2022-01-19, 16:45
Medlem
OneTaps avatar
tja. ja brukar inte klaga på mods men när mods försämrar rikets säkerhet så känner ja att de e värt o starta en tråd. iaf så såg ja o flera andra här på flashback en rysk drönare o ja lyckades få den på bild. mig veterligen så cirkulerar inga andra bilder på ryska drönare så ja kände att de va viktigt o lägga upp bild o beskriva va ja såg. så ja starta den här tråden. (FB) första bilden på rysk drönare

men generalknase slängde tråden då "bilden va för dålig" basically vilket e rena på hittet till kastnings anledning. själv tror ja att ryssen e inne o rensar bort bevis.

pm konvo
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Citat:
varför slängde du tråden som ja gjorde om den ryska drönaren? e du sponsrad av putin för o gå in o rensa bort? :P
Oavsett vad det är på bilden så är den lite för dålig för att det skulle gå att se vad det var på den, och då faller ju hela syftet med bilden, håller du inte med om det?

Mvh Moderator
nja asså de har varit flera flashbackare som lämnat vittnes mål om o ha sett samma grej o dom intygade att den såg precis likadan som de ja fått på bild.

(FB) Starkt ljus i skyn ? Såg någon annan det också?

fan asså du gynnar ju ryssen när du rensar bort sånna viktiga bevis??? asså o va spelar de för roll om du tycker bilden e dålig? måste tråden slängas bara för din subjektiva åsikt e att de e svårt o avgöra va som e på bilden? själv tycker ja de syns tydligt att de e nåt utöver de normala o andra flashbackare håller ju me så varför e du tvungen o radera tråden?`fattar inte asså känns som alla mods bara vill förstöra så fort de blir nåt intressant på gång :P
Du får göra så att, om du inte redan gjort det, skickar bilden till SÄPO för analys, om de anser att den är intressant och tycker att de kan se en drönare i den så kan jag återställa tråden och låsa den för som du själv kanske upptäckt så blev det ju genast rätt mycket tramsande i tråden eftersom bildens kvalitet är undermålig, och det vill du ju förstås inte du heller ha.

Mvh Moderator

själv tycker ja de tydligt framgår att de e en drönare på bilden men de kanske e för ja såg den IRL. men hur som helst så borde de väl inte va grund o ta bort tråden bara för bilden e lite otydlig? man måste ju få kunna diskutera endå o viktigt såhär i skymnings läge att vi kan sprida info om vart ryssen håller till. men iställe kommer mod in o rensar all info. känns väldigt suspekt o ja personligen tror att ryssland mycke väl försöker sprida propaganda o kontrollera forum som flashback så inte helt omöjligt att generalknase e upp köpt av ryssland för o radera vittnes mål o info. o säpo som mod föreslår var dom första ja kontakta men ja lär väl inte få nån update från dom. så hur ska ja kunna meddela mod om säpo tyckte de va intressant?`asså va. ja tycker bara de e viktigt o kunna diskutera på flashback när de gäller rikets säkerhet o ryss sightings. men de kanske bara e ja
Citera
2022-01-19, 16:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
tja. ja brukar inte klaga på mods men när mods försämrar rikets säkerhet så känner ja att de e värt o starta en tråd. iaf så såg ja o flera andra här på flashback en rysk drönare o ja lyckades få den på bild. mig veterligen så cirkulerar inga andra bilder på ryska drönare så ja kände att de va viktigt o lägga upp bild o beskriva va ja såg. så ja starta den här tråden. (FB) första bilden på rysk drönare

men generalknase slängde tråden då "bilden va för dålig" basically vilket e rena på hittet till kastnings anledning. själv tror ja att ryssen e inne o rensar bort bevis.

