Citat:
Ursprungligen postat av
asrider
Barn med kolik 8ch förälder med ADHD med hög impulsivitet och behov för omedelbar behovstillfredstöllelse är en riktigt svår kombination. Tveksam till hur bra idé det är med svår adhd och barn öht.
jag har 6 barn( nu vuxna) har haft 3 med kolik...jag förstår hur folk tänker när dom lägger in barnet i ugnen eller släpper ner det i sopnedkastet,, men att gå från tanke till verklighet är sjukt!!
mina barn var jag ute med 24/7 och gick med i barnvagnen, när jag inte orkade ,mjölkade jag ur mjölk och lät mina föräldrar hjälpa mig en natt i bland, så att jag fick sova....detta fungerade utmärkt för mej, trots att jag har ADHD...och att jag även hade andra små barn under tiden, en nybliven mamma har en otrolig sov och ät klocka.
man behöver bara slumra några minuter, så är man som en ny människa, men håller det på flera veckor/månader ,är man nog tvungen till att få en natts hel sömn, jag behövde det i bland i alla fall, för att orka.
min adhd visar sig i att jag ofta har sömnlösa perioder, vilket naturligt vis underlättade en hel del, när man hade småbarn.
trots min adhd har jag aldrig lagt en hand på mina 6 barn, utan uppfostrat dom i trygghet och till att bli fullt fungerande medborgare i samhället, vilket jag själv är, som har eget företag och är anställd med.
många med adhd har lättare att få arbete , då många ser det som en fördel!!!