2022-01-25, 21:41
Medlem
Hej

Det är så att jag har fått ett nytt jobb (tillsvidareanställning) men skulle behöva låna 15K tills jag får första lönen och betala av låner därefter. Jag tänkte ta ett lån där de gör en kontroll via Bisnode istället för UC och undrar vad ni tror chanserna är att det går igenom ? min Bisnode Score är 615 beräknad kreditrisk 2.00% på Bisnode.

Jag har ingen skuld till kronofogden.
Citera
2022-01-25, 21:43
Medlem
Du är Inte medlem i facket annars? De brukar kun a bistå med sådana lån
Citera
2022-01-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du är Inte medlem i facket annars? De brukar kun a bistå med sådana lån

Jo men då tar dom väl UC samt att betalningsanmärkningar inte får finnas ?
Citera
2022-01-25, 23:42
Medlem
TheReefs avatar
Bättre du tar ett via creditsafe, lättare att få och förstör varken din bisnode eller uc. Skulle testa antingen lumify eller ferratum
Citera
2022-01-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Bättre du tar ett via creditsafe, lättare att få och förstör varken din bisnode eller uc. Skulle testa antingen lumify eller ferratum

Så om jag skulle ta och prova ferratum och skulle bli nekad där så kan jag prova den med bisnode sedan utan att det skulle vara problem exempelvis?

Jag har "medel" på CreditSafe.
Senast redigerad av cardinalboc 2022-01-26 kl. 00:20.
Citera
2022-01-26, 00:31
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardinalboc
Så om jag skulle ta och prova ferratum och skulle bli nekad där så kan jag prova den med bisnode sedan utan att det skulle vara problem exempelvis?

Jag har "medel" på CreditSafe.
Japp, creditsafe "sparar" inga förfrågningar o sånt o creditsafe används typ bara för att kolla inkomst o sånt o ferratum accepterar ju ändå anmärkningar
Citera
2022-01-26, 00:35
Medlem
TheReefs avatar
Tänk på att det är deras kredit som är creditsafe, deras privatlån är UC
Citera
2022-01-26, 06:01
Medlem
SuperSolids avatar
Förespråkar inte att leva på lånade pengar, men har man ett kreditkort så har man vanligtvis 30-55 dagar cirka på sig att betala in summan man handlat upp påförs ränta.
Citera
2022-01-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Japp, creditsafe "sparar" inga förfrågningar o sånt o creditsafe används typ bara för att kolla inkomst o sånt o ferratum accepterar ju ändå anmärkningar

Tack, du har räddat livet på mig... jobbet jag fick efter lång tid arbetslöshet var 30.000 i lön men ligger 2 hyror back och dom kommer ju inte förns i april.
Senast redigerad av cardinalboc 2022-01-28 kl. 13:37.
Citera
2022-01-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cardinalboc
Hej

Det är så att jag har fått ett nytt jobb (tillsvidareanställning) men skulle behöva låna 15K tills jag får första lönen och betala av låner därefter. Jag tänkte ta ett lån där de gör en kontroll via Bisnode istället för UC och undrar vad ni tror chanserna är att det går igenom ? min Bisnode Score är 615 beräknad kreditrisk 2.00% på Bisnode.

Jag har ingen skuld till kronofogden.

Soc hjälper väl till vid den här typen av problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in