2022-01-24, 00:54
Medlem
Blir mitt första inlägg här på cryto, så mod får gärna flytta om inlägget ligger på fel sida.

Back to my problem.
Har läst på om crypto i några veckor nu, och känner mig någorlunda beredd på att ta första steget att köpa crypto. Har registrerat mig på binance och identifierat mig. Inga problem så länge.
MEN. Jag har problem med insättningen. Jag har provat med 3 olika kort från 3 olika banker (Seb, swedbank, pfc).
På swedbank står det "There was a problem processing your payment. Please try again later. (100001003)". Går inte ens att lägga till kortet.
På PFC står det "Your request has been declined by the issuing bank. Please try a new card from a different bank.(20058)" efter att jag kommer till godkännande via bankid.

Provat med både usdt och busd. Tror dock inte att det är här problemet ligger.

Kan ni mer erfarna ge ett utlåtande på vad jag gör för fel?
Citera
2022-01-24, 01:01
Medlem
over9ks avatar
Bankerna har i praktiken förbjudit krypto så alla såna insättningar är spärrade. Du får skaffa Revolut och föra över därifrån.
Citera
2022-01-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Bankerna har i praktiken förbjudit krypto så alla såna insättningar är spärrade. Du får skaffa Revolut och föra över därifrån.

Kanske en dum fråga men varför har dem gjort det??
Citera
2022-01-24, 01:24
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuka1

Hade inte du suttit dig in i krypto stod det något om i trådstarten?
Citera
2022-01-24, 01:58
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
För att n00bs som inte vet ett skit om kryptovalutor köper rug pull shitcoins för pengarna och sen bölar till banken när alla pengarna gått förlorade, trots att det stod överallt på internet att ni skulle to the moon!
Citera
2022-01-24, 11:24
Medlem
Citat:
Blir mitt första inlägg här på cryto, så mod får gärna flytta om inlägget ligger på fel sida.

Back to my problem.
Har läst på om crypto i några veckor nu, och känner mig någorlunda beredd på att ta första steget att köpa crypto. Har registrerat mig på binance och identifierat mig. Inga problem så länge.
MEN. Jag har problem med insättningen. Jag har provat med 3 olika kort från 3 olika banker (Seb, swedbank, pfc).
På swedbank står det "There was a problem processing your payment. Please try again later. (100001003)". Går inte ens att lägga till kortet.
På PFC står det "Your request has been declined by the issuing bank. Please try a new card from a different bank.(20058)" efter att jag kommer till godkännande via bankid.

Provat med både usdt och busd. Tror dock inte att det är här problemet ligger.

Kan ni mer erfarna ge ett utlåtande på vad jag gör för fel?

Gör en sepa (utlandsbetalning) från din SEB internetbank, and bobs your uncle!

Gör ej detta från Swedbank då de kommer hota dig till livet om du försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in