Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-01-26, 01:03
Har man tillräckligt med pengar så går man inte till psykolog, utan då löser man sina problem och lever livet och går till något helt annat än psykologer.
Ingen vettig man springer till psykologer om de hade haft en fet kassa att ösa pengar ur. Då går man hellre på bordell, är det inte så? Visst är det?

Detsamma gäller om man är smal attraktiv tjej, då har man inget hos psykologer att göra.
Går man till psykolog så går man i tror att en psykolog skulle veta något som man inte själv vet. Det gör dom inte, så mycket vet jag iallafall.

Vad finns det för anledning att gå till psykolog när man teoretiskt sett skulle kunna ha ett harem?
Måhända att jag kommer gå bara för att se vad det är men psykolog är om man vill ha någon att snacka med. Inget vettigt är ens teoretiskt möjligt att förvänta sig ur det.

Det är förlorar- och incelstämpel på psykolog.
Senast redigerad av HUAWAY 2022-01-26 kl. 01:17.
Citera
2022-01-26, 01:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Vet du inte vad rika människor oroar sig för?
Ofta kretsar det runt tid och hälsa, klart att du vill maximera tiden att njuta av dina pengar när du har så mycket, men det är ju inte alltid så enkelt.
Sedan har vi fasaden, mycket pengar blir mycket fasad och sociala ritualer man ska hänga med i.
Fiender får du gott om, som vill paja din ädla fasad.
Tänk om inte barnen kommer in på universiteten, när grannens ungar är sådana begåvningar.
Din fru har börjat flirta med yngre gigolos, och du sitter utskrattad på ditt fort.
Det finns mycket för överklassen att gråta om hos en psykolog.
Citera
2022-01-26, 01:33
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Vet du inte vad rika människor oroar sig för?
Ofta kretsar det runt tid och hälsa, klart att du vill maximera tiden att njuta av dina pengar när du har så mycket, men det är ju inte alltid så enkelt.
Sedan har vi fasaden, mycket pengar blir mycket fasad och sociala ritualer man ska hänga med i.
Fiender får du gott om, som vill paja din ädla fasad.
Tänk om inte barnen kommer in på universiteten, när grannens ungar är sådana begåvningar.
Din fru har börjat flirta med yngre gigolos, och du sitter utskrattad på ditt fort.
Det finns mycket för överklassen att gråta om hos en psykolog.
Nu använder jag forumet mer som chatt än forum men inga av de problem du räknar upp skulle man haft som president, kung, diktator etc.
Då hade man inte brytt sig om ens fru hade börjat flirta med yngre män, sociala fasader m.m. Då hade man med våld köpt sig framåt och struntat i vilket.
Hade inte pengarna räckt så höjer man teoretiskt till en nivå där dom räcker för att få som man vill.

Inte ens sorg och dylika känslor är lönt att snacka om. Man kan applicera samma tanke på alla sorters situationer. Undrar om Putin just nu sitter hos psykolog och diskuterar sina sömnproblem över eventuellt krig i Ukraina,
eller om Prins bin Salman går till psykolog när hans fru varit otrogen eller efter mordet på Khashoggi osv. Finns det någon som tror så?

Tacka mig som genomlyser tramset för vad det är.
Senast redigerad av HUAWAY 2022-01-26 kl. 01:37.
Citera
2022-01-26, 02:46
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUAWAY
Nu använder jag forumet mer som chatt än forum men inga av de problem du räknar upp skulle man haft som president, kung, diktator etc.
Då hade man inte brytt sig om ens fru hade börjat flirta med yngre män, sociala fasader m.m. Då hade man med våld köpt sig framåt och struntat i vilket.
Hade inte pengarna räckt så höjer man teoretiskt till en nivå där dom räcker för att få som man vill.

Inte ens sorg och dylika känslor är lönt att snacka om. Man kan applicera samma tanke på alla sorters situationer. Undrar om Putin just nu sitter hos psykolog och diskuterar sina sömnproblem över eventuellt krig i Ukraina,
eller om Prins bin Salman går till psykolog när hans fru varit otrogen eller efter mordet på Khashoggi osv. Finns det någon som tror så?

Tacka mig som genomlyser tramset för vad det är.

