2023-04-27, 00:11
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Varför skulle inte det vara intressant? Det om något är väl det som är intressant. T.ex. hur många unika användare som skriver per år/månad/vecka/dag eller liknande. Att det var många som skaffade Flashback för 15 år sedan för att sedan aldrig använda det igen säger ju ingenting om hur populärt det är idag.
Min poäng var, att om man bara är intresserad av att blåsa upp siffrorna så mycket som möjligt, så är det inte intressant.
Citera
2023-04-27, 00:15
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag undrar främst hur många procent som inte lever längre.
I drogforumet har det säkerligen dött en hel del användare under årtiondena.

Sjukdomar, ålderdom och även självmord har nog också tagit livet av en hel del flashbackare genom åren.
Citera
2023-05-16, 08:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Min poäng var, att om man bara är intresserad av att blåsa upp siffrorna så mycket som möjligt, så är det inte intressant.

Och varför skulle man göra det?
Citera
2023-05-16, 10:18
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/moderator
Citera
2023-05-16, 13:40
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och varför skulle man göra det?
Skryt? Stolthet? Annonsintäkter? Nog finns det anledningar.

Följdfråga:
Finns det någon anledning att inte blåsa upp sina egna popularitetssiffror?
I just det här fallet, dvs.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-05-16 kl. 13:44.
Citera
2024-03-06, 20:44
Medlem
Hur många unika användare har Flashback?

Japp, som frågan i rubriken... Hur många unika användare har egentligen detta yttrandefrihetens mecka egentligen? Började undra då jag själv kom på att jag nog har åtminstone 10 konton här efter diverse avstängningar och annat då man yttrat sig fel. På andra forum kan jag inte minnas att jag någonsin blivit avstängd eller så och därmed har det fungerat bra med att bara ha ett konto.

Beaktat reklamen här på Flashback så tycks det uppenbart att Flashback är att se som en form av undergroundforum vilket jag tror lirar bra med Axels ursprungsidé. "Yttrandefrihet på riktigt" har länge varit den slogan Flashback alltid haft och bland oss lite äldre som hållit i papperstidningarna tror jag många är besvikna på utvecklingen oavsett politisk tillhörighet då Flashback år för år, mer och mer tycks vara ett högerkonservativt forum för ryggdunkare.

Får lite känslan av att modedratorer gärna varnar och i förlängningen stänger av folk i syfte att de ska starta nya konton. Det är bara en spaning men varför varnas och varför stängs man inte av i samt utsträckning på andra forum än just det som en gång sa sig stå för "yttrandefrihet på riktigt"?

Tror de som tjänar pengar på siten att de som köper reklamplats gör det för den stora medlemsskaran?

Vad har hänt med den sloganen föresten?
Citera
2024-03-06, 20:49
Medlem
Det fattar du väl själv varför det inte går att svara på. Fb säger att de inte för stats över ip.
Citera
2024-03-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det fattar du väl själv varför det inte går att svara på. Fb säger att de inte för stats över ip.

Man kan ändå spekulera och det finns säkerligen de som besitter kunskap att inte bara spekulera. Det är inte så att jag tror ett svar är det korrekta.
Citera
2024-03-06, 21:06
Medlem
One2Manys avatar
Finns väl ett par hundra unika användare.

Man kan ju inte stänga av folk på riktigt, då blir det inga sidvisningar och FB dör. Därför är "användarnas anonymitet" den Heliga Regeln. Man får inte påvisa hur skralt det faktiskt är
Citera
2024-03-06, 21:18
Medlem
Hegamons avatar
38 000 besökare online nu. Antalet som inte är inloggade tror jag är både 5 och 10 gånger det antalet. Unika användare skulle kunna vara i 120 000 aktiva medlemmar som loggar in regelbundet. Antalet lurkare kan vara 400 000 skulle jag anta. Dvs Flashback besöks regelbundet av drygt 500 000 svenskar varje dag. Alltså var 20: onde svensk besöker och läser Flashback regelbundet, minst. Verkar därmed som ifall vi plockar bort barn och äldre, så är den siffran ännu högre. Troligen var 10: onde svensk i arbetsför ålder besöker Flashback regelbundet och läser trådar här.
Senast redigerad av Hegamon 2024-03-06 kl. 21:22.
Citera
2024-03-06, 21:59
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
38 000 besökare online nu. Antalet som inte är inloggade tror jag är både 5 och 10 gånger det antalet. Unika användare skulle kunna vara i 120 000 aktiva medlemmar som loggar in regelbundet. Antalet lurkare kan vara 400 000 skulle jag anta. Dvs Flashback besöks regelbundet av drygt 500 000 svenskar varje dag. Alltså var 20: onde svensk besöker och läser Flashback regelbundet, minst. Verkar därmed som ifall vi plockar bort barn och äldre, så är den siffran ännu högre. Troligen var 10: onde svensk i arbetsför ålder besöker Flashback regelbundet och läser trådar här.

Admin skrev någonstans att av antalet besökare online så är det ca. 10 % som är inloggade.

Om det står 40 000 besökare online så är det runt 4 000 inloggade användare.
Citera
2024-03-07, 16:33
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem