Citat:
Ursprungligen postat av Anchi
Tack för tipsen! Jag har inte heller besökt festivalen tidigare, är hemskt sur på mig själv som inte såg Stevie Wonder för något år sedan. Det är nästan skandal att missa en sån briljant musiker!
Själv är jag sådär halvintresserad av experimentell jazz, är väl inte finsmakare nog... =)
Den där Oscar Schönning låter bekant, men jag kan inga detaljer. Det där med Petter och Eva Dahlgren är kanske för att fylla ut festvalen med fler musiker, eller så har "jazz" blivit en bredare musikstil, vad vet jag.

Nja, vi satt just tre jazzmusikanter i en bil häromdan och pratade om just detta, tyvärr är det nog snarare som bassinyoface säger att festivalen har blivit en kommersialiserad, urholkad variant på sig själv. Det finns så grymt mycket bra jazzmusiker, men eftersom jazz inte drar folk i sig numer (jämfört med 50-60talet då det
var den kommersiella musiken!) måste man ha lite stora namn att locka dit folket med.
Nu ska jag låta som en gammal kärring - men det är så hemskt synd att unga människor idag inte förstår hur underbart det är med jazz!
Så. Nu ska gammelfarmor sluta gnälla. Hipp hipp istället för de briljanta jazzmusiker som faktiskt är med på festivalen. (se mitt förra inlägg) Det finns hopp....