2022-01-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Tror ni människor tillbringar mer tid med katter eller hundar inomhus?

Jag tror det är nog med mer med hundar. Men samtidigt undrar jag att varför är det så? Är det för att hundar är mer socialt kapabla med människor jämört med en katt. En katt kan oftast inte ens ge tass för att få en godbit. Dom förstår inte, eller så bryr dom sig bara inte. Att dom är nöjda med sitationen som är. Men dom kan vara i famnen. Vilket räknas som att tillbringa tid.

Men katter har enorm bra hörsel. Om jag lägger min hand i fickan och rör laserpekaren med en liten kedja. Så kommer den från andra rummet direkt hit. Så katter har tydligen sina öron väldigt öppna hela tiden.

Våran katt kan både sitt, tass och highfive...Det är hur mycket man orkar träna dem...
Citera
2022-01-27, 13:59
Medlem
BackToHegels avatar
Jag kan "nu ska vi leka i hallen", "pausa allt och klappa mig nu i 20 minuter", "släpp ut mig en stund på balkongen" och många flera kommandon. Hon har tränat mig bra.
Citera
2022-01-27, 15:47
Moderator
Maviels avatar
Det beror på individen. Har haft både hundar och katter. Har haft katter som varit extremt nära och i princip som ett plåster, och katter som högaktningsfullt betraktar en som dess tjänare. Katter som enbart är inne och katter som är ute.

Detsamma med hundar. Haft hundar som är som plåster och hundar som är mera själv ibland.

Men generellt sett så är väl hundar lite mera beroende av dynamiken i flocken och katten är mer en individualist.

Dock tycker hundarna att katten är en del i deras flock och gör sitt bästa för att uppfostra henne Är hon inte med på noterna när de vill kela med henne så blir det brutalt kel ändå.
Citera
2022-01-27, 15:50
Medlem
neuron-drones avatar
Min gamla katt är den som umgås mest, sedan hunden, sedan yngre katten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in