Citat:
Ursprungligen postat av
Suture
Om allt fungerat tidigare men börjat krasha nu när du har extern monitor så är frågan vilken upplösning du kör på? Om du har högre upplösning på den externa tex 1920x1080 och du har mindre 1366 eller något på laptopen så är det mycket möjligt att minnet fylls mer och du kan ha ett minnesfel. Högre texturer/upplösning är mer taxerande på VRAM.
Hade testat som snubben ovanför nämnde, köra på Intels på båda och se om det är skillnad. Om allt funkar på iGPUn så pekar allt mot VRAM fel på Nvidiakortet enligt mig alternativt driverfel som du misstänkte tidigare
Det är mycket sant, kör på 1920x1080 på laptopen och 2560x1440(2k) på den externa, däremot så kör jag aldrig spel i mer än 1080p, även på min 2k skärm. De används dock aldrig samtidigt utan laptopen är stängd när jag använder skärmen. Aldrig haft problem med krascher tidigare utan började i samband med att jag köpte skärmen.
Testade igång med att starta spel via steam utan den externa skärmen och det fungerade klockrent som vanligt, så uppenbarligen är problemet på något sätt associerat med användandet av min externa skärm.
Ska återkomma gällande hur det funkar med intels gpu på skärmen, snabb fråga, påverkar det prestandan något? Är ganska okunnig gällande sån här typ av hårdvara. Tidigare bara spelat på konsoler.