2022-01-21, 20:56
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Finns säkert massa andra knep , små saker man kan göra för att bli rik samt spara pengar och få en liten liten extra summa i plånkan , dock kanske inte så normalt me ni får gärna fylla på med flera ideér.

Tänk er in hur många uteliggare det finns i storstäderna, tänkte finns ju säkert någon vanlig svensk som säkert gör eller har ideén eller möjligtvis går runt på varenda stadsdel, park, station eller idrottsanläggning och letar pantburkar.
Hur många burkar tror ni man kan hitta varje dag ?
Hur länge tror ni man kan och orkar göra en så kallad runda?
Hur mycket tror ni man kan tjäna?

Nu var detta bara en idé fyll på med flera galna ideer nu tror jag ju själv att man inte blir stenrik men finns säkert andra sätt men kan inte komma på dessa nu.
2022-01-21, 21:04
Medlem
seranoskinkans avatar
Som min högstadielärare sa, finns 3 sätt att bli rik i vårat skattegriniga samhälle
1.vinn på lotto
2. Skattefuska
3. Bilda sveriges top 50 största företag och vänta tills du blir 65
2022-01-21, 21:04
Medlem
Tänk utanför boxen är mitt tips
2022-01-21, 21:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Som min högstadielärare sa, finns 3 sätt att bli rik i vårat skattegriniga samhälle
1.vinn på lotto
2. Skattefuska
4. Köp på börsen storbolag utav helvete när det dippar. köpte du när det dippade i början av 90talet så har du tjänat 3000% minst 2008 några hundra kanske 700%
2022-01-21, 21:50
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Finns säkert massa andra knep , små saker man kan göra för att bli rik samt spara pengar och få en liten liten extra summa i plånkan , dock kanske inte så normalt me ni får gärna fylla på med flera ideér.

Tänk er in hur många uteliggare det finns i storstäderna, tänkte finns ju säkert någon vanlig svensk som säkert gör eller har ideén eller möjligtvis går runt på varenda stadsdel, park, station eller idrottsanläggning och letar pantburkar.

Nu var detta bara en idé fyll på med flera galna ideer nu tror jag ju själv att man inte blir stenrik men finns säkert andra sätt men kan inte komma på dessa nu.

Sälj stekta kycklingar utanför Ikea
2022-01-21, 22:45
Avstängd
i sverige är det extremt svårt att bli rik då systemet är utformat på det sättet att de som redan har pengar slipper betala massa skatter och kan anställa skatteplanerare.

Tillexempel ikea som skatteminimerat allt de kan.

medans de som är små måste betala mest i olika skatter och avgifter.

så de små har väldigt svårt att komma upp då wallenberg och company osv inte vill ha för mycket konkurrens uppe på toppen.
2022-01-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
1.vinn på lotto
2. Skattefuska

Du glömde det enklaste och vanligaste, bli politiker.
2022-01-22, 01:03
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
i sverige är det extremt svårt att bli rik då systemet är utformat på det sättet att de som redan har pengar slipper betala massa skatter och kan anställa skatteplanerare.

Tillexempel ikea som skatteminimerat allt de kan.

medans de som är små måste betala mest i olika skatter och avgifter.

så de små har väldigt svårt att komma upp då wallenberg och company osv inte vill ha för mycket konkurrens uppe på toppen.

Wallenberg släkten är ju förstås förknippat med att de hjälpte nazisterna under ww2. Med andra ord sålde vapen och material till Tyskland under kriget . Jag kan ju förstås haft fel.

Jo jag förstår va du menar snarare är man redan rik och exempelvis ser ett hot . Ja då gör man nog som Wallenberg eller andra stora företag man köper upp hela skiten
2022-01-22, 01:23
Medlem
BackToHegels avatar
Man blir rik, garanterat, genom att över tid leva under sina tillgångar. Dvs att man drar in mer pengar än vad man spenderar. Då samlas pengarna på hög.

Ett sätt är att leva enkelt, köpa råvaror och laga sin egen mat. Men kidsen vill inte höra sånt. De vill spela bort sin veckopeng på Bitcoin.
2022-01-22, 02:12
Medlem
richfucks avatar
Alla människor som man träffat genom sitt yrkesliv har alla sina idéer om att bli rik, men det man märker är att ytterst få är villiga att ta en långsiktig risk i tid/pengar.

Vissa som tjänar mycket pengar (säg 70KSEK/månad) säger jag till dom.. Sluta jobba mot tid mot pengar, börja jobba mot värde. Dvs, bygg en idé som ger dig 0kr/timme i fickan, men som bygger dig ett värde av 10000/timme.

Efter några år så säljer du din idé, då får du 20-40MSEK.

Varför göra på detta sättet? Jo, oavsett om du tjänar 20KSEK eller 90KSEK per månad så är du lika fattig i månadens slut.. Iom att de absolut flesta människor bara ändrar sin levnadsstandard destu mer man tjänar, större hus, nyare bil, större båt, dyrare semester.. (see bra ut på Instagram)

Skit i att bli Instagramkändis, gå i dina gamla vanliga slitna kläder, ät hummer ibland men varmkorv på IKEA kan vara precis lika mättande.

Finns många "bra" idéer på att bli rik, många goda råd.. Men ja, det går sällan snabbt, de som blivit rika snabbt har troligen tagit enorma risker.
2022-01-22, 03:43
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12

Frågan är vad du menar med rik? Vad är rik för dig? Jobba och se till att ha lite utgifter så blir du rik. Att försöka bli rik på pantburkar kan du nog glömma och vinna på lotteri så ska du ha en jävla tur.
2022-01-22, 08:43
Medlem
Diablo1118s avatar
Man skulle också kunna tänka sig att först kolla på alla andra trådar kring ämnet så slipper man få sin tråd låst med hänvisning till dessa....
https://www.flashback.org/sok/?so=we...gar&f=294&sp=0
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in