2011-06-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man kan iofs se antalet registrerade medlemmar som är online också, via https://www.flashback.org/online.php

Medlemmar online
Gäster online
Totalt med fördelning

I någon annan tråd har jag för mig att jag läst att det är ungefär 100 - 150000 konton som är aktiva.

Man kan nog lägga till att ganska många av gästerna är medlemmar som inte är inloggade också. Läser man bara för tillfället kanske man inte loggar in förrän man ska posta. Så gjorde jag innan jag hade moderatorsansvaret.
Citera
2011-06-02, 15:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Man kan nog lägga till att ganska många av gästerna är medlemmar som inte är inloggade också. Läser man bara för tillfället kanske man inte loggar in förrän man ska posta. Så gjorde jag innan jag hade moderatorsansvaret.

Vilket iofs kompenseras genom att många är inloggade med två konton samtidigt

Men nog tycker jag att admin kunde komma med lite statistik och det gärna regelbundet.
Citera
2011-06-03, 18:40
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Vilket iofs kompenseras genom att många är inloggade med två konton samtidigt

Men nog tycker jag att admin kunde komma med lite statistik och det gärna regelbundet.
Som i den här tråden menar du? Synd att ingen ny statistik kom i januari i år bara.
Citera
2011-06-03, 18:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Som i den här tråden menar du? Synd att ingen ny statistik kom i januari i år bara.

Exakt så, och gärna mer regelbundet istället för lite hipp som happ.
Jag tror inte att admin riktigt inser behovet av uppriktighet kring detta med den fantastiska siffran "536 771 medlemmar" kontra den verkliga siffran antal konton som är aktiva och hur många av dessa som är unika, (dvs inte inte dubbelkonto till något annat konto).
Citera
2011-06-03, 19:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Exakt så, och gärna mer regelbundet istället för lite hipp som happ.
Jag tror inte att admin riktigt inser behovet av uppriktighet kring detta med den fantastiska siffran "536 771 medlemmar" kontra den verkliga siffran antal konton som är aktiva och hur många av dessa som är unika, (dvs inte inte dubbelkonto till något annat konto).

Precis...statistik är alltid intressant.
Citera
2011-06-03, 19:08
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag håller med om att statistik är kul och tycker det är synd att Admin inte redovisar det lite oftare, men en siffra som helt klart är imponerande är att forumet på 16 månader gått från 20 000 000 inlägg till 29 000 000. Det senaste dryga halvåret har det postats över fyra miljoner inlägg. För 3½ år sedan hade forumet inte ens passerat totalt sex miljoner inlägg.

Vad det gäller antalet personer som är medlemmar på forumet så kommer den siffran aldrig att kunna tas fram eftersom det skulle kräva någon form av registrering kopplad till identitet. Däremot kan antalet aktiva konton redovisas.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2011-06-03 kl. 19:19.
Citera
2011-06-03, 19:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag håller med om att statistik är kul och tycker det är synd att Admin inte redovisar det lite oftare, men en siffra som helt klart är imponerande är att forumet på 16 månader gått från 20 000 000 inlägg till 29 000 000. Det senaste dryga halvåret har det postats över fyra miljoner inlägg. För 3½ år sedan hade forumet inte ens passerat totalt sex miljoner inlägg.

Räknas Laidback in där?

Arkiverade Forum? Papperskorgen?
Senast redigerad av Moltas666 2011-06-03 kl. 19:19.
Citera
2011-06-03, 19:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Räknas Laidback in där?

Ja, det är jag ganska så övertygad om, men jag är däremot osäker på hur raderade inlägg hanteras. Jag tror inte att de räknas med tanke på att exempelvis det här inlägget har nummer 30 975 195.
Citera
2011-06-03, 19:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Räknas Laidback in där?

Ja.

Dock är det lite tveksamt med papperskorgen, men alla siffror verkar redovisas i positiv form på FB så det skulle inte förvåna mig om även papperskorgen räknas till antal inlägg.
Citera
2011-08-04, 00:38
Bannlyst
Antal ej avstängda medlemmar i Flashback?

Här verkar FB vara näst störst

http://www.svenskaforum.com/

Får man fråga hur många medlemmar det är som inte är avstängda, någon som vet?
https://www.flashback.org/memberlist.php

Verkar vara merparten
Citera
2011-08-04, 00:41
Medlem
ganglere2s avatar
Intressant trådämne.
Det är något jag också har funderat runt. Hur många verkliga, aktiva medlemmar har vi här?
Citera
2011-08-04, 00:42
Medlem
Noetlovskijs avatar
Nu räknar den där efter antal inlägg –*inte användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in