2022-01-17, 20:59
Medlem
Nu pratar vi inte sexuellt utan generellt

I mitt fall har jag haft hem.kompisar som bara ville sova över hos mig för att gå på någon fest jag inte har bjuden på. Han skulle gå dit först och kolla om jag fick följa med och så fort jag ringde svarade han inte eller var rätt packad och kunde inte ta emot ett samtal och givetvis slaggade han hos en tjej.

Han bodde annars 24 mil bort så jävligt uppenbart han ville säkra en plats att sova. Dagen efter var jag fåordig och sa att hans väska ligger i hallen.

Har ni blivit utnyttjade? På jobbet kanske?
Senast redigerad av Plukke 2022-01-17 kl. 21:01.
Citera
2022-01-17, 21:05
Medlem
Blev ihop med en brud, flyttade in, hon blev av med jobbet, orkade inte styra upp sitt liv, naiv som man va pröjsa de man allt o försökte stötta henne in i ett nytt arbete eller en utbildning. Hon var otrogen. Jag fick reda på det. Det va mitt fel enligt henne (inte fan visste jag att det va jag som låg på rygg o tog kuk från nån annan) hon åkte rakt ut. Inte velat dejta i Sverige sen dess.
Citera
2022-01-17, 21:05
Medlem
icuesofty20s avatar
Blev scammad på ett mount i wow en gång. Men det var för att blizzard inte tyckte transaktionen var bra nog så blev suspended ett tag.

Försätter mig inte i situationer där jag kan bli utnyttjad. Är inte korkad.
Citera
2022-01-17, 21:28
Medlem
Min farsa blåste mig på cirka 150 000 kr. Egentligen är han skyldig mig mycket mer pengar men jag har förlåtit det mesta. Han är en manipulativ latmask som alltid utnyttjat mig, mina syskon och mamma. Både emotionellt och ekonomiskt. En riktig förlorare.
Citera
2022-01-17, 21:35
Medlem
En man ( nåja... ) som jag var med nyligen parasiterade på mig när han var här. Tills jag sa till, ska tilläggas. Han behandlade mig som en sexdocka ( ingen ömhet eller känslor ). Värst var att han tjatade på mig att skaffa gräs åt honom ( det hade hans förra flickvän gjort ). Jag har aldrig känt mig så utnyttjad som jag gjorde med den störda j*veln.
Citera
2022-01-18, 00:07
Avstängd
Lacerdas avatar
Började arbeta med kontrakt 2006 i Sverige. Alla skattepengar som stulits från min lön går mest till en massa skit.
Citera
2022-01-18, 00:14
Medlem
neuron-drones avatar
Min värsta finns i en trådstart om förbannelser.

Jag förstår fortfarande inte hur en människa kan vara så ond. Hur hon kan vara så liten och svag och ingen har kommit på tanken att ta bort henne. Hon har utnyttjat massor av människor. Hon har förstört sina föräldrars liv flera gånger.

Min kompis råkade på en tjej som gillade att festa. De flyttade ihop. Min kompis hade tagit ett nytt lån för at samla smålån och få bättre ränta på billånet. Det var hyfsat mycket pengar. När hon fick utbetalningen tog tjejen alla pengarna och festade upp dem. Det blev slut men skadan var redan skedd. Sedan dess har min kompis haft dålig ekonomi.
Citera
2022-01-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Min värsta finns i en trådstart om förbannelser.

Jag förstår fortfarande inte hur en människa kan vara så ond. Hur hon kan vara så liten och svag och ingen har kommit på tanken att ta bort henne. Hon har utnyttjat massor av människor. Hon har förstört sina föräldrars liv flera gånger.

Min kompis råkade på en tjej som gillade att festa. De flyttade ihop. Min kompis hade tagit ett nytt lån för at samla smålån och få bättre ränta på billånet. Det var hyfsat mycket pengar. När hon fick utbetalningen tog tjejen alla pengarna och festade upp dem. Det blev slut men skadan var redan skedd. Sedan dess har min kompis haft dålig ekonomi.
Hur fick hon tillgång till pengarna från början och man festar inte upp "hyfsat mycket pengar" på en kväll. Din kompis måste vara ett riktigt stolpskott och han blev inte utsatt, han lät det ske.
Citera
2022-01-18, 00:47
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Hur fick hon tillgång till pengarna från början och man festar inte upp "hyfsat mycket pengar" på en kväll. Din kompis måste vara ett riktigt stolpskott och han blev inte utsatt, han lät det ske.

Min kompis är inte dum, däremot fanns det en tid då hon var extremt rädd att vara ensam och offrade pengarna för det. Länge sedan nu, men ändå satt spår.
Citera
2022-01-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Min kompis är inte dum, däremot fanns det en tid då hon var extremt rädd att vara ensam och offrade pengarna för det. Länge sedan nu, men ändå satt spår.
Exakt, tittade på och lät det ske. Med andra ord har hon sig själv att skylla till 100%.
Citera
2022-01-20, 14:08
Medlem
Jag levde i en relation för mååånga är sedan där jag betalade rubbet. Jobbade långa dagar och tog hand sonen varje ledig stund.
Hon skickade runt nakenbilder för fyllt och knullade runt och levde loppan på sin lön eftersom hon fick behålla alla pengar för sig själv. Hon gick på krogen, jag läste godnattsagor.
Ska tillägga att min lön var så pass mkt högre att efter räkningar så hade vi ungefär lika mkt kvar. Därför kändes det i ögonblicket inte ojämlikt. Med i beräkningen var inte maten, som jag stod för, ty annars blev det ingen mat eftersom hon oftast åt ute.
Utöver detta så använde hon alltid mjölk i maten om hon mot förmodan lagade mat - jag är laktosintolerant.
Ett riktigt äckel men jag har förstått att hon blivit bättre med åren.
Citera
2022-01-20, 14:57
Medlem
CC75s avatar
Var nära kompis med en kille när jag pluggade. Sedan fick han en flickvän och jag såg honom inte på ett år. En dag hör han av sig. Han och flickvännen har tråkigt och undrar om jag inte vill följa med ut. Vi går ut alla tre. De börjar genast vänslas fast vi sitter vid samma bord. Jag går undan. Ger dem lite privacy. De följer efter men börjar strax igen att grovhångla. Jag går iväg på "toaletten". Han hör av sig dagen efter och frågar vart jag tog vägen. Sa rent ut att jag inte såg någon mening med att vara kvar med tanke på att de inte kunde hålla tassarna från varandra och undrade varför de ville att jag ens skulle ha följt med ut. Han blev försvarsinriktad, förstod inte problemet. Efter det umgicks vi inte mycket igen.

Två år senare flyttar jag till min hemstad. Han och flickvännen kommer strax efter. Vi har inte mycket kontakt men så gör flickvännen slut. Han blir bedrövad, sjönk djupt. Vi började umgås igen och han var helt annorlunda. Jag och min flickvän hjälpte honom att flytta (han och exet hade gemensam bostad). Vi umgicks ofta alla tre (jag, han och min flickvän). Dock alltid som grupp. Aldrig att jag och min flickvän "gav igen". Han började må bättre träffade en ny och "poff" blev sitt gamla jag igen. Vände på en dag. Dryg, skrytsam. All ödmjukhet när han blev dumpad - som jag trodde han hade lärt sig något av - bara försvann.

Vi umgås inte längre. Har inte haft kontakt på 15+ år. Kommer aldrig ha det igen heller. - Ignore & move on.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in