2022-09-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Ogillar negrer i filmer generellt men huvudpersonen spelar inte alls "neger" utan är helt normal och bra i serien och han gör mycket för att höja den.
Kan hålla med här faktiskt.

Svarta får i 90% av fallen spela extremt stereotypiska roller men denna kille är bara helt vanlig.

Riktigt bra skådespeleri och grym stämning, väldigt lågmäld precis som jag gillar!

Tyvärr kommer det inte bli en andra säsong, även om slutet på första var en jävla cliffhanger.
Citera
2025-06-29, 10:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Av trailern att döma verkar det vara typisk nyliberal netflix-woke.

Billiga psykedeliska effekter verkar utgöra stammen av vad högstadieelever skulle kalla spänning.
Sicken otroligt miss, är inget av det du sade alls.

Fick själv tummen ur och titta på denna, och måste säga den var riktigt bra och det kändes som man var med och upplevde vad som hände honom.
Och det var en hel del
Men inser också att denna typen av serier lockar inte alla, och de som tittar mer av misstag kommer nog inte gilla det alls.
Men gillar man mystery och lite kring detta, så är nog chansen stor man kommer gilla detta.

Tråkiga är väl att det är bara en säsong, dock med det slutet så går det att titta ändå och pga det inte känns det är för mycket som hänger kvar.
Sen slutet är också det som man kan säga är lite störande samtidigt, men dock ändå går det köpa och när det inte kommer fler säsonger.
Så skulle säga fast än serien är uppsagd, så går det titta på det ändå och ha en behållning(Om man nu gillar genren, de som inte gör ska nog inte ta sig tid alls.)
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Riktigt bra serie, tyckte den började enastående men tappade sedan en aning några avsnitt in men sedan blev den riktigt bra igen.
Jag satt och tänkte rätt snabbt att detta är riktigt bra, är riktigt positivt överraskad faktiskt.
Tycker betyget är lite i underkant, men vet att det blir ofta så med mystery att en del inte tycker om det eller inte ens förstår det dom ser.
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Tyvärr förstörs denna serie av skådisen (vet inte om det är en man eller kvinna) Melody som är medioker och får ta alldeles för mycket plats.
Jo, det var en hel del Melody, men känner att hon var fundamental för storyn, tillsammans med Dan.
Citera
2025-06-29, 10:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Kan hålla med här faktiskt.

Svarta får i 90% av fallen spela extremt stereotypiska roller men denna kille är bara helt vanlig.

Riktigt bra skådespeleri och grym stämning, väldigt lågmäld precis som jag gillar!

Tyvärr kommer det inte bli en andra säsong, även om slutet på första var en jävla cliffhanger.
Det var synd att det inte blev en säsong till.
Men frågan är om dom hade klarat av att följa upp det, och hade då hon suttit tittat på videos istället?

Men som du säger, bra skådespeleri och stämningen är den stora behållningen och att de berättade en story där det kändes som man satt med honom och upplevde det med han.
Och såna filmer/Tv-serier gillar jag ofta, och där de berättar storyn som att de upplever det samtidigt som tittaren och att man sätter sig in i storyn och upplever allt eftersom det sker.
The rig är en sådan serie också, och den gillar jag skarpt, och man inser när man tittar på betyg där att tittaren är förvirrad vad de ser och pga betygen är all over så att säga.

Komiska var att föra jag fick tummen ur, så satt jag tänkte om detta ens kunde vara något alls och precis i början.
Tog inte lång tid innan man sen tänkte att faan detta är ju riktigt bra ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in