Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Öppnar du en öl före du kramar fru och barn?
Eftermiddagen strax innan arbetets slut nominerar jag. Jag tycker de flesta veklingar spenderat all sin produktiva energi då och de är sällan man får tag på någon vid den tiden som inte är en riktig hårding. Tror aldrig jag hört en kvinna ta sig an något 15:42 utan då görs det dagen efter.
En karl måste ha vissa öl-prioriteringar.
Strax innan arbetets slut låter relativt manligt; ännu har inte arbetet slutat, men det nalkas. En karl har inte kommit hem än, men karln har heller inte kommit hem från arbetet. Det känns väl lite manligt, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Håller med en tidigare skribent att 6 på morgonen är rätt manligt.
Frugan sover tungt och kommer sova i minst ett par timmar till. Men kring klockan 6 på morgonen, utan att alarmet gått, vaknar i allmänhet den riktige mannen. Ögonen slås upp och han är plötsligt klarvaken, han slänger in en snus under läppen och sträcker sig efter telefonen och loggar in på Flashback och scrollar i någon kvart sedan gör sig magen påmind och det är dags att gå in på toaletten för att påbörja morgonrutinen. Tandtråd skippar han, det lämpar sig bäst för kvinnor och barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Czaren
Jag skulle säga tidig morgon typ 5-6 på morgonen, tiden då riktiga män går upp för att slita i sitt anletes svett medans kvinnor och barn sover vidare.
Har man adekvata testo-nivåer så vaknar man ju dessutom med stånd och vad är manligare än en stenhård kuk?
Jag är kluven till min åsikt om innan-arbetet-morgon och ovanstående kommentar som berör slutet av arbetsdagen. Bidrar det till manligheten om man skulle ge sin fruga frukost?
En stenhård kuk kan ju i vissa sammanhang anses vara bögigt, jag vet inte om det bidrar till en neddimensionerande manlighetsfaktor i sammanhanget eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Vilken tid brukar man se knegare sitta på tuben på fredagarna med en Arboga 7,5 i näven? 15.00?
Det här argumentet känns mer alkoholiserat än manligt - men det kanske är en bidragande faktor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
klockan 05-06:00 endast riktiga män går upp till jobbet då .
Motivera gärna varför. Vem som helst kan ju egentligen ställa en väckarklocka då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cadde
Finns väl inget manligt klockslag?
TS föreslår kl fem på eftermiddagen men "riktiga män" jobbar med X och kommer hem kl 19:00 är ett lika bra argument.
Däremot kan man ju föreslå ett spann, riktiga män går upp mellan 03:00 och 05:00 och jobbar med riktigt manliga jobb.
Men även där brister det när ett riktigt manligt jobb kan göras i skift, som tillexempel gruvarbetare som alltså likaväl kan vakna 14:00 och jobba till 02:00 eller vaknar 22:00 för att jobba till 09:00.
Därav finns det inget manligt klockslag, bara manliga aktiviteter som kan ske när som helst på dygnet.
Känner man sig mest manlig när man är helt slutkörd efter en dags arbete - när man är halvt avliden på den tidiga morgonen? Eller är det när man går upp vid denna tidpunkt? Vem som helst kan ju egentligen utföra "manliga" aktiviteter när som helst under dygnet, som du säger.
Är frågan egentligen när den största koncentrationen av manliga aktiviteter sker under dygnet?
Definierar det det mest manliga klockslaget?