2022-01-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
För varje tänkande och nykter människa som inte är sosse är det nog ytterst uppenbart att sosseregeringen hycklar och ljuger helt skamlöst. Får man en fråga kan man dessutom aldrig ge ett direkt svar.

Därför ställer jag er Flashbacksossar frågan, och hoppas att ni kan ge mig ett direkt svar istället för att börja käbbla om alla andra partier:

Tycker ni själva att era partipolitiker ljuger och hycklar hejdlöst?

Får jag inget svar så tar jag det som att svaret på min fråga är JA och att ni likt sossepolitikerna undviker att svara på frågor som framställer er i dålig dager om ni hade svarat sanningsenligt.

Inte mer än andra politiker och särskilt om jämför med de på högerkanten.
Citera
2022-01-24, 17:28
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ljuger gör de inte. Däremot är dagens riksdagssossar helt inkompetenta.

Jo, Morgan Johansson har ljugit flera gånger. Kolla youtube.
Citera
2022-01-24, 17:58
Medlem
EnDumSosses avatar
Det lite roliga med er sossar är att ni valt att starta en pk rörelse som är bortom denna värld, ni har gjort en majoritet av befolkningen mer förbannade än någonsin av er inhumana politik och är nu anledningen till att Sverigedemokraterna kommer var näst största om inte största parti nästa val. Ni har alltså åstadkommit precis det ni försökte undvika.
Citera
2022-01-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Jo, Morgan Johansson har ljugit flera gånger. Kolla youtube.
Tror inte att han ljuger utan att han inte vet vad som är rätt.
Citera
2022-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Tror inte att han ljuger utan att han inte vet vad som är rätt.
Sossar ljuger hela tiden. Det går inte att hitta ett sådant beteende i något annat parti, inte Vänsterpartiet, ja inte ens Miljöpartiet. De flesta människor och politiker tycker det är obehagligt att ljuga, men inte sossar. Inga andra ljuger som sossar.

Första gången jag hörde någon säga detta var finansministern i Bildt-regeringen, Ann Wibble i första intervjun efter att hon tillträtt. Då tog jag det inte på allvar, utan tänkte att alla politiker ljuger och sossar är väl inte värre än andra. Idag är jag äldre och vet bättre.

En djupare fråga är om det är fel att ljuga som politiker. Machiavelli skulle nog säga att om det krävs att ljuga för att ta eller behålla makten så är det bra att ljuga, och ett karaktärsfel av en politiker att inte ljuga. Det kan ligga något i det.
Citera
2022-01-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Sossar ljuger hela tiden. Det går inte att hitta ett sådant beteende i något annat parti, inte Vänsterpartiet, ja inte ens Miljöpartiet. De flesta människor och politiker tycker det är obehagligt att ljuga, men inte sossar. Inga andra ljuger som sossar.

Första gången jag hörde någon säga detta var finansministern i Bildt-regeringen, Ann Wibble i första intervjun efter att hon tillträtt. Då tog jag det inte på allvar, utan tänkte att alla politiker ljuger och sossar är väl inte värre än andra. Idag är jag äldre och vet bättre.

En djupare fråga är om det är fel att ljuga som politiker. Machiavelli skulle nog säga att om det krävs att ljuga för att ta eller behålla makten så är det bra att ljuga, och ett karaktärsfel av en politiker att inte ljuga. Det kan ligga något i det.

Sverigedemokraterna ljuger hela tiden, jag kan ge tusen exempel på hur de ljugit men då kommer trådstartaren och gråter som han gjorde tidigare.
Citera
2022-01-24, 21:51
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Sverigedemokraterna ljuger hela tiden, jag kan ge tusen exempel på hur de ljugit men då kommer trådstartaren och gråter som han gjorde tidigare.
Jag gråter för att du ljuger och inte kan hålla dig till ämnet, trots att jag i min trådstart specifikt efterfrågade just det för att jag vet att det i princip är omöjligt för er sossar. Men den var väl önsketänk att överhuvudtaget tro att det fanns någon sosse som hade någon heder. Thats all. Är det så jävla mycket begärt att hålla sig till sanningen? Jo från en svensk sosse är det tydligen det.
Senast redigerad av EnDumSosse 2022-01-24 kl. 22:18.
Citera
2022-01-24, 22:45
Medlem
Ja S har varit ohederliga då det gäller LAS och marknadshyror. Två hjärtefrågor som de alltid
varnat att borgarna ska driva igenom, tror jag ska rösta V för de är tydliga och ärligare, ära den
som äras bör
Citera
2022-02-23, 13:40
Medlem
Socialdemokraterna är generellt sett dåliga människor.

Såsom deras riksdagsledamotskandidat Andrine Winther, som då är gift med en man anställer sina kompisar, och ger dem högre lön. https://www.publikt.se/nyhet/chef-pa...kolleger-23403 handlar om mannen.

De som röstar på S röstar på korruption.
Citera
2022-02-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Ja S har varit ohederliga då det gäller LAS och marknadshyror. Två hjärtefrågor som de alltid
varnat att borgarna ska driva igenom, tror jag ska rösta V för de är tydliga och ärligare, ära den
som äras bör

S ville aldrig genomföra dessa punkter. Det var påtryckningarna från idioterna i C och L gällande JA.

Citat:
Ursprungligen postat av pervershund
Socialdemokraterna är generellt sett dåliga människor.

Såsom deras riksdagsledamotskandidat Andrine Winther, som då är gift med en man anställer sina kompisar, och ger dem högre lön. https://www.publikt.se/nyhet/chef-pa...kolleger-23403 handlar om mannen.

De som röstar på S röstar på korruption.

Till skillnad från borgarna menar du?
Citera
2022-02-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
S ville aldrig genomföra dessa punkter. Det var påtryckningarna från idioterna i C och L gällande JA.

Till skillnad från borgarna menar du?

Har du något konkret och sökbart på borgarna?
Andrine Winthers man anställer ju bara kompisar från tidigare jobb och ger dom högre löner för varje ny anställning. Beställ ut IT chefens cv så ser du att hon knappt kan skillnaden på olika OS system. Ingen teknisk erfarenhet alls. Och så får hon högre lön. Det samma gäller alla dom som Andrines man har anställt. Men de var väl såssar. Som får jobb hos såssar. Har du också fått jobb där eller?
Citera
2022-02-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pervershund
Har du något konkret och sökbart på borgarna?
Andrine Winthers man anställer ju bara kompisar från tidigare jobb och ger dom högre löner för varje ny anställning. Beställ ut IT chefens cv så ser du att hon knappt kan skillnaden på olika OS system. Ingen teknisk erfarenhet alls. Och så får hon högre lön. Det samma gäller alla dom som Andrines man har anställt. Men de var väl såssar. Som får jobb hos såssar. Har du också fått jobb där eller?

Testa Svenonius i Stockholm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in