2013-04-18, 22:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det någon permanent bannlysning längre? Hade för mig att det ändrades till ett år men det kanske ändrades tillbaka senare?
Den finns kvar men vi har "reserverat" den för medlemmar som sköter sig riktigt illa.
Citera
2013-04-18, 22:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mckittrick-ros
Ja för att få en början kan ni ta bort permanent bannlysta. Efter det kan vi diskutera mer åtgärder.
Kan du ge exempel på vilka åtgärder du tänker på eftersom jag inte förstår vad du är ute efter?
Citera
2013-04-19, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Den finns kvar men vi har "reserverat" den för medlemmar som sköter sig riktigt illa.
Ta bort medlemmar som fått den domen.

Citat:
Kan du ge exempel på vilka åtgärder du tänker på eftersom jag inte förstår vad du är ute efter?
Läser igenom mina inlägg och märker att åtgärder är fel ord, mitt fel.
Vill bara komma med en lösning på inaktiva versus verkliga medlemmar. Och för att man ska få en början på den statistiken kan man ta bort "reserverade" medlemmar. Och efter det kan man diskutera dubbla medlemskap.
Vad jag är ute efter? Ja kan det vara så enkelt som sanningen? Men statistik är som den är. Det är tryggast att köra motorcykel i december då det inte händer några motorcyckelolyckor då?
Senast redigerad av Mckittrick-ros 2013-04-19 kl. 17:03.
Citera
2013-04-20, 13:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vad spelar det för roll om användarkontona är kvar, och inte minst - varför ska dessa åtgärder diskuteras med dig..?

Med tanke på trådens rubrik är knappast frågan om antalet medlemmar och statusen på dessa medlemmar helt oväsentlig i sammanhanget?

Citat:
Ni vet väl hur många konton som ni har stängt av för regelbrott? Börja med dem.

Medlemmar som är tillfälligt avstängda är självklart fortfarande medlemmar på FB. Det finns ingen praktiskt möjlighet att administrera ett system där 100-tals medlemmar i veckan skall åka ut och in på forumet.

Det finns flera olika sätt att trixa och manipulera medlemslistan så att den ser "större" ut än den är och det kan finnas flera olika orsaker till att bannlysta medlemmar fortfarande är medlemmar. Nu ser jag knappast att så är fallet med FB.

Fördelen med att INTE radera bannlysta medlemmar är att behåller man dom som medlemmar så har man som admin deras registrerade uppgifter liggandes i programvaran vilket kan vara en fördel. Fördelen är iofs ganska begränsad eftersom många medlemmar idag byter IT-uppgifter snabbare än dom byter underkläder.
Citera
2013-04-22, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Fördelen med att INTE radera bannlysta medlemmar är att behåller man dom som medlemmar så har man som admin deras registrerade uppgifter liggandes i programvaran vilket kan vara en fördel. Fördelen är iofs ganska begränsad eftersom många medlemmar idag byter IT-uppgifter snabbare än dom byter underkläder.
Så kan det vara men då far man med osanningar gällande medlemsantal.
Citera
2013-04-22, 18:52
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Hur man som admin väljer att hantera bannlysta medlemmar kan bero på flera saker. I FBs fall har det knappast att göra med någon önskan att få medlemsförteckningen att framstå som större.

Däremot redovisar inte det officiella medlemsantalet det specifika och fysiska antalet faktiska medlemmar eftersom multipla konton är tillåtet. Det är dock i högsta grad officiellt.
Citera
2013-04-22, 19:40
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Det är så enkelt att siffran syftar på antalet registrerade användarkonton och eftersom vi aldrig påstått något annat så är det givetvis ingen osanning. Det är fullt tillåtet att ha flera stycken användarkonton (inom ramen för regel 1.07) och vi är inte intresserade av att kartlägga eller räkna vilka konton som har samma människa bakom. Om man till exempel vill ha ett konto man är öppen med och diskuterar vissa saker med och ett annat anonymt konto som man diskuterar andra saker med så får man det.

admin4
Citera
2013-04-22, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är så enkelt att siffran syftar på antalet registrerade användarkonton och eftersom vi aldrig påstått något annat så är det givetvis ingen osanning. Det är fullt tillåtet att ha flera stycken användarkonton (inom ramen för regel 1.07) och vi är inte intresserade av att kartlägga eller räkna vilka konton som har samma människa bakom. Om man till exempel vill ha ett konto man är öppen med och diskuterar vissa saker med och ett annat anonymt konto som man diskuterar andra saker med så får man det.

admin4
Tack för svar. Men jag har inte pratat om att ha flera användarkonton som du svamlar om, utan att bannlysta konton eller som en moderator skrev "reserverade konton" inte ska räknas som registrerade konton.
Citera
2013-04-22, 22:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tack för svar.
Ett tips är att läsa hela svaret.
Citera
2013-04-22, 23:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ta bort medlemmar som fått den domen.

Läser igenom mina inlägg och märker att åtgärder är fel ord, mitt fel.
Vill bara komma med en lösning på inaktiva versus verkliga medlemmar. Och för att man ska få en början på den statistiken kan man ta bort "reserverade" medlemmar. Och efter det kan man diskutera dubbla medlemskap.
Vad jag är ute efter? Ja kan det vara så enkelt som sanningen? Men statistik är som den är. Det är tryggast att köra motorcykel i december då det inte händer några motorcyckelolyckor då?
Det kan vi inte göra eftersom dessa fortfarande kan söka om amnesti.

Vidare gnager jag vidare om vad som är en aktiv medlem. Någon som loggar in varje dag, men skriver ett inlägg vartannat år - är denne aktiv?
Citera
2013-04-23, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ett tips är att läsa hela svaret.
Ok tack för tipset och tar det till mig när du citerar allt.
Själv tycker jag att man kan vara inaktiv fast verklig medlem. Problemet är hur man blev inaktiv.
Senast redigerad av Mckittrick-ros 2013-04-23 kl. 18:04.
Citera
2013-04-23, 18:06
Bannlyst
Citat:
Det kan vi inte göra eftersom dessa fortfarande kan söka om amnesti.

Vidare gnager jag vidare om vad som är en aktiv medlem. Någon som loggar in varje dag, men skriver ett inlägg vartannat år - är denne aktiv?
Enligt mig ja. Värre är det för dem som inte kan logga in, ska de räknas som medlemmar? Nu menar jag bannlysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in