2022-02-07, 22:30
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Söker man på "opertaion Havsörn" så ser man att MSB har övat på precis liknande händelser, utan att meddela allmänheten.

De borde vara förberedda på liknande saker, men på nyheterna så säger dem att de inte är förberedda för det. Varför? De har ju övat på precis liknande scenarion bara nått år innan det skett i verkligheten?

Bra fråga! Kan kanske kallas för vinkling av verkligheten (så länge man inte frågar "Försvarsmakten" och MSB)?!

Om Havsörnen:
Vad var det med den här övningen som var så intressant?
Leif: Övningen är den hittills största beredskapsövningen för kärnkraften som genomförts i Sverige. I sig är den kittlande för sin storlek, med 79 aktörer från olika centrala myndigheter och organisationer i 6 län, flertalet internationella myndigheter och uppemot 5 000 personer som deltog. Övningslängden för själva simuleringsövningen var också ovanlig, det är sällan man övar så länge som 36 timmar i sträck.

Hur såg scenariot ut?
Josefin: Det som övades var ett angrepp mot Forsmarks kärnkraftverk, där det under tiden pågick omfattande samhällsstörningar. I förberedelserna fick de övade bara veta att det skulle vara ett angrepp, men under övningen utredde Polisen angreppet som ett terrorbrott, vilket skapade ytterligare en dimension utöver kärnteknisk händelse och gråzon. Sen fanns även en dimension av desinformation och ryktesspridning i scenariot, för att spegla hur omvärlden ser ut nu.

https://www.4cstrategies.com/nordic/den-storsta-krisovningen-nagonsin-kring-karnkraft-anvande-exonaut-som-motor/

...och en video om samma Havsörn och gråzonsproblematik (OBS: varning för myndighetspropaganda): HAVSÖRNEN FINNS INTE! AKTUELLT OM SVÄVARE OCH KÄRNKRAFT; https://www.youtube.com/watch?v=ohA9UyeZYaI
Citera
2022-02-09, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Militären inte "våra vänner", åtminstone inte min vän.

Och dom försvarar inte mig, snarare tvärtom. I mitt liv som jag lever just nu så är sanningen den motsatta, såtillvida att militära resurser används på ett kriminellt sätt mot mig som civil.

Därtill göder militären krig, precis som krigs- och vapenindustrin gör. Militären är en onödig uppfinning.

Avsaknaden av fungerande kontrollmekanismer, hemligstämpling, (kriminella) svarta projekt/operationer, korruption och en teknikutveckling som saknar motstycke, och som innebär möjligheter att utveckla landet till en trådlös transhumanistisk diktatur och övervakningsstat gör att ingen vill ha denna "militär" som du så vurmar om.

Ett nyttigt verktyg för "eliten" är vad militären är, fyllt av nyttiga idioter.

Vidare påstår du att jag "förtalar dem i alla trådar". Var har du fått det ifrån och vad har det i så fall med trådens ämne att göra?

Tror dig när du säger att militärer inte är dina vänner, i dina andra smått psykotiska inlägg får man det klart för sig. Men du vet, hjälp finns även för dig

Varför skulle Sverige skicka upp drönare för att driva någon som helst propaganda? Även om informationen finns tillgänglig så tvivlar jag på att mer än ett fåtal här vet vilka sorts drönare som Sverige har.
Var ju dessutom en privatperson med koppling till Ryssland som blev påkommen när det flögs över skyddsobjekt.
Citera
2022-02-15, 23:47
Medlem
statsterrorists avatar
"Wilhelm Agrell, professor i underrättelseanalys, pekar på att drönarnas storlek och samordningen mellan flygningarna tyder på att det är en stat som ligger bakom incidenterna.

– Det finns ett mönster i att det har skett drönarflygningar samordnat i olika delar av landet och mot olika typer av civila och militära skyddsobjekt. Om man utgår ifrån hypotesen att det är ett sådant mönster så kan man avfärda att det är en enskild person som ligger bakom det här utan det behöver vara en större struktur. En organisation eller en stat." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Powe9e/wilhelm-agrell-troligen-en-stat-som-skickat-flygplansdronarna

En organisation eller en stat sägs ligga bakom.

Problem reaktion lösning?!

Frågor:

Vilken deep state organisation är det som ligger bakom? Finns det en parallell (militär) organisation i Sverige bakom kulisserna med egna resurser att exempelvis kunna utföra denna slags operationer?

Vilka lösningar kommer att föreslås - och vilka har redan föreslagits - för att komma till rätta med problemet?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in