2022-01-20, 12:00
Medlem
MILFMANs avatar
Inatt kostade elen 10 öre per kWh, vad säger alla gnällare om det?

Hur många gnällare har ens tänkt på att man kan skaffa timprisavtal och köra tvätt/disk på natten?

Gnällarna tycker alltid att det gått åt helvete för Sverige (trots att vi aldrig haft det så bra) och att någon annan ska lösa deras problem.
Citera
2022-01-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN

Hur många gnällare har ens tänkt på att man kan skaffa timprisavtal och köra tvätt/disk på natten?

Gnällarna tycker alltid att det gått åt helvete för Sverige (trots att vi aldrig haft det så bra) och att någon annan ska lösa deras problem.
Lite komiskt att det är så mycket gnäll i det land som har Europas lägsta elpriser.
Går man in och tittar på kontrollrummet ser man vilken perfekt mix av olika energislag vi har, vilka jämförelsevis låga priser och stor export av el.
Tur man bor i Sverige.
Citera
2022-01-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Sånt jävla hallå för att elen var lite dyrare än vanligt en månad för de som tagit ett val att ha rörligt elavtal för att ha billigare elräkningar. Var arg på dig själv istället för att du har planerat dåligt.
Nej jag betalar mina räkningar själv, varken soc eller föräldrar bistår med hjälp till det.

Jag klarar mig fint din fåntratt. Min bostad är inte större än att jag kan hantera ett "lite dyrare" elpris, som du så nonchalant målar upp det.

Vad hade du sagt om du bodde i en 1:a i på avlägsen ort och din hyresvärd kom och sa att, kommande 3 månader ska du betala 20.000kr i hyra varje månad? Förutsätt också att det inte blir billigare att flytta.
Citera
2022-01-20, 12:07
Medlem
Citat:

Vad i helvete är det som är så bra med dagens Sverige?
Specifisera, tack.
Citera
2022-01-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag klarar mig fint din fåntratt. Min bostad är inte större än att jag kan hantera ett "lite dyrare" elpris, som du så nonchalant målar upp det.

Vad hade du sagt om du bodde i en 1:a i på avlägsen ort och din hyresvärd kom och sa att, kommande 3 månader ska du betala 20.000kr i hyra varje månad? Förutsätt också att det inte blir billigare att flytta.
Skit också hade jag nog sagt.
Men vad hade det med det här att göra?
Vad skulle du säga om din mosters katt dog?
Citera
2022-01-20, 12:18
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:

Korkat exempel då ingen har rörlig hyra på en hyresrätt.
Citera
2022-01-20, 12:22
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Vad i helvete är det som är så bra med dagens Sverige?
Specifisera, tack.

Vad ska jag jämföra med tycker du? Sverige på 1950-talet? Syrien idag? Ukraina när ryssarna svälte ihjäl miljoner eller kanske idag?
Citera
2022-01-20, 12:30
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Korkat exempel då ingen har rörlig hyra på en hyresrätt.
Ge upp, dessa underarter till människor är obotliga. Har allid varit så. 10-15% av befolkningen sticker ut och kan aldrig bli en del av resten på grund av sin egen låga begåvning.

Spelar ingen roll vad du säger eller gör. Sånna här tror bara på sina egna intryck eller intryck som passar deras eget narrativ. Innerst inne är dessa djupt olyckliga och har ett väldigt behov av att passa in, ett behov av social tillhörighet. Flashback är bra på det sättet, man kan enkelt hitta andra olyckliga och gnälla tillsammans.
Citera
2022-01-20, 12:55
Medlem
Västkustskts avatar
Vilket härligt skvaller jag fått höra från byn. Igår hade vägföreningsmöte spårat ur så till den milda grad att bord och stolar flög och slag delades ut.

Orsak: Detta ämne.
Citera
2022-01-20, 12:57
Avstängd
Vad tycker ni? Är detta rättvist fördelat? https://elbyte.se/elst%C3%B6det
Citera
2022-01-20, 13:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vi är väl ett och samma land ? Varför ska ni i norr få låga priser som vi i mellersta och södra delarna betalar för. Då kanske vi ska ta bort transportbidraget för er så får vi se hur roligt det blir.
För att det kostar mer att värma hus i Norrland på grund av klimatet. Om alla skulle betala lika mycket skulle vi i Norr ändå få betala mer.
Citera
2022-01-20, 13:09
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:

Du och somalierna kanske tvättar och diskar mitt i natten eftersom ni sover på dagarna. Men vanliga Svensson får göra detta på kvällen när de kommer hem från jobbet då elen är som dyrast. Alla är inte tattare som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in