Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Som jag skrev i föregående inlägg.
Du pratar med chefen på ditt försäkringsbolag igen, du skriver att du vill se till att detta intrång i GDPR reds ut. Du vill sedan att uppgifterna inte registreras i deras databaser (för de kommer att registrera dina uppgifter för framtida bruk och bedömning av dig som försäkringstagare). Du vill även ta kontakt med den personuppgiftsansvarige.
Du deklarerar att ärendet kommer att anmälas till Finansinspektionen och till IVO.
Sedan får dessa giganter stångas, då försäkringsbolag har vissa ingångar i vissa myndigheter.
Vad menar du med att jag ska be om att intrånget "reds ut"? På vilket sätt?
Chefen påstår att hon har raderat uppgifterna som handläggaren hämtade ut. Man kan aldrig veta vad den störda handläggaren och försäkringsbolaget har gjort med mina uppgifter. Jag har skäl att misstänka att dessa missbrukas.
Jag fick ett mail från en person där denne säger att jag inte kommer att få skadestånd. Dom påstår att jag inte har skadats av att få dom allra känsligaste uppgifterna om mig uthämtade på ett olagligt sätt. Helt sjukt. Jag känner stark oro och jag är extremt kränkt.
Finansinspektionen går aldrig in och bedömer enskilda ärenden. Ivo sysslar väl bara med sjukvård och socialtjänst?
Jag har i ett annat fall blivit ombedd att bifoga försäkringsbolaget ALLA mina journaler från vårdcentralen, både före och efter skadefallet, trots att dom redan har konstaterat att jag har drabbats av s k patientskador. Frågan gäller psykiskt och fysiskt lidande för skador. VC-läkaren har struntat i att dokumentera det som jag har uppgivit för hen. Det finns alltså inget av värde i journalerna och dessutom är jag extremt obekväm med att lämna ut samtliga journaler från en vårdcentral till ett försäkringsbolag som inte ens har lagstadgad sekretess och som sparar och delar uppgifter med andra. Hur göra?