2022-01-24, 14:50
Medlem
False flag igångsatt av Mossad är min gissning...
Citera
2022-01-24, 14:51
Medlem
okok1s avatar
Hur många skott har ett gevär?

Kanske bara GM dog? Hoppas på det.
Citera
2022-01-24, 15:05
Medlem
Farbaute666s avatar
Verkar hittills vara en enstaka störd individs dåd. Håll lite mer respektfull ton i tråden, tack.

Heidelberg - Goethe och Schillers gamla lärosäte om jag inte är fel ute. I alla fall kanske det mest klassiska tyska universitetet.
Citera
2022-01-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur många skott har ett gevär?

Kanske bara GM dog? Hoppas på det.

Han hade tydligen med sig flera gevär,
Citera
2022-01-24, 15:17
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Verkar hittills vara en enstaka störd individs dåd. Håll lite mer respektfull ton i tråden, tack.

Heidelberg - Goethe och Schillers gamla lärosäte om jag inte är fel ute. I alla fall kanske det mest klassiska tyska universitetet.
Tysklands första/äldsta uni om jag inte missminner mig.
Citera
2022-01-24, 15:17
Medlem
foliekillers avatar
Antivaxxare som fått spel pga ev obligatorisk vaccinering?
Citera
2022-01-24, 15:23
Medlem
Lumbagos avatar
Polisen har släpp några pressmeddelande. Hittills har dessa meddelande varit väldigt kortfattade. Här är det senaste:

https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/14915/5129287

Citat:
Nach derzeitigen Erkenntnissen soll der Täter bei laufender Vorlesung in einem Hörsaal der Universität im Neuenheimer Feld mit einer Langwaffe um sich geschossen und dabei vier Personen zum Teil schwer verletzt haben. Anschließend ist er in den Außenbereich geflüchtet.

Der Täter ist tot. Wir gehen von einem Einzeltäter aus. Derzeit ist keine Gefahrenlage mehr gegeben.

Det kommer att bli en presskonferens någon gång i kväll. Än så länge oklart när och var.
Citera
2022-01-24, 15:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Bild quoted news agency dpa as saying the attacker was a student.

Security officials reportedly said he appears to have had no political or religious motives, and he is said to have carried several rifles with him.
https://news.sky.com/story/germany-l...lberg-12524362
Citera
2022-01-24, 15:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller

Det har i Tyskland förekommit att antivaxxare hotar politiker, och även våldsamma konfrontationer vid demonstrationer. Att ett terrordåd sker kan inte uteslutas, men det kommer då troligen riktas mot exempelvis politiker eller vaccinationsklinik, inte mot den breda allmänheten. I princip är det enbart islamistisk terror som riktar sig mot så att säga alla. Att skjuta sig tyder inte heller på terrordåd.
Citera
2022-01-24, 15:38
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Det var min tanke också. Tyskland och närliggande länder har ju regimer som trampar mer på sina medborgares mänskliga rättigheter än här i Sverige så det är ju bara en tidsfråga innan någon flippar och sätter ner foten mot förtrycket.
Citera
2022-01-24, 15:45
Medlem
Queenofqueenss avatar
Någon form av incel skulle jag tippa på. Annars kan det vara en "false flag operation" som i USA där man fejkade en "skolskjutning" för att skapa incitament till att skärpa vapenlagarna. Tyskland kanske vill skärpa sina vapenlager så dom kan dra åt snaran ännu hårdare på sina medborgare och göra ännu mer övertramp på intrigriteten hos medborgarna genom t.ex vaccinationstvång .
Citera
2022-01-24, 15:51
Medlem
muslim, what else
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här