2022-01-17, 23:44
Jag är nihilistisk aktivist och använder grov yttrandefrihet i syfte att undergräva värdegrunder och allmän moral. Spotta på prydlighet, inskränkthet och förlegade normer. Vissa saker är sanna, andra inte. Saker tolkas utan att jag kan bestämma tolkningen.
Personligen har jag inga särskilda åsikter förutom en stark åsikt i denna fråga. Jag har ingen lust att lyda vad som anses korrekt - tvärtom.
Jag ser mig själv som författare men mina "romaner" misstolkas som personliga åsikter. Vad gör man åt det? Finns det fler som använder yttrandefrihet på samma sätt och i samma syfte som jag?
Citera
2022-01-18, 00:05
Medlem
tastass avatar
nej du är nog inte den enda konstnär som anser sig vara missförstådd.
Citera
2022-01-18, 00:16
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
nej du är nog inte den enda konstnär som anser sig vara missförstådd.
Du kanske tänker på Lars Vilks utställningar. Han gjorde dock något objektivt som enligt vissa var fel, och måhända att det var riktat mot en grupp.
Mina motsvarigheter och min person är inte det men ändå får jag klä skott som om det vore jag. Jag möter det problemet i personliga sammanhang, likväl som i mer anonyma.
Citera
2022-01-18, 00:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWeb
Jag är nihilistisk aktivist och använder grov yttrandefrihet i syfte att undergräva värdegrunder och allmän moral. Spotta på prydlighet, inskränkthet och förlegade normer. Vissa saker är sanna, andra inte. Saker tolkas utan att jag kan bestämma tolkningen.
Personligen har jag inga särskilda åsikter förutom en stark åsikt i denna fråga. Jag har ingen lust att lyda vad som anses korrekt - tvärtom.
Jag ser mig själv som författare men mina "romaner" misstolkas som personliga åsikter. Vad gör man åt det? Finns det fler som använder yttrandefrihet på samma sätt och i samma syfte som jag?

Anton Magnusson är den första jag kommer på.
Citera
2022-01-18, 01:06
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Anton Magnusson är den första jag kommer på.
Tänk att det fanns en som höll på men som fick sin inkomst strypt pga missförstånd. Det var äckligt gjort av Svenssons att uppvisa dubbelmoral samtidigt som denna massa påstår sig ha demokratisk värdegrund och vara för yttrandefrihet.
Citera
2022-01-18, 01:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tänk att det fanns en som höll på men som fick sin inkomst strypt pga missförstånd. Det var äckligt gjort av Svenssons att uppvisa dubbelmoral samtidigt som denna massa påstår sig ha demokratisk värdegrund och vara för yttrandefrihet.

Det var några högljudda feminister som fick igång cancel-drevet. Svensson brydde sig nog inte så mycket. Själv tycker jag att vi ska backa Anton!
Citera
2022-01-18, 03:07
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Dan Park
Utövar yttrandefrihet på spjutspetsen av vad staten klarar av.
https://www.bitchute.com/video/bvRXQL1Fm13Y/

Jag skiter fullständigt i hans åsikter och säger respekt.
Citera
2022-01-18, 08:47
Avstängd
Citat:

Du ställer frågan på helt fel ställe, eftersom du snabbt kommer bli utkastad härifrån eftersom "grov yttrandefrihet" inte accepteras här
Citera
2022-01-18, 15:13
Medlem
Ja det är makabert att man som etablissemanget kan utöva yttrandefrihet genom att censurera. Orsaken är att vuxna blivit dummare sen 90 talet.
Citera
2022-01-18, 15:49
Medlem
Pulitzers avatar
Om en person uttrycker något som liknar en åsikt så är det väl inte särskilt konstigt om folk tror att det är den personens åsikt?

Du får kanske försöka tänka om stilen eller upplägget i dina romaner så att det blir tydligare för läsarna att det är nihilism du förmedlar. Kanske överdriva typ som Brett Easton Ellis. Eller skriva en disclaimer i förordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in