2006-06-17, 10:01
Medlem
techno_the_kings avatar
Nu är det så att en Traderare har blåst mig på både cash å varan

Köpte för ett tag sen ett par kängor på tradera fick mail om att jag skulle föra över totalt 560kr till hennes konto
(kängorna kostade 410 spänn å frakten trodde hon skulle kosta 150kr) fick även ett mail från henne att det kunde ta ett tag innan kängorna skulle komma för dom stod kvar där hennes kille bodde innan så att en kompis skulle hämta dom,,
Nu har det gått några månader sen auktionen slutade å hon svarar inte på mail längre (vi har mailat varann ett x antal ggr det sista hon skrev var att hon hade skickat kängorna vikket hon till 100% inte har gjort för när jag bad om kollinumret så slutade hon att maila mig,har även ring men ho svarar inte) kontaktade tradera å dom skrev att löser det sig inte så får jag ta upp det i tingsrätten å nu är ju frågan
Vad kostar detta?
samt om jag vinner tvisten där kommer hon att få stå för alla kostnader?

visst 560kr är väl inget att bråka om men det är just det att den jävla bitchen har blåst mig vikket retar mig som faan visst kan ju åka å slå ner henne om jag så vill för jag har hennes adress men det är allt för långt bort (Skåne) så någon som har svar på dessa frågor blir tacksam för alla svar..
Citera
2006-06-17, 13:33
Medlem
Vi säger såhär.. Hur bevisar du egentligen att detta är en affär

bara för att du har gjort en överföring så kommer inte polisen kunna göra något

dessutom så lägger inte ens polisen resurser på detta om det inte gäller ungefär 100papp

o det kommer säkert kosta det flera tusen för detta..
Citera
2006-06-17, 14:19
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovethesky
Vi säger såhär.. Hur bevisar du egentligen att detta är en affär

bara för att du har gjort en överföring så kommer inte polisen kunna göra något

dessutom så lägger inte ens polisen resurser på detta om det inte gäller ungefär 100papp

o det kommer säkert kosta det flera tusen för detta..

Du kan bara göra upp detta privat.

Köpte dessa över Tradera som sagt så där finns beviset för att affären är gjord å jag tänker inte kontakta snuten utan ev ta upp detta i tingsrätten
för det var Tradera som skrev detta till mig
..
Citera
2006-06-17, 14:45
Medlem
ah såg inte att det var tradera.

men om detta är gjort över tradera så har du vinsten i handen bara du går vidare.

för då kan tradera gå in o hjälpa dig med detta. och du kommer få dina pengar tillbaka o även mer vad jag vet
Citera
2006-06-19, 08:36
Medlem
Om du vet vem som är motpart är det inga problem att stämma personen i fråga i tingsrätten. En bekant köpte en digitalkamera som visade sig ha fel upplösning än utlovat, när säljaren inte tog tillbaka köpet drog han det hela vägen till tingsrätten.

Finns något "förenklat förfarande" där man inte riskerar att betala omkostnader för motparten utan man skickar bara in alla handingar till rätten som avgör.
Citera
2006-07-30, 17:19
Medlem
Dances avatar
gick du till rätten? undrar bara hur det gick?
Citera
2006-09-28, 01:14
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
gick du till rätten? undrar bara hur det gick?

Sry har visst glömt att svara på din fråga fick syn på't ida,,nej jag gjorde aldrig detta håller på å trackar bitchen istället dvs beställer en satans massa sexleksaker till henne mot postförskott hämtar hon inte ut skiten så måste hon pröjsa en del cash ändå omoget ja men det känns bra för min del iallafall

kontaktade Tradera å jag skulle skaffa mig en jurist sa dom men detta skulle enligt min morsa kosta en massa kosingar vikket jag givetvis inte hade råd med
så tingsrätten blev det tyvärr inte ska fortsätta att tracka henne i några månader till å hoppas på att hennes liv går åt helvete mig blåser man fan inte...
Citera
2006-09-28, 10:58
Bannlyst
Haha, du vet hennes adress.... Varfö rinte åka upp till henne istället för att beställa massa skit? Omg hahaha..
Tråkigt att du blev blåst dock. Har du kollat om hennes adress stämmer med bokföringen ens?
Och hur fan kan man blåsa någon på 560:- hahaha så sjukt patetiska människor det finns. Hoppas de dör i helvetet.

(Fast dem som blåser folk på minst 10k har iaf en bra anledning.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in