2022-05-01, 20:00
  #805
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Rullat ur soffan? Barnet var väl max en månad gammalt? Båda mina barn började vända sig vid tre månader ca och det har jag för mig var ungefär så tidigt som det är möjligt.
Det var vad som påstods. Sant eller inte vet man inte. Mina barn var 4 och 6 veckor. Så det är ingen omöjlighet. Barn är olika. Nej 3 månader är inte tidigt för att rulla. Min ena satt när hon var fyra.
Citera
2022-05-01, 20:05
  #806
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja men det minns jag. Men anledningen till att barnet dog var väl oklart? Han sade att han hittade henne livlös i barnvagnen när han skulle gå ut och röka (satt och spelade)
Ja det var vad han "sa". Sen hade han gjort "hjärt lungräddning" Men barnet dog av hjärnblödning som inte orsakats av sig själv utan i närtid. Då har man ett datum.
Citera
2022-05-01, 20:47
  #807
Medlem
Det är fan inte sant!!

Och även om de behåller detta barnet i familjehemsplacering vad fan händer nästa gång någon av dom får för sig att skaffa barn? 😭😭😭

Tvångssterilisering borde fan tillämpas.
Usch mår illa. Stackars stackars barn. Fy fan.
Citera
2022-05-01, 21:45
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja det var vad han "sa". Sen hade han gjort "hjärt lungräddning" Men barnet dog av hjärnblödning som inte orsakats av sig själv utan i närtid. Då har man ett datum.

Precis. Därför åtalade man ju båda föräldrarna eftersom hon hade både nya och gamla skador på flera ställen.
Plus den hemska skadan i munnen som de var inlagda för.
Därför förstår jag inte varför de inte går vidare här.
Citera
2022-05-01, 21:53
  #809
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Precis. Därför åtalade man ju båda föräldrarna eftersom hon hade både nya och gamla skador på flera ställen.
Plus den hemska skadan i munnen som de var inlagda för.
Därför förstår jag inte varför de inte går vidare här.
Dom hade tillfällen och vittnen och han gjorde vissa erkännanden. Fast kallar det olyckor. Mamman kunde möjligen fällas på granat ansvar då hon sett skador. Här har dom förmodligen blånekat. Så man kan inte säga när och vem som hade barnet vid tillfället.
Citera
2022-05-01, 21:57
  #810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dom hade tillfällen och vittnen och han gjorde vissa erkännanden. Fast kallar det olyckor. Mamman kunde möjligen fällas på granat ansvar då hon sett skador. Här har dom förmodligen blånekat. Så man kan inte säga när och vem som hade barnet vid tillfället.

Ja iallafall tider och ”erkännanden” för vissa tidigare skador tex blåmärket på hennes kind osv. Men det sista tillfället när hon dog, där berättade han väl aldrig något eller gav en förklaring?

Garantansvar borde väl finnas i detta fallet också om barnet varit mycket allvarligt skadad flera gånger som åklagaren beskrev. Det går inte ihop för mig riktigt. Den som inte tillfogat skadorna borde väl märkt det? Men det är klart, är det skakvåld eller vissa typer av frakturer kanske det inte syns alltid.
Citera
2022-05-01, 22:39
  #811
Medlem
Kommer FUP komma ut?
Citera
2022-05-01, 23:33
  #812
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Gillar du att uttala dej utan koll?

Esmeralda var det Kammarrätten som beslutade. Socialtjänsten ville inte att hon skulle vara hos föräldrarna.

Det ska mycket till för att Socialtjänsten ska ta barnen. När dom väl tagit det beslutet är det oftast försent eller väldigt stora skador på barnen som hade kunnat undvikas om dom varit ute i god tid.

Ber om ursäkt om det angående Esmeralda. Läste nu att du har rätt i det du sa, sorry 🥰
Citera
2022-05-01, 23:34
  #813
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är du som får kolla Esmeralda fallet. Soc motsatte sig att hon skulle tillbaka till föräldrarna.

Jag såg det, sorry 🥰
Citera
2022-05-02, 01:39
  #814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
Det ska mycket till för att Socialtjänsten ska ta barnen. När dom väl tagit det beslutet är det oftast försent eller väldigt stora skador på barnen som hade kunnat undvikas om dom varit ute i god tid.

Ber om ursäkt om det angående Esmeralda. Läste nu att du har rätt i det du sa, sorry 🥰

Inte socialtjänsten det är fel på utan lagen tyvärr.

Men det hedrar dej att du erkände ditt fel
Citera
2022-05-02, 07:32
  #815
Medlem
Om man inte kan peka ut vem som gjort vad så borde man väl kunna åtala s.k gemensamt i samförstånd?

Antingen har båda varit delaktiga eller så håller dom varandra bakom ryggen och det är fan lika illa. Skulle de ena vara oskyldig vittnar man ju mot den andra.

Ett litet liv, som var helt beroende av sina föräldrar och som skulle vara dennes allt, men som svikit detta lilla barn utan dess like, måste vara mer värt än så här!!!
Citera
2022-05-02, 07:43
  #816
Medlem
En artikel som berör ämnet (ej detta fallet)

Citat:
De två föräldrar som stått åtalade för mord på sin fem månader gamla bebis frias eftersom de skyller på varandra. Något som inte är helt ovanligt inom rättsväsendet.
– Om man tänker sig en situation där det har begåtts ett grovt brott två personer skyller på varandra och det finns svag teknisk bevisning som inte kan knyta gärningen till en person. Så är det inte ovanligt att man lägger ner förundersökningen, säger Christoffer Carlsson som är kriminolog på Stockholms universitet.

Men det finns fall där man kunnat döma flera personer som skyller på varandra. Efter polismordet i Malexander 1999 dömdes tre personer för att i samförstånd ha begått mordet.

– Då har man kunnat avgöra det, att det skett i samförstånd. Men jag gissar att man inte har kunnat gjort det i just den här konkreta situationen. Det som hade kunnat hjälpa är ju om någon av föräldrarna erkänt, säger Christoffer Carlsson.

https://sverigesradio.se/artikel/6575749
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in