• 4
  • 5
2023-02-12, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Fast i Sverige stavar vi med stor bokstav efter punkt.

OnT

Var det inte en hel rysk flotteskader som åkte emot Karlskrona 1981?
När chefen på spärrbataljonen undrade vad han skulle göra om de passerade innanför territorialgränsen.
Fäldin var cool -:"Följ gällande bestämmelser!"
Dessa var: Skjut!!!

/VV
Vilka fantastiska historier berättar du!!! Kom på det själv? Kan jag få bevis?
Citera
2023-02-12, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vad snett du hamnade här då?

Händelsen ägde rum förra året och var inget mer än att Ryssland behövde flytta några båtar mellan sina hamnar. Ryssland har faktiskt rätten att beträda Östersjön då de har fyra hamnar här i pölen.

Britterna är fortfarande på på ryssnarna så norsk och brittisk samt dansk flotta lär ta dem före svensk flotta.
Britterna är rejält trötta på att ha signalspanande ryska fartyg vid sina kuster. Som jag skrev förut har ju brittiska fartyg redan kört över en och annan rysk ubåt.
Svenskarna har stort problem: de förstår sig inte på humor... Visst, det ligger en viss sanning i skämtet... Men bara en del...
Citera
2023-02-12, 20:52
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelja
Jag har mer än en gång förstört dina löjliga uttalanden med länkar och dokument som du inte kunde svara på.

Är det detta du syftar på?

Citat:
Detta är början på fullskalig rysk invasion av Skandinavien. Operationen i Ukraina är bara Putins röda sill. Huvudmålet är - fånga Sverige. Norrmännen kommer att släppa igenom ryska trupperna genom sitt territorium, som svenskarna gjorde för 80 år sedan.
Äfter det blir fullkomlig fred mellan Sovjetsverige och Norge!

Citat:
Dra åt helvete, brorsan.

Citat:
Du vet inte hur man argumenterar och pratar på civiliserat sätt.

Där ser man.
Senast redigerad av RysslandSplittras 2023-02-12 kl. 20:58.
Citera
2023-02-12, 20:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Vilka fantastiska historier berättar du!!! Kom på det själv? Kan jag få bevis?

Njaa. Bevis får du inga, men du kan läsa lite om U137 i denna länk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/U_137

Vad Fälldin sa till chefen för spärrbataljonen står inte i länken, men det har jag läst någon annan stans.

Ett antal sovjetiska örlogsfartyg ankom under kvällen och ankrade strax utanför svenskt territorialvatten. Styrkan omfattades så småningom av ett tiotal fartyg och stod under befäl av amiral Kalinin på jagaren Obraztsovyj. Dessutom ingick en jagare typ Kildin, två robotkorvetter typ Nanutchka och en fregatt typ Riga. För att demonstrera styrkans sårbarhet kryssade ubåten Neptun i undervattensläge mellan de förankrade fartygen med en tänd strålkastare. Sverige krävde att få förhöra U 137:s befälhavare. Vid ungefär samma tidpunkt kom beskedet från sovjetiska ambassaden att Sovjet drog tillbaka sitt krav på att själva få bärga ubåten.

/VV
Citera
2023-02-12, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Är det detta du syftar på?
1. Jag för inte statistik. Många gånger svarade du bara med din ogrundade nazism.
2. Humor
Citera
2023-02-12, 21:01
Bannlyst
[quote=Vänlige Viktor|83460416]Njaa. Bevis får du inga, men du kan läsa lite om U137 i denna länk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/U_137

Vad Fälldin sa till chefen för spärrbataljonen står inte i länken, men det har jag läst någon annan stans.

Ett antal sovjetiska örlogsfartyg ankom under kvällen och ankrade strax utanför svenskt territorialvatten. Styrkan omfattades så småningom av ett tiotal fartyg och stod under befäl av amiral Kalinin på jagaren Obraztsovyj. Dessutom ingick en jagare typ Kildin, två robotkorvetter typ Nanutchka och en fregatt typ Riga. För att demonstrera styrkans sårbarhet kryssade ubåten Neptun i undervattensläge mellan de förankrade fartygen med en tänd strålkastare. Sverige krävde att få förhöra U 137:s befälhavare. Vid ungefär samma tidpunkt kom beskedet från sovjetiska ambassaden att Sovjet drog tillbaka sitt krav på att själva få bärga ubåten.

Fruktansvärd! Svenskarna besegrade och erövrade rysk ubåt? Inte ? Eller?
Citera
2023-02-12, 21:02
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Fruktansvärd! Svenskarna besegrade och erövrade rysk ubåt? Inte ? Eller?

Ryska militären var alkoholiserad och inkompetent, redan på den tiden:

"Kränkningen berodde på inkompetens och undermålig teknisk utrustning".

Citat:
U 137 (enligt svensk dåtida benämning; S-363 enligt senare offentliggjord sovjetisk benämning) var en dieseldriven sovjetisk ubåt av Whiskey-klass byggd 1956, som gick på grund vid inloppet till Gåsefjärden, i militärt skyddsområde utanför Karlskrona, Blekinge den 27 oktober 1981.

Idag anser en del debattörer att kränkningen berodde på inkompetens och undermålig teknisk utrustning än en medveten aggression.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/U_137

Citat:
Svenskarna har stort problem: de förstår sig inte på humor... Visst, det ligger en viss sanning i skämtet... Men bara en del...

Citat:
1. Jag för inte statistik. Många gånger svarade du bara med din ogrundade nazism.
2. Humor

Att beskylla Ukraina, och alla andra som inte stödjer kackerlackan Putlers invasionskrig i Ukraina, för att vara "nazister" och "satanister" är verkligen skitkul rysk humor.
Senast redigerad av RysslandSplittras 2023-02-12 kl. 21:27.
Citera
2023-02-12, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
kackerlackan Putlers invasionskrig i Ukraina, för att vara "nazister" och "satanister" är verkligen skitkul rysk humor.
Här ser du. Du började prata på ditt vanliga språk igen.
Jag tycker att jag gör dig för mycket ära genom att prata med dig. Heido
Citera
2023-02-15, 04:01
Avstängd
Citat:
Här ser du. Du började prata på ditt vanliga språk igen.
Jag tycker att jag gör dig för mycket ära genom att prata med dig. Heido

Du får skaffa en bättre algoritm som inte översätter så dåligt till Svenska, ingen som bott i Sverige skriver "tycker att jag gör dig för mycket ära "!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in