2022-02-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Hittat 2 på Facebook som stämmer med namn och dom verkar vara i ett förhållande.
Han uppger att han jobbar på FK Karlskrona.
Jag tittade på alla hans bilder och hans ögon ser helt döda ut. Inte en gnista glädje. 😶
Citera
2022-02-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Gå och lägg dig, du vet inte vad du pratar om. Du skrev att läkare skriver ut sömnpiller om barnmisshandel ”ligger i luften” Misstänker en läkare att ett barn vanvårdas eller misshandlas så kontaktas olika myndigheter. Misstänks misshandel så kommer polis direkt till akuten eller vårdcentral och griper föräldrarna.

Tänker inte lägga mig i eran diskussion, men merwinna menar nog "misshandel ligger i luften" som i när föräldern/föräldrarna kommer in förtvivlade, upprörda och berättar om sin frustration "Bebisen bara skriker och skriker, HELA tiden, vet inte vad vi ska göra, känner vi blir snart galna! ARGH, vad vi är trötta, snart slut all ork, slut på lust och vettiga tankar."
(Btw, sömn är SÅ pass viktigt för människor att man kan göra väldigt mycket för att få sova om man inte fått göra det på otroligt länge. Sömn och näring är oerhört starka behov och i överlevnadsinstinkten så när man tvingas välja så väljer man sig själv, barnet dör ändå om föräldern dör.) Merwinna menar alltså att läkare försöker hjälpa med sömntabletter INNAN det blir misshandel, men när det är "Oh god, får inte dessa föräldrarna lite hjälp så finns risken att de tappar fattningen", och säger bara att den risken kan man nog uppfatta om kanske 10% av alla föräldrar om inte mer, men oerhört liten andel gör något drastiskt så man kan inte ringa polisen och ta bort barnen från alla de föräldrarna, man får ha lite mer än den oron.

TL/DR Merwinna menar inte "ligger i luften" som att det varit något misshandel, utan "oro för att är dessa föräldrarna några som kommer tappa fattningen?"
Citera
2022-02-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Jag tittade på alla hans bilder och hans ögon ser helt döda ut. Inte en gnista glädje. 😶

kan du länka tack
Citera
2022-02-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
kan du länka tack

https://www.facebook.com/ra*mu*.per**on.52

*=s
Citera
2022-02-04, 12:00
Medlem
Namnet på han som har gjort det är Rasmus Persson. Personen i fråga är från bromölla. Han spelar gör Karlskrona tack mig i efterhand. Har känt grabben innan
Citera
2022-02-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BringaNN
Namnet på han som har gjort det är Rasmus Persson. Personen i fråga är från bromölla. Han spelar gör Karlskrona tack mig i efterhand. Har känt grabben innan
Namnen på de båda MG framgår redan av #16, har du ingen NY information att delge oss?
Citera
2022-02-04, 15:26
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Adhd är visst ett allvarligt handikapp, folk med adhd är inte lämpliga för saker som körkort, barn och vapenlicens. Det är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, riktigt efterblivet

jag har 6 barn(vuxna nu)...och jag har adhd, vi är bättre på att köra bil enligt studier(kolla fakta själv).
älskar att köra bil, och arbetar inom ett mansdominerat yrke med körning av tunga fordon(extra körkort behövs) arbetat även inom vården och bedrivit ridskola för barn upp till 15 år.
jag slår inte barnen, har absolut konsekvenstänk.. kanske lite förmycket ibland, enligt dagmammorna, men älskvärt av ridskole föräldrarna.
jag var 18 år när jag fick mitt första barn, så även ung och oerfaren, men det var aldrig något problem.

inom alla bokstavskombinationer finns det även dom som har flera bokstäver gemensamt och det kanke kan ställa till problem?
men tror inte att dom flesta som har bokstavskombinationer är per automatik dåliga föräldrar!!
Citera
2022-02-04, 17:16
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Barn med kolik 8ch förälder med ADHD med hög impulsivitet och behov för omedelbar behovstillfredstöllelse är en riktigt svår kombination. Tveksam till hur bra idé det är med svår adhd och barn öht.

jag har 6 barn( nu vuxna) har haft 3 med kolik...jag förstår hur folk tänker när dom lägger in barnet i ugnen eller släpper ner det i sopnedkastet,, men att gå från tanke till verklighet är sjukt!!
mina barn var jag ute med 24/7 och gick med i barnvagnen, när jag inte orkade ,mjölkade jag ur mjölk och lät mina föräldrar hjälpa mig en natt i bland, så att jag fick sova....detta fungerade utmärkt för mej, trots att jag har ADHD...och att jag även hade andra små barn under tiden, en nybliven mamma har en otrolig sov och ät klocka.
man behöver bara slumra några minuter, så är man som en ny människa, men håller det på flera veckor/månader ,är man nog tvungen till att få en natts hel sömn, jag behövde det i bland i alla fall, för att orka.
min adhd visar sig i att jag ofta har sömnlösa perioder, vilket naturligt vis underlättade en hel del, när man hade småbarn.
trots min adhd har jag aldrig lagt en hand på mina 6 barn, utan uppfostrat dom i trygghet och till att bli fullt fungerande medborgare i samhället, vilket jag själv är, som har eget företag och är anställd med.
många med adhd har lättare att få arbete , då många ser det som en fördel!!!
Citera
2022-02-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
jag har 6 barn( nu vuxna) har haft 3 med kolik...jag förstår hur folk tänker när dom lägger in barnet i ugnen eller släpper ner det i sopnedkastet,, men att gå från tanke till verklighet är sjukt!!
mina barn var jag ute med 24/7 och gick med i barnvagnen, när jag inte orkade ,mjölkade jag ur mjölk och lät mina föräldrar hjälpa mig en natt i bland, så att jag fick sova....detta fungerade utmärkt för mej, trots att jag har ADHD...och att jag även hade andra små barn under tiden, en nybliven mamma har en otrolig sov och ät klocka.
man behöver bara slumra några minuter, så är man som en ny människa, men håller det på flera veckor/månader ,är man nog tvungen till att få en natts hel sömn, jag behövde det i bland i alla fall, för att orka.
min adhd visar sig i att jag ofta har sömnlösa perioder, vilket naturligt vis underlättade en hel del, när man hade småbarn.
trots min adhd har jag aldrig lagt en hand på mina 6 barn, utan uppfostrat dom i trygghet och till att bli fullt fungerande medborgare i samhället, vilket jag själv är, som har eget företag och är anställd med.
många med adhd har lättare att få arbete , då många ser det som en fördel!!!
Ja jag inser att jag överdrev såhär i efterhand. Men oavsett är det inte svårt att se att det blir extra knepigt för många med adhd
Citera
2022-02-06, 02:32
Medlem
Vaf händer? Sitter de fortfarande?
Citera
2022-02-06, 09:46
Medlem
Otroligt tyst om det här i media. Media kanske är väldigt försiktiga i och med att föräldrar hängts ut felaktigt tidigare. Men man skulle ju vilja veta hur det är med pojken framförallt.
Citera
2022-02-06, 10:27
Medlem
Mikropluttans avatar
Osäker på om detta skrivits tidigare. Barnet är placerat hos en fosterfamilj och hans hälsotillstånd har ändrats från kritiskt till stabilt. Tyvärr det enda jag vet
Senast redigerad av Mikropluttan 2022-02-06 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in