Nu var det ju inte sådana celebriteter som du angav som exempel i inledningen.
Men ok, sådana. Rimligtvis kan jag tänka mig att de flesta diktatorer nästan drivs av paranoia, från Hitler till Kim Jong, självklart även Putin.
Vad gör dom åt problemet? Ofta ser dom till att arkebusera personen/personerna som dom tror kan vara ett hot, hjälper inte det så är det bara och knäppa lite fler tills trycket släpper, gärna någon jävla minoritetbefolkning.
Citera
2022-01-26, 07:23
Citat:
Vad gör dom åt problemet? Ofta ser dom till att arkebusera personen/personerna som dom tror kan vara ett hot, hjälper inte det så är det bara och knäppa lite fler tills trycket släpper, gärna någon jävla minoritetsbefolkning.
Vad spelar det för roll om det är celebriteter eller inte när liknelsen kvarstår.
Är arkebusering m.m. ett problem för Putin och Kim Jong-un eller för någon i hans omgivning? Visst är det det som är frågan.
Till psykolog går man för att man upplever att man behöver hjälp och tror att en psykolog kan dela ut sådan, eller av något annat skäl.

Jag tror mig inte komma få höra ett enda ord som är mig behjälpligt. Åtminstone inte utan att höra minst 2 i motsatt riktning. Jag ska lyssna noga om jag öht kan höra ett enda. Om inte ska jag konstatera skräp rakt igenom.
Troligen därför, vilket iofs kan vara behjälpligt att få konstaterat.

Tänk va, inte ett enda ord förväntar jag mig.
Citera
2022-01-26, 10:56
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:

Jag tror mig inte komma få höra ett enda ord som är mig behjälpligt. Åtminstone inte utan att höra minst 2 i motsatt riktning. Jag ska lyssna noga om jag öht kan höra ett enda. Om inte ska jag konstatera skräp rakt igenom.
Troligen därför, vilket iofs kan vara behjälpligt att få konstaterat.

Tänk va, inte ett enda ord förväntar jag mig.
På sätt och vis vettigt, då psykologer inte kan lösa ens problem, bara lyssna och möjligtvis ge nån slags feedback. När jag gick hos psykolog så använde jag dem till att prata av mig, och sen så löste jag mina problem själv. Ungefär så funkar det.
Citera
2022-01-27, 01:36
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
På sätt och vis vettigt, då psykologer inte kan lösa ens problem, bara lyssna och möjligtvis ge nån slags feedback. När jag gick hos psykolog så använde jag dem till att prata av mig, och sen så löste jag mina problem själv. Ungefär så funkar det.
Visst är det så. Om det är feedback och resonemang som man inte själv anser sig kunna föra så är psykologsamtal motiverat men inte annars. Det är ungefär som att gå till en präst för att bli en bättre kristen eller jude.
Det enda rätta är att ställa en fråga. Hur löser jag mina problem? Säg exakt vad jag ska göra. No bullshit, utan hur rent praktiskt.

1,2,3,4 osv, rangordning from 1. Låt säga att problem nr 19 är att din teflonpanna är flottig. Hur löser en psykolog det problemet genom samtal? Vad tror du en psykolog skulle svara?
Citera
2022-01-27, 12:39
Medlem
Citat:
Visst är det så. Om det är feedback och resonemang som man inte själv anser sig kunna föra så är psykologsamtal motiverat men inte annars. Det är ungefär som att gå till en präst för att bli en bättre kristen eller jude.
Det enda rätta är att ställa en fråga. Hur löser jag mina problem? Säg exakt vad jag ska göra. No bullshit, utan hur rent praktiskt.

1,2,3,4 osv, rangordning from 1. Låt säga att problem nr 19 är att din teflonpanna är flottig. Hur löser en psykolog det problemet genom samtal? Vad tror du en psykolog skulle svara?

Intressant grej att gå till en präst om man vill bli en bättre jude.
Citera
2022-01-27, 15:32
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:

Vet inte, men kanske:

Hur länge har pannan varit flottig?
Är flottet ett stort problem som gör din matlagning helt förstörd?
Har du några tankar om varför pannan har blivit flottig?
Hoppas du att JAG skall kunna rengöra din panna?

osv
Citera
2022-01-28, 12:46
Psykologer kan vara schyssta och förstående också. Det är vänliga människor så länge du inte ger dom ett lillfinger, eller säger något som leder till att dom blir nervösa och måste agera.
Troligen bara en psykologisk bedömning efter alla år, om du lever och hur du mår. Därefter inget mer.

Säg att du har jurister om någon skulle behöva. Då blir dom alltid rädda.
Senast redigerad av Simon2022 2022-01-28 kl. 13:08.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in