Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Jäklar vad kul!
Nej, jag har det inte så fett att jag går och köper en guldtacka för mina pantkvitton
Ärligt talat så är det ju ganska kul att ha en sådan, jag skulle ta fram den då och då och drömma att jag hade en kista full med sådana.
Däremot ska du nog tyvärr inte visa upp den för särskilt många. Avundsjukan speglas bra guldskenet, plus att helt plötsligt kommer folk att prata om dig som den rike knösen.
Ja, det var ju en ordentlig chock, kan jag säga! Har tittat och hållt den en del, det är ju något speciellt helt klart!
Nej det är bara familjen som vet, därav frågar jag anonymt här och inte tex på Facebook. Då hade jag väl fått inbrott snarast!
Citat:
Ursprungligen postat av
OstermalmWeeknd
Vi hade själva i dina skor behållit tackan eftersom chansen är värdet stiger i oroliga tider.
Aktier och fonder kan vara en volatil väg närmaste ½-året.
Grattis, till en så fin gåva. Var diskret med denna lilla placering utåt.
Ja, fonder och dylikt är ju inte speciellt säkert, men samtidigt brukar det väl gå upp över tid, så vitt jag vet? (säg 5-8 år tex)
Citat:
Ursprungligen postat av
UniversalRace
Kan vara läge att dukumentera hur den är köpt inför framtiden
Det är nog det minsta bekymret i denna fråga!
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Det sämsta du kan göra är att sälja den, om du nu inte behöver pengar. Den lär inte minska i värde de närmaste åren.
Ja, har ju förstått att guld är bra att ha. Den lär inte minska, men knappast öka speciellt dom kommande åren heller