2022-01-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle långtradarchaffisar arbeta för NWO?

Nej, det har jag inte sagt. Men kravet som Kanadas regering nyligen ställde att man måste vaccinera sig för att få jobba kvar som lastbilschaufför om man reser över gränsen till USA i sitt jobb - det är väl inte omöjligt att anta att de förutspått att det skulle leda till uppror vilket i sin tur leder till brist på mat. Det hela är som ett schackspel. Gör vi si så kommer folket göra så vilket leder till att vi sen kan göra nästa steg i vår plan.
Citera
2022-01-30, 22:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
I Kanada har nu flera lastbilschaufförer gjort en lastbilskonvoj, vilket kommer att leda till kraftiga förseningar på mat och andra varor i Kanada. En del av NWO plan? Mycket möjligt.

Så när vi får någon framtida brist på något i Sverige kan vi parafrasera Sourh Park.

Blame Canada.
Citera
2022-01-30, 22:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Gör vi si så kommer folket göra så vilket leder till att vi sen kan göra nästa steg i vår plan.
Och "vi" är NWO? Eller är det djävulen? Kanske "di sma undar jordi"?
Citera
2022-01-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och "vi" är NWO? Eller är det djävulen? Kanske "di sma undar jordi"?

Ja, jag syftade på NWO när jag skrev vi även om jag inte inkluderade mig själv. Vissa skulle kalla ordern för Antichrist, ja. Man får tro vad man vill, men jag tycker det är förvånansvärt hur många grejer som prickats och fortsätter prickas av på listan i de sju faserna som Michael Yeadon skrivit om.
Citera
2022-01-31, 00:23
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Fast jag var på en stor ICA affär i storstad igår. Jättemycket som saknas. Fast det kan såklart bero på vad helst.

Jag var ute efter Heinzs bönor, de vart helt slut.

Ajdå. Min ICA var som tidigare nämnts välfylld tidigare, och det var den även igår. Men en sak saknades.

Henize "baked beans". Ett måste på min söndagsfrukost; bacon, stekta ägg och baked beans. Den heliga treenigheten. Ja och juicen och kaffet också. Baconen har som andra noterat blivit något dyrare, det kan jag leva med. Men inga baked beans? Vart är världen på väg? Först toapapper. Sen jäst. Och nu Baked Beans. Min lokala ICA har också haft slut på risnudlar i två omgångar, men det har jag inte hört från resten av landet så det kanske bara är återkommande miss i deras planering.
Citera
2022-01-31, 01:03
Medlem
Känns ju som tråden hör hemma i papperskorgen.
Absolut enda bristen som jag känt av är komponentbristen, absolut inga matvaror som är kritiska är slut eller brist på. Vart sker denna brist eftersom det inte verkar ske i mitt landskap i vart fall. Komponentbristen är en PIA dock då den försenar många leveranser av trevlig teknik men inte så att det är livsnödvändigt.
Citera
2022-01-31, 01:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailToTheKing
Det största problemet för oss är att vi som vet är tysta utanför Flashback. Så dom som inte hittar hit (dom vi vill väcka hänger inte här dag och natt för dom har ett liv att sköta).

Vi måste ta sakliga diskussioner även på andra forum. Problemet med det här ämnet är att det är lätt att säga "foliehatt" om man försöker hoppa till det absolut värst tänkbara scenariot direkt.

Så är det. Det är enklast att bara vara tyst. Jag försöker informera dem som jag håller av mest, men eftersom jag själv inte vet om jag har rätt så är jag rätt försiktig. De flesta avfärdar det bara som konspirationsteorier. Skulle jag börja länka till att folk som vaccinerat sig riskerar cancer, stroke, död så skulle jag bara skrämma upp dem plus att relationen bara skulle bli dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Nej, den den ligger långt under det. Inflation målet är 2% vilket den länge låg under. De senaste månaderna har den gått upp till 4% vilket anses för högt.

PPI var i november eller december uppe i nästan 20% i Tyskland. Tror det var samma sak i Sverige. Experterna menade att det bara är en tidsfråga innan KPI följer efter. Flera varor tex trä och metal hade ökat 100-150% på 7-10 månader. Bostadspriserna har skenat länge och nu skenar även el, bensin och dieselpriserna.

