Citat:
Ursprungligen postat av
Sesus
-
Håller med till 100% så länge du lever i skogen, odlar din egna mat och betalar din egna tandvård.
Annars skall du hålla käften och hjälpa till. Självklart är skatt mer än 25% stöld
Självförsörjning är en bra idé. Just nu så är det dock inte aktuellt. Jag ser det som att mina förfäder jobbade hårt för att jag ska kunna leva som jag gör.
Jag tror att det är mer värt än pengar att söka meningen med livet och därmed skänka frälsning till alla som varit mina föräldrar i tidigare liv. Med den tron kan man bryta hela reinkarnationskedjan och stänga skötets dörrar en gång för alltid för att sedan gå upp i det innehållslösa klara ljuset utan att behöva återvända till ändlösa cykler av krämpor och besvikelser.
Det är kanske inte så många som begriper vad jag menar. Men det bygger mycket på ovilja till att delta i löneslaveri eftersom målet med ett sant liv är att leva mest lyckligt med minst ansträngning.
Oändlig expansion utan någon motprestation eftersom utmaningen är över. Den stora prövningen är klar. Ondskan och döden besegrad i och med människans försoning med det primordiala allvetandet.