2022-01-24, 12:45
Medlem
Varför skickar banker ut dessa värdelösa värde avi så fort man skall få pengar tillbaka?
Har fått dem ifrån både Nordea, Länsförsäkringar och andra företag.

Problemet är att ett företag förväntar sig att jag som kund skall ta mig till ett ombud och betala en saftig avgift, för att ta ut pengarna!
Istället för att dem för över dem till mitt bankkonto.

Helt idiotiskt, och så fort någon företag beter sig så brukar jag avsluta alla tjänster som jag har hos dem. Försökte hitta kontaktuppgifter till Nordea, men inte ens en lätt tillgänglig e-mail adress fanns på deras hemsida.

Jag är registrerad på swedbanks kontoregister och de har även en bra online tjänst där man själv kan lösa in värdeavi med IDK-numer. Men självklart använder inte de där mindre seriösa företagen IDK nummer.
Citera
2022-01-24, 14:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurifixus
Varför skickar banker ut dessa värdelösa värde avi så fort man skall få pengar tillbaka?
Har fått dem ifrån både Nordea, Länsförsäkringar och andra företag.

Problemet är att ett företag förväntar sig att jag som kund skall ta mig till ett ombud och betala en saftig avgift, för att ta ut pengarna!
Istället för att dem för över dem till mitt bankkonto.

Helt idiotiskt, och så fort någon företag beter sig så brukar jag avsluta alla tjänster som jag har hos dem. Försökte hitta kontaktuppgifter till Nordea, men inte ens en lätt tillgänglig e-mail adress fanns på deras hemsida.

Jag är registrerad på swedbanks kontoregister och de har även en bra online tjänst där man själv kan lösa in värdeavi med IDK-numer. Men självklart använder inte de där mindre seriösa företagen IDK nummer.

För att du inte uppgivit ett kontonummer till företagen som ska skicka pengarna och då är det enklaste sättet att skicka en avi med utbetalning istället för att börja jaga efter dig och fråga om kontoinformation som du säkert inte vill uppge utan att veta vem det egentligen är som verkligen ringer dig.
De skiter fullständigt i om du måste betala för att hämta ut pengarna Det du kan göra är att kontakta utbetalande företag och uppge ditt kontonummer så löser de säkerligen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in