2022-01-21, 07:15
Medlem
Jag är novis inom datorer men skulle ta mig an att kryptera en USB sticka genom veracrypt. Efter fram och tillbaka med olika försök lyckas jag till slut. Märker dock att min C minne helt plötsligt är fullt (är såklart inte där jag krypterade usbstickan). Använder väldigt lite program så vet att min dator inte kan vara full. Försökte titta mig förbi vad det kan vara som tar så mycket men hittar inget.

Någon som har ett förslag eller vet hur jag ska lösa detta problemet?
Citera
2022-01-21, 07:26
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2022-01-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heyman111
Jag är novis inom datorer men skulle ta mig an att kryptera en USB sticka genom veracrypt. Efter fram och tillbaka med olika försök lyckas jag till slut. Märker dock att min C minne helt plötsligt är fullt (är såklart inte där jag krypterade usbstickan). Använder väldigt lite program så vet att min dator inte kan vara full. Försökte titta mig förbi vad det kan vara som tar så mycket men hittar inget.

Någon som har ett förslag eller vet hur jag ska lösa detta problemet?

Kan det vara så att du har skapat en "container" istället på din dator...

Du nämnde att du fick försöka flera gånger om. Kan det då ha blivit så att du har skapat krypterade mappar med specifik storlek och därav har din C hårddisk blivit full.

Jag misstänker du har skapat diverse krypterade mappar med 0-30 gb ex som egentligen är tomma men kan rymmas den mängd data man har angett.
Citera
2022-01-21, 11:08
Medlem
Tanka och kör windirstat så ser du vad som tar plats
Citera
2022-01-22, 16:47
Medlem
Att du inte imisstag krypterat en volym av ssd/hdd:n? Hur mycket GB ska du ha och hur mycket har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in