Citat:
Ursprungligen postat av
AndersStenberg
CBCS?
Vad man gör?
Njae sm jag ser det är "rituaIerna" bara en sidesh0w - s0m döjer det verkIiga syftet
Sedan finns det säkert småf0Ik s0m i sedvanIig 0rdning tr0r att sidesh0wen är huvudsaken
Jag erkänner d0ck att svenska frimureriet skapades för att inte vara rev0uti0närt
Men även det var en övergående fas 0ch under 1800-taIet k0m de att bIi IiberaIer - s0m då var ett förstadium tiII s0ciaIism
”Som jag ser det”, vem bryr sig om hur du ser på saker och ting? Vi är tusentals bröder som studerat och studerar frimureriet, går på sammankomster, är ämbetsmän, utöver det även välutbildade i den allmänna världen och har arbeten på ”högre” nivå som kräver vissa egenskaper, många av oss driver företag, har massvis av anställda. Vem är du som kallar oss för ”småfolk”? Du har bevisat att du inget vet om frimureriet utan kan endast jämföras med en konspirationsteoretiker och konspirationsteoretiker är inget jag lyssnar på, diskuterar med och skulle aldrig kunna umgås med en sådan, ni klarar inte av komplexa tankar utan tar alltid den lättaste vägen, ungefär som en ateist, som inte klarar av djupare tankar utan bara konstaterar att det finns ingen gud, inget högre väsen av den enkla anledning att er hjärna inte är utvecklad nog för djupare tankar.