2022-05-07, 21:47
Medlem
Helt sjukt att de inte blir dömda. Vare sig den ena eller andra gjort mer eller allt så märker man väl om ens partner misshandlar barnet till livshotande skador?! Och de har båda ansvar som vårdnadshavare. Som mamma gör man ju inget annat än att amma, kolla till, byta blöja. Barnet är fan nyfött.
Citera
2022-05-07, 22:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Helt sjukt att de inte blir dömda. Vare sig den ena eller andra gjort mer eller allt så märker man väl om ens partner misshandlar barnet till livshotande skador?! Och de har båda ansvar som vårdnadshavare. Som mamma gör man ju inget annat än att amma, kolla till, byta blöja. Barnet är fan nyfött.

Ja, jag fattar inte heller detta. Om man inte kan utröna vem som misshandlade barnet aktivt, så borde i alla fall båda kunna dömas för det lägre brottet ouppfyllt garantiansvar (vet inte var det heter som brottsrubricering). För båda har i alla fall MINST gjort sig skyldiga till det brottet, det finns det ingen tvekan om.

Det är störande för det allmänna rättsmedvetandet att de går fria. Värre brott än så här finns ju nästan inte!
Citera
2022-05-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag fattar inte heller detta. Om man inte kan utröna vem som misshandlade barnet aktivt, så borde i alla fall båda kunna dömas för det lägre brottet ouppfyllt garantiansvar (vet inte var det heter som brottsrubricering). För båda har i alla fall MINST gjort sig skyldiga till det brottet, det finns det ingen tvekan om.

Det är störande för det allmänna rättsmedvetandet att de går fria. Värre brott än så här finns ju nästan inte!

Verkligen. Man kliar sig i huvudet när man tänker på detta fallet
Citera
2022-05-09, 21:50
Medlem
Citat:

Det kommer väl få massa skadestånd för att dom suttit frihetsberövade oxå 🤬
Citera
2022-05-10, 07:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenzano
Det kommer väl få massa skadestånd för att dom suttit frihetsberövade oxå 🤬

Säkert. Och det är våra skattepengar! I sådana här fall tycker jag faktiskt, att man borde kunna döma till tvångssterilisering. Samt att det borde gå en signal på soc, om någon av dem folkbokför hos en ny partner som har barn sedan förr.

Hoppas i alla fall att barnet har det bra nu, och aldrig behöver träffa dessa avarter mer.
Citera
2022-05-10, 19:01
Medlem
Citat:
Säkert. Och det är våra skattepengar! I sådana här fall tycker jag faktiskt, att man borde kunna döma till tvångssterilisering. Samt att det borde gå en signal på soc, om någon av dem folkbokför hos en ny partner som har barn sedan förr.

Hoppas i alla fall att barnet har det bra nu, och aldrig behöver träffa dessa avarter mer.
Håller med!
Citera
2022-06-01, 08:22
Medlem
Har föräldrarna fått tillbaka vårdnaden om barnet?
Citera
2022-06-03, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har föräldrarna fått tillbaka vårdnaden om barnet?
Rent juridiskt har de aldrig blivit av med den. Att barnet placerades i familjehem är en helt annan sak.
Citera
2022-06-03, 15:29
Medlem
Tjejen är på tinder nu, de måste ha gjort slut
Citera
2022-06-04, 03:15
Medlem
Traxdatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoLopez
Tjejen är på tinder nu, de måste ha gjort slut
Man blir ju sugen på att dejta aset och ställa henne mot väggen när man är öga mot öga.
Hon förtjänar säkert lite obehag.
Men vad vet jag? Mer än att detta gjorde mig riktigt ordentligt obehaglig till mods.
Att ett barn får fara så illa är ett brott mot oss alla. Vidrigt att veta att vissa måste utstå sådan ondska. Svårt att hålla hämndbegären i schack. Fy fan.
Citera
2022-06-04, 09:13
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Pratat runt lite med folk som gått i samma skola samt vet vilka det är.
Tjejen är iaf pundare från Nybro.

Vad pundade hon?
Citera
2022-06-04, 09:20
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det var vad som påstods. Sant eller inte vet man inte. Mina barn var 4 och 6 veckor. Så det är ingen omöjlighet. Barn är olika. Nej 3 månader är inte tidigt för att rulla. Min ena satt när hon var fyra.

Nej ett barn som är yngre än 3 månader kan per definition inte rulla ut och ramla oavsett vilka anekdoter du hört.

När ett barn <3 mån kommer på besök till läkaren och det finns tecken till skador (blåmärken m.m) så görs en polisanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in