Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-12, 08:20
Medlem
Skön dissonans mellan budskapen från tuffingarna i USA. "Vi stöder Ukraina!". Nästa dag - evakuerar all ambassadpersonal.
Citera
2022-02-12, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Oh, rysstroll anno jan 2022, undervisa oss i din RT visdom. ”Bråddjupet”, det var ju en litterär 1917 års biblisk svenska jag inte ens själv hade kunnat plocka fram. Jag kan garantera ordet inte använts utanför teologiska sammanhang sedan minst 50 år. ”Ynkliga luder” ”staken”.
Försök kopiera ur Einars texter nästa gång; knulla (EU) horan på toan tills jag saggar, typ. Så blir det lite mer som om inte Heidenstam återuppstått.

SeekNdestroy har en stor poäng. Vad är det för djävlar som styr västvärlden? Vad tycker du? Du har Merkel, Macron, Biden, Trudeau, Magdalena Andersson här i Sverige. Vilka djävla svin! Vi västerlänningar har ingen som helst nytta av de här politikerna. De förstör USA och Europa. Du vet ju om det själv.

Förklara annars om du vill vad Ryssland är ute efter. Förmodligen ha sådan kontroll över Ukraina att Ukraina inte kan ansöka om NATO-medlemskap. Men kan du mer, utveckla! Jag lyssnar gärna men försvara inte "ledarna" i väst. Det är ju ena kriminella djävlar och de borde stoppas, på något sätt. Eller så lider vi alla av deras framfart.
Citera
2022-02-12, 08:32
Medlem
arbetets avatar
Det värsta är att detta kunde ha varit äkta rubriker ur Bloomberg:

Garland Nixon
@GarlandNixon
BREAKING NEWS: Anonymous US intelligence sources say they have concrete evidence that the Russians will invade Ukraine yesterday.
https://twitter.com/GarlandNixon/sta...3fewk44tWdeqyw

Citera
2022-02-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De ska alltså dra tillbaka trupperna från...Ryssland!

Korrekt uppfattat?

Jaha! Oki doki!

USA är så pinsamma, deras skenhelighet och dubbelmoral är så vidrig. När Ryssland ber dom dra tillbaka sina soldater frånfrämmande länder så svarar dom att dom får göra precis hur dom vill.

Sen ska USA och säga åt Ryssland var i Ryssland som ryssarna ska ha sina trupper...
Citera
2022-02-12, 10:08
Medlem
humanlifes avatar
Efter all denna krigshets från USA och Nato, så kan man vänta sig ett angrepp från dessa snart, kanske i helgen. Det är tydligt att de inte tänker backa nu, de vill ha krig mot Ryssland. Det onda Sovjet/Ryssland har varit en nagel i ögat på USAs hegemoni länge.

Nu har man samlat alla hatiska krafter mot Ryssland och gjort sig beredda på blodbad. Det kan bli ett 3e världskrig.
Jag hoppas att jag har fel.
Citera
2022-02-12, 10:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Efter all denna krigshets från USA och Nato, så kan man vänta sig ett angrepp från dessa snart, kanske i helgen. Det är tydligt att de inte tänker backa nu, de vill ha krig mot Ryssland. Det onda Sovjet/Ryssland har varit en nagel i ögat på USAs hegemoni länge.

Nu har man samlat alla hatiska krafter mot Ryssland och gjort sig beredda på blodbad. Det kan bli ett 3e världskrig.
Jag hoppas att jag har fel.
Jag tycker väst ska sluta lägga sig i. Ryssland och Ukraina hade löst detta bäst själva. Stackars ukrainarna utnyttjas bara av väst och jag tror fler och fler inser det.
Senast redigerad av Steff83 2022-02-12 kl. 10:49.
Citera
2022-02-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tycker väst ska sluta lägga sig i. Ryssland och Ukraina hade löst detta bäst själva. Stackars ukrainarna utnyttjas bara av väst och jag tror fler och fler inse det.

Ja det blir ännu tydligare när Ukraina själva säger åt USA att sluta hetsa och överdriva situationen.
Citera
2022-02-12, 10:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja det blir ännu tydligare när Ukraina själva säger åt USA att sluta hetsa och överdriva situationen.
Väst är ju som inte enade heller i hur man ska agera men där ju problemet att USA är alltför dominerande. EU (Tyskland/Frankrike) är uppenbart inte intresserade av att hetsa Ryssland. Det är vårt närområde. USA är så värdelösa och fåniga. Jag hoppas verkligen att EU kan bli starkare en dag och göra sig kvitt beroendet av USA så vi får en bättre värld.

Hela denna konflikten präglas av USAs okunskap av förhållandena i Europa och gamla Östeuropa och Sovjet i synnerhet.
Senast redigerad av Steff83 2022-02-12 kl. 10:57.
Citera
2022-02-12, 10:56
Medlem
Citat:
Väst är ju som inte enade heller i hur man ska agera men där ju problemet att USA är alltför dominerande. EU (Tyskland/Frankrike) är uppenbart inte intresserade av att hetsa Ryssland. Det är vårt närområde. USA är så värdelösa och fåniga. Jag hoppas verkligen att EU kan bli starkare en dag och göra sig kvitt beroendet av USA så vi får en bättre värld.

Dom enda som tjänar på det här är USA, det är big business för dom. Dom får sälja vapen och flytta fram positioner på bekostnad av europeiska liv.
Citera
2022-02-12, 11:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tycker väst ska sluta lägga sig i. Ryssland och Ukraina hade löst detta bäst själva. Stackars ukrainarna utnyttjas bara av väst och jag tror fler och fler inser det.
Ja, det här är så typiskt av USA, att utnyttja en konflikt för sina egna intressen. Och så lyckas de samla alla sina uppbackare genom att hetsa om att det handlar om "säkerhetsläget i Europa".

Man borde istället ägna sig åt att lösa konflikten med utbrytarregionerna i Ukraina genom förhandlingar. Kiev måste respektera deras vilja. Och väst måste sluta anklaga Ryssland för ockupation och sluta blanda sig i överhuvudtaget.

Ja, det kan bli väldigt svårt för folk i Ukraina, som vanligt när ansvarslösa, maktgalna ledare ställer till med krig.
Citera
2022-02-13, 09:50
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De ska alltså dra tillbaka trupperna från...Ryssland!

Korrekt uppfattat?

Jaha! Oki doki!
USA kunde ju sluta att hindra att North Stream 2 tas i bruk. Om USA stoppar gasleveranser från Ryssland till Västeuropa alldeles oavsett vad ryssarna gör blir det ju värdelöst som hot. Det blir ju ett reellt hot först om det finns en gasleverans man faktiskt kan stoppa om ryssarna går in i Ukraina.

Att straffa någon för något negativt man tror att den andre kommer att göra i framtiden brukar väl betecknas som paranoid personlighetsstörning inom psykologin.

Om vi ska anse att Trump och Biden är mentalt friska kan det väl ses som maffia metoder att använda sin makt för att göra oljemiljardärer i USA rikare på vanliga Europeérs bekostnad.
Citera
2022-02-13, 09:55
Medlem
Alsenos avatar
Vilka är det som krigshetsar? Vilka är det som cyberattackerar Ukraina? Vilka är det som samlar enorma mängder material och soldater vid gränsen till Ukraina? Visst är det USAs fel och Ryssland vill bara Ukraina väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in