pm konvo

själv tycker ja de tydligt framgår att de e en drönare på bilden men de kanske e för ja såg den IRL. men hur som helst så borde de väl inte va grund o ta bort tråden bara för bilden e lite otydlig? man måste ju få kunna diskutera endå o viktigt såhär i skymnings läge att vi kan sprida info om vart ryssen håller till. men iställe kommer mod in o rensar all info. känns väldigt suspekt o ja personligen tror att ryssland mycke väl försöker sprida propaganda o kontrollera forum som flashback så inte helt omöjligt att generalknase e upp köpt av ryssland för o radera vittnes mål o info. o säpo som mod föreslår var dom första ja kontakta men ja lär väl inte få nån update från dom. så hur ska ja kunna meddela mod om säpo tyckte de va intressant?`asså va. ja tycker bara de e viktigt o kunna diskutera på flashback när de gäller rikets säkerhet o ryss sightings. men de kanske bara e ja
Tycker ju det ser ut som en lampa i mörkret, menar du att drönare åker runt med strålkastare på för att dra till sig uppmärksamhet?

Efter att ha läst din trådstart så ser jag inget konstigt med mods beslut...
Citera
2022-01-19, 16:55
Medlem
Citat:

pm konvo

Det jag och många med mig såg var en kolsvart bild med en suddig liten vit prick i. Hade du tagit en bild föreställande en drönare hade det inte varit något problem.
Citera
2022-01-19, 16:59
Bannlyst
Det är en ljusprick i mörkret. Menar du på riktigt att det är något att diskutera? Banna folk med mindre än 50 IQ för fan.
Citera
2022-01-19, 17:00
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Tycker ju det ser ut som en lampa i mörkret, menar du att drönare åker runt med strålkastare på för att dra till sig uppmärksamhet?

Efter att ha läst din trådstart så ser jag inget konstigt med mods beslut...
ja tydligen så har dom strål kastare ibland. i december hade dom också de.

"I anmälan beskrivs hur drönaren lyser med en strålkastare mot besättningen innan den försvinner utom synhåll:"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-dronare-sags-vid-norrtalje-flygplats-i-decembe
Citera
2022-01-19, 17:25
Medlem
franges avatar
Kan ju ha att du gör så fruktansvärt skitusla trådstarter gång på gång som inte ens uppfyller baskraven för att en tråd skall få vara kvar? Så modsen börjar tröttna på ditt skitspridande?
Citera
2022-01-19, 17:26
Moderator
vfs avatar
Du postar en bild som besår av en ljus prick på svart bakgrund och skriver att det är en Rysk drönare?

På bilden är det helt omöjligt att se om det är en drönare och definitivt omöjligt att se om den är Rysk.
Korrekt korgning enl mig.
Citera
2022-01-19, 18:55
Medlem
Klart att det är en rysk drönare. Det är bara ryssar som flyger drönare. Och särskilt nu när de rekar platser för landstigning och luftlandsättning.
Och varför det stora intresset att flyga drönare runt våra kärnkraftverk? Jo, för de vill förstöra alla våra kraftproducerande enheter och tvinga oss köpa sin naturgas som barnarbetare utvinner i Sibirien.
Citera
2022-01-19, 19:57
Medlem
Gudochhanssons avatar
Korrekt dumpning och det är skandalöst att klä den bilden i ord om nationalitet, skandalöst och fegt. Det kunde vara ett skolexempel på desinformation.
Citera
2022-01-19, 20:13
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Korrekt dumpning och det är skandalöst att klä den bilden i ord om nationalitet, skandalöst och fegt. Det kunde vara ett skolexempel på desinformation.
så du menar att de e desinformation o lägga upp bild på en rysk drönare? men inte desinformation o censurera den? hör du hur de låter? :P
Citera
2022-01-19, 21:30
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
så du menar att de e desinformation o lägga upp bild på en rysk drönare? men inte desinformation o censurera den? hör du hur de låter? :P

Jag har sagt vad jag menar. Var och en klok läsare förstår det. Du är en feg ordvrängare, det förstår var och en också. Nu ödslar jag inte mer tid på dig.
Citera
2022-01-19, 21:33
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Jag har sagt vad jag menar. Var och en klok läsare förstår det. Du är en feg ordvrängare, det förstår var och en också. Nu ödslar jag inte mer tid på dig.
äh du svamlar ba :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in