2022-01-19, 11:51
Medlem
Jimmit2s avatar
Garmin forerunner 245 är mycket klocka för pengarna, ca 2000kr: https://xn--lpning-wxa.se/p/garmin-forerunner-245/

Finns även en musikmodell om man önskar sådant för nån 500 extra.
Citera
2022-01-19, 12:56
Medlem
Luriosans avatar
Jag hade en AmazFit GTS från Netonnet med avstängda notiser. Kostar ca 1400kr och batteriet höll fem dagar.

Numera har jag en Apple Watch med avstängda notiser. Laddar den ca var tredje dag. Bytte eftersom Apple Watchen har fler sporter som man kan mäta (tränar konståkning), där var min AmazFit mer begränsad.

Innan dess hade jag en Fitbit Charge 3, men den kraschade hela tiden och slutade fungera ihop med telefonen.
Citera
2022-01-19, 13:17
Jag använder Apple Watch nu men har haft Polar tidigare.
Citera
2022-01-19, 16:25
Medlem
Jimmit2s avatar
Apple Watchs gps är dock riktigt jävla risig om man jämför med "riktiga" träningsklockor. Jämfört min generation 6 med både Garmin och Suunto.
Citera
2022-01-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Jag hade en AmazFit GTS från Netonnet med avstängda notiser. Kostar ca 1400kr och batteriet höll fem dagar.

Detta märke hade jag inte hört talas om, men verkar lovande! Ska kolla upp lite mer. Tyckte du gps:en funkade bra? Verkar, utifrån det lilla jag hunnit läsa, som att GPS antingen är lite svajig, eller funkar klockrent.

Jag hade en gång ett pulsband som bara kunde logga till en enkel klocka för avläsning av pulsen. Puls och tid var det enda som gick att se. Bandet skavde, men fan vad jag saknar det ändå!! Enkelt utan massa krafs!
Citera
2022-01-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Garmin forerunner 245 är mycket klocka för pengarna, ca 2000kr: https://xn--lpning-wxa.se/p/garmin-forerunner-245/

Finns även en musikmodell om man önskar sådant för nån 500 extra.

Hmja, kanske ett alternativ att kolla upp. Även om den verkar innehålla lite mer än vad jag önskar. Jag har iaf fattat att Garmin (även Polar) gör bra grejer, så att man inte behöver oroa sig särskilt mkt över kvaliteten oavsett modell.

Tack för input!
Citera
2022-01-20, 04:53
Medlem
448s avatar
Du kan ju köra appen Hr Monitor på nallen och Garmins bröstpulsband.

Kör så mot nallen eller min Garmin Tactix , en militärmodell utan egen (hr sensor då den har bandet om går över baksidan)
Citera
2022-01-20, 10:46
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Detta märke hade jag inte hört talas om, men verkar lovande! Ska kolla upp lite mer. Tyckte du gps:en funkade bra? Verkar, utifrån det lilla jag hunnit läsa, som att GPS antingen är lite svajig, eller funkar klockrent.

Jag hade en gång ett pulsband som bara kunde logga till en enkel klocka för avläsning av pulsen. Puls och tid var det enda som gick att se. Bandet skavde, men fan vad jag saknar det ändå!! Enkelt utan massa krafs!
Som jag skrev ovan, så skulle jag inte rekommendera något utav dessa band eller klockor från Huami. Googla lite så får du se att pulsen inte stämmer alls på dessa enheter.
Citera
2022-01-21, 12:26
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm

Det är ett av de kinesiska märkena och många har riktat kritik mot dessa märken. Personligen hade jag inga problem med klockan och den uppfyllde mina krav. Jag bryr mig inte om ifall jag blir övervakad under mina promenader och tror inte något märke får ut särskilt mycket av att övervaka mig

Jag bor inne i en stad så för min del funkade GPS:en klockrent. Fick däremot byta ut klockbandet eftersom det gav mig skav. Ett nytt armband kostar en hundralapp och finns många återförsäljare.
Citera
2022-01-21, 12:56
Medlem
seaworthys avatar
Coros pace 2

Garmin forerunner 45

Polar m430

Garmin forerunner 245

Köp inget sämre än dom där. Det är bara dumsnålt.
Citera
2022-01-21, 14:33
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Coros pace 2

Garmin forerunner 45

Polar m430

Garmin forerunner 245

Köp inget sämre än dom där. Det är bara dumsnålt.
Håller med!

Har en Xiaomi Band 5 som registrerar allt fel, har en Polar nu, så nöjd.

Dessa billiga, man ångrar sig.
Citera
2022-01-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Som jag skrev ovan, så skulle jag inte rekommendera något utav dessa band eller klockor från Huami. Googla lite så får du se att pulsen inte stämmer alls på dessa enheter.

Ah missade att det var samma tillverkare som du skrivit om tidigare! Thanks!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in