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag har verkligen aldrig lagt några som helst större tankar på några konspirationsteorier och foliehatteri men enda sen pandemins start så vet man fan inte längre, det här skulle fan lika gärna kunna vara sant hur otroligt dumt och långsökt det än låter.

Det här med hög inflation som fan och dyrare priser på livsmedel pga ökade priser på energi och därmed produktionskostnader kanske är ett sätt att ”smyga” in detta, vem vet…

Jag har varit öppen för konspirationsteorier längre än "pandemin", men den här sätter konspirationsteori i en helt annan dager. Kanske för att det händer här och nu, mitt framför ögonen på oss.

Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Känns ju som tråden hör hemma i papperskorgen.
Absolut enda bristen som jag känt av är komponentbristen, absolut inga matvaror som är kritiska är slut eller brist på. Vart sker denna brist eftersom det inte verkar ske i mitt landskap i vart fall. Komponentbristen är en PIA dock då den försenar många leveranser av trevlig teknik men inte så att det är livsnödvändigt.

All mat som finns i Sverige är i stort sett det som finns på hyllorna samt det som finns i lastbilar på väg till butikerna. Stoppas leveranserna till Sverige så är all mat slut inom tre dagar. Jag har noterat att saker som fäsrk kyckling och ibland nötfärs är slut i min lokala butik. Ingen liten butik utan en jätteaffär. Det kan så klart bero på andra saker. Hyllorna gapar dock inte tomma som de gjorde under en period för snart två år sedan.
Citera
2022-01-31, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det. Det är enklast att bara vara tyst. Jag försöker informera dem som jag håller av mest, men eftersom jag själv inte vet om jag har rätt så är jag rätt försiktig. De flesta avfärdar det bara som konspirationsteorier. Skulle jag börja länka till att folk som vaccinerat sig riskerar cancer, stroke, död så skulle jag bara skrämma upp dem plus att relationen bara skulle bli dålig.

PPI var i november eller december uppe i nästan 20% i Tyskland. Tror det var samma sak i Sverige. Experterna menade att det bara är en tidsfråga innan KPI följer efter. Flera varor tex trä och metal hade ökat 100-150% på 7-10 månader. Bostadspriserna har skenat länge och nu skenar även el, bensin och dieselpriserna.

Jag har varit öppen för konspirationsteorier längre än "pandemin", men den här sätter konspirationsteori i en helt annan dager. Kanske för att det händer här och nu, mitt framför ögonen på oss.

All mat som finns i Sverige är i stort sett det som finns på hyllorna samt det som finns i lastbilar på väg till butikerna. Stoppas leveranserna till Sverige så är all mat slut inom tre dagar. Jag har noterat att saker som fäsrk kyckling och ibland nötfärs är slut i min lokala butik. Ingen liten butik utan en jätteaffär. Det kan så klart bero på andra saker. Hyllorna gapar dock inte tomma som de gjorde under en period för snart två år sedan.

Har 7st stora matbutiker inom 5 minuter från hemmet och ingen av dessa har någon brist på något som är av vikt för att överleva. Att det inte finns ostron, gåslever och annat lyx kan jag leva med helt enkelt så det räknar jag inte in alls.
Så är det ju med all leverans, stoppas den så tar det naturligtvis slut men det påstås ju i tråden att det redan påbörjats och då borde man sett en tendens till detta vilket man inte gör någonstans. Nu har jag 70% självhushåll så jag är inte lika känslig för en störning som många andra men jag ser ju ändå vad som finns i butikerna och vad som i så fall borde vara slut.
Nä, dassapapper som folk hamstrade som tokar för 2 år sen var lite komiskt, man hamstrade helt oviktiga saker för överlevnadens skull så det var ju stollerier på allvar som ställde till det då. Hamstra blöjor och toapapper kommer inte hjälpa någon speciellt mycket vid en kris.
Citera
2022-01-31, 09:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Har 7st stora matbutiker inom 5 minuter från hemmet och ingen av dessa har någon brist på något som är av vikt för att överleva. Att det inte finns ostron, gåslever och annat lyx kan jag leva med helt enkelt så det räknar jag inte in alls.
Så är det ju med all leverans, stoppas den så tar det naturligtvis slut men det påstås ju i tråden att det redan påbörjats och då borde man sett en tendens till detta vilket man inte gör någonstans. Nu har jag 70% självhushåll så jag är inte lika känslig för en störning som många andra men jag ser ju ändå vad som finns i butikerna och vad som i så fall borde vara slut.
Nä, dassapapper som folk hamstrade som tokar för 2 år sen var lite komiskt, man hamstrade helt oviktiga saker för överlevnadens skull så det var ju stollerier på allvar som ställde till det då. Hamstra blöjor och toapapper kommer inte hjälpa någon speciellt mycket vid en kris.

