Citat:

Ursprungligen postat av 
HailToTheKing

Det största problemet för oss är att vi som vet är tysta utanför Flashback. Så dom som inte hittar hit (dom vi vill väcka hänger inte här dag och natt för dom har ett liv att sköta). 
Vi måste ta sakliga diskussioner även på andra forum. Problemet med det här ämnet är att det är lätt att säga "foliehatt" om man försöker hoppa till det absolut värst tänkbara scenariot direkt.

Så är det. Det är enklast att bara vara tyst. Jag försöker informera dem som jag håller av mest, men eftersom jag själv inte vet om jag har rätt så är jag rätt försiktig. De flesta avfärdar det bara som konspirationsteorier. Skulle jag börja länka till att folk som vaccinerat sig riskerar cancer, stroke, död så skulle jag bara skrämma upp dem plus att relationen bara skulle bli dålig. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
kiboko

Nej, den den ligger långt under det. Inflation målet är 2% vilket den länge låg under. De senaste månaderna har den gått upp till 4% vilket anses för högt.

PPI var i november eller december uppe i nästan 20% i Tyskland. Tror det var samma sak i Sverige. Experterna menade att det bara är en tidsfråga innan KPI följer efter. Flera varor tex trä och metal hade ökat 100-150% på 7-10 månader. Bostadspriserna har skenat länge och nu skenar även el, bensin och dieselpriserna. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
C0w

Jag har verkligen aldrig lagt några som helst större tankar på några konspirationsteorier och foliehatteri men enda sen pandemins start så vet man fan inte längre, det här skulle fan lika gärna kunna vara sant hur otroligt dumt och långsökt det än låter. 
Det här med hög inflation som fan och dyrare priser på livsmedel pga ökade priser på energi och därmed produktionskostnader kanske är ett sätt att ”smyga” in detta, vem vet…

Jag har varit öppen för konspirationsteorier längre än "pandemin", men den här sätter konspirationsteori i en helt annan dager. Kanske för att det händer här och nu, mitt framför ögonen på oss. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
M18A1-Claymore

Känns ju som tråden hör hemma i papperskorgen.
Absolut enda bristen som jag känt av är komponentbristen, absolut inga matvaror som är kritiska är slut eller brist på. Vart sker denna brist eftersom det inte verkar ske i mitt landskap i vart fall. Komponentbristen är en PIA dock då den försenar många leveranser av trevlig teknik men inte så att det är livsnödvändigt.

All mat som finns i Sverige är i stort sett det som finns på hyllorna samt det som finns i lastbilar på väg till butikerna. Stoppas leveranserna till Sverige så är all mat slut inom tre dagar. Jag har noterat att saker som fäsrk kyckling och ibland nötfärs är slut i min lokala butik. Ingen liten butik utan en jätteaffär. Det kan så klart bero på andra saker. Hyllorna gapar dock inte tomma som de gjorde under en period för snart två år sedan.