2022-01-28, 16:25
Medlem
Teori är Shaking syndrome. De är vad jag tror. De har hållt så hårt att hans lungor osv har skadats.
Citera
2022-01-28, 17:39
Medlem
Polisen säger att det anmäldes till polisen
från sjukvården under helgen.

https://sverigesradio.se/artikel/par-haktade-misstankta-for-att-ha-misshandlat-spadbarn
Citera
2022-01-28, 18:05
Medlem
Hört från folk som tydligen känner folk där (personerna jag snackat med är trovärdiga men vet ej om dem som de snackat med är det)

Att ungen blödde ur näsa och öra och att de inte fick stopp på blodet så de åkte in.

!!Somsagt vet ej sanningshalten i detta!!
Citera
2022-01-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
[/spoiler]

Det var korta förhör det, innan anhållande.

Förmodligen delgavs de endast misstanke och informerades om en misstänkts rättigheter vid förhör, däri rätten till offentlig försvarare etc. Då brukar förhören brytas i väntan på att en offentlig försvarare förordnads och ett riktigt inledande förhör kan hållas.
Citera
2022-01-28, 18:47
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Det var korta förhör det, innan anhållande.

Förmodligen delgavs de endast misstanke och informerades om en misstänkts rättigheter vid förhör, däri rätten till offentlig försvarare etc. Då brukar förhören brytas i väntan på att en offentlig försvarare förordnads och ett riktigt inledande förhör kan hållas.

Ja. Det var korta förhör. Man frågade väl troligen hur dom ställer sig till misstanken också.
Citera
2022-01-28, 19:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
En troligare anledning är föräldrahänder som hållit hårt om barnets bröstkorg vid skakning.
Det är ju fantastiskt att de tror att ett spädbarn slutar skrika om man skakar det.
Jag såg ett par som under lång tid på Ica lät sitt spädbarn ligga och gallskrika i barnvagnen. De gick runt och handlade utan att bry sig.
Jag blev så förbannad att jag sa till dem. Mådde dåligt länge efteråt.
Citera
2022-01-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen säger att det anmäldes till polisen
från sjukvården under helgen.

https://sverigesradio.se/artikel/par-haktade-misstankta-for-att-ha-misshandlat-spadbarn

Ja och om man nu i ett så här tidigt skeende skall tro på vad som står i häktningsframställan bör familjen kommit in 24.00 i och med att brottet är daterat till den 21/01-22. På lite över 4 timmar har skador dokumenterats, polis, social och åklagare har kontaktas och ett föräldrapar blivit anhållna. Förmodligen är också rättsmedicin inkopplat på dessa få timmar.

Snabbt verkar det gått!

Edit: Vad som också skett under denna natt är väl säkert brottsplatsundersökning, vittnesförhör, telefontrafik, databeslag. o s v ......
Senast redigerad av iLivid 2022-01-28 kl. 20:12.
Citera
2022-01-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är ju fantastiskt att de tror att ett spädbarn slutar skrika om man skakar det.
Jag såg ett par som under lång tid på Ica lät sitt spädbarn ligga och gallskrika i barnvagnen. De gick runt och handlade utan att bry sig.
Jag blev så förbannad att jag sa till dem. Mådde dåligt länge efteråt.

Hatar när bebisar skriker utan att någon tröstar. Värsta jag vet. Bra att du sa till. Kanske har med min barndom att göra.

Angående blod ur näsa och öron tyder väl det på inre blödningar?
Citera
2022-01-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hatar när bebisar skriker utan att någon tröstar. Värsta jag vet. Bra att du sa till. Kanske har med min barndom att göra.

Angående blod ur näsa och öron tyder väl det på inre blödningar?

Ja de har nog skakat barnet därav har de blivit sån tryck i öron/ näsa säkert ögon med
Citera
2022-01-28, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smoil
Hört från folk som tydligen känner folk där (personerna jag snackat med är trovärdiga men vet ej om dem som de snackat med är det)

Att ungen blödde ur näsa och öra och att de inte fick stopp på blodet så de åkte in.

!!Somsagt vet ej sanningshalten i detta!!

Det skrevs tidigare i tråden att barnet hade skador på lungorna. Blodet från näsan kan man ju koppla ihop med dessa skador. Men öra?
Citera
2022-01-28, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja de har nog skakat barnet därav har de blivit sån tryck i öron/ näsa säkert ögon med

Men usch! Hur hårt ska det skakas för att det ska bli ett tryck och blöda? Usch, vill man ens veta det?
Citera
2022-01-28, 22:07
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
[/spoiler]

Det var korta förhör det, innan anhållande.[/quote]

Behövs inte mer. Man ska heller inte tillskriva informationen om brottstid någon större vikt i det här läget. Polis och åklagare kastar i princip alltid ett brett nät i ett första skede. Det är extremt lätt att bli både anhållen och häktad I Sverige. Dessutom kan du sitta häktad hur länge som helst utan rättegång.j De här misstänkta lär med all säkerhet sitta häktade minst fram till vårkanten om det inte skulle framkomma något exceptionellt som gör att misstankarna avskrivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in