Som sagt, hyllorna är inte tomma som de var för två år sedan. Att ha ett rejält lager wc-papper är ju inte alls fel. För det första storhandlar jag alltid den typen av varor. Köper aldrig under 200 rullar, 20 rullar hushållspapper, 10-15 paket tvättmedel osv. Jag har ju inte tänkt att jag ska sluta använda det så det kan lika gärna ligga på lager hemma. Du kan ju prova att inte använda wc-papper under två veckor. Dålig hygien eller omständligt är alternativen. I ett krisläge kanske vatten i kranen också stängs av. Det är ju rätt lätt att bli allvarligt sjuk om du inte kan hålla en god hygien. De som hånar dem som förberedde sig med tex wc-papper har inte själva tänkt till.
Citera
2022-01-31, 16:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Ajdå. Min ICA var som tidigare nämnts välfylld tidigare, och det var den även igår. Men en sak saknades.

Henize "baked beans". Ett måste på min söndagsfrukost; bacon, stekta ägg och baked beans. Den heliga treenigheten. Ja och juicen och kaffet också. Baconen har som andra noterat blivit något dyrare, det kan jag leva med. Men inga baked beans? Vart är världen på väg? Först toapapper. Sen jäst. Och nu Baked Beans. Min lokala ICA har också haft slut på risnudlar i två omgångar, men det har jag inte hört från resten av landet så det kanske bara är återkommande miss i deras planering.

De kör på kokad-grodakonceptet. Bara de insatta märker vad som händer, men inte fåren.

Sedan försöker de förvilla genom att vissa varor återkommer, men jag genomskådar dem.

Ansjovisen var slut i julas. Det räcker för dem att plocka bort en artikel varje år för att det skall bli helt tomt i hyllorna på bara några tusen år.
Citera
2022-01-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Som sagt, hyllorna är inte tomma som de var för två år sedan. Att ha ett rejält lager wc-papper är ju inte alls fel. För det första storhandlar jag alltid den typen av varor. Köper aldrig under 200 rullar, 20 rullar hushållspapper, 10-15 paket tvättmedel osv. Jag har ju inte tänkt att jag ska sluta använda det så det kan lika gärna ligga på lager hemma. Du kan ju prova att inte använda wc-papper under två veckor. Dålig hygien eller omständligt är alternativen. I ett krisläge kanske vatten i kranen också stängs av. Det är ju rätt lätt att bli allvarligt sjuk om du inte kan hålla en god hygien. De som hånar dem som förberedde sig med tex wc-papper har inte själva tänkt till.

Jag har gått rätt många överlevnadsveckor utan dassapapper vill jag påstå, men alla får göra som de vill. Jag väljer inte toapapper framför annat så enkelt är det
Citera
2022-01-31, 16:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag har gått rätt många överlevnadsveckor utan dassapapper vill jag påstå, men alla får göra som de vill. Jag väljer inte toapapper framför annat så enkelt är det

Alla kanske inte är lika bekväma med att torka sig med grankottar eller en tallruska.

Jag vet att jag med lite hjälpmedel skulle kunna överleva i naturen i alla fall fram till vintern men det är verkligen inte mitt primära val. I ett ultra-panik läge skulle man kanske överleva vintern också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in