2022-02-03, 11:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det är ingen mening att debattera med en person med så låga kunskaper som du har. Det går inte att ta dig på allvar. Förbud är den okunniges verktyg.
Rätt roligt för en person som börjar diskussionen med att anklaga andra för att vara verklighetsfrånvända, att själv vara just verklighetsfrånvänd. Rätt roligt, och rätt vanligt.
Citera
2022-02-03, 20:26
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Rätt roligt för en person som börjar diskussionen med att anklaga andra för att vara verklighetsfrånvända, att själv vara just verklighetsfrånvänd. Rätt roligt, och rätt vanligt.

Som sagt. Har snart levt i 15års tid med den här rasen. Du har inte levt en dag med rasen du tror dig vara byxad att diskutera om. Du har aldrig ägt någon hund av rasen. Du har aldrig lånat och läst några böcker. I min bokhylla finns massor av böcker. Du har aldrig besökt någon uppfödare. Exakt var ifrån kommer din självinbillade kunskap?

Du är själva definitionen av en obildad nolla. Ingen kunskap. Bara fördomar. Skäm inte ut dig själv mer nu.
Citera
2022-02-03, 23:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Som sagt. Har snart levt i 15års tid med den här rasen. Du har inte levt en dag med rasen du tror dig vara byxad att diskutera om. Du har aldrig ägt någon hund av rasen. Du har aldrig lånat och läst några böcker. I min bokhylla finns massor av böcker. Du har aldrig besökt någon uppfödare. Exakt var ifrån kommer din självinbillade kunskap?

Du är själva definitionen av en obildad nolla. Ingen kunskap. Bara fördomar. Skäm inte ut dig själv mer nu.
Jag har visst... Alltså det är inte bara du som lånar ut böcker, jag har lånat böcker. Vad pratar du om människa?
Jag har en kusin som föder upp hundar, självklart har jag besökt honom.
Citera
2022-02-04, 10:58
Medlem
"Det är inte hundrasen, det är ägaren"

Jo det är fucking hundrasen.
Det är liiiiite skillnad på en jävla tax och en pitbull.

Det är helt sjukt att Sverige inte har en enda förbjuden hundras. I princip skulle jag kunna skaffa en Kaukasik Ovcharka, Kangal, Cane Corso, pitbull och behandla dom som skit i släppa lös i samhället.
Renodlade mördarmaskiner!!

Kangal dödar vargar i grupp, ovcharka lika så.
Är det en lämplig familjehund?! Väger runt 60 fucking kilo. Haha den dagen den sorgen en sån hund går snappar och sliter sönder närmsta jack russel eller litet barn den ser
Citera
2022-02-04, 11:13
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
"Det är inte hundrasen, det är ägaren"

Jo det är fucking hundrasen.
Det är liiiiite skillnad på en jävla tax och en pitbull.

Det är helt sjukt att Sverige inte har en enda förbjuden hundras. I princip skulle jag kunna skaffa en Kaukasik Ovcharka, Kangal, Cane Corso, pitbull och behandla dom som skit i släppa lös i samhället.
Renodlade mördarmaskiner!!

Kangal dödar vargar i grupp, ovcharka lika så.
Är det en lämplig familjehund?! Väger runt 60 fucking kilo. Haha den dagen den sorgen en sån hund går snappar och sliter sönder närmsta jack russel eller litet barn den ser

Varken du eller många människor med din åsikt verkar känna till att vi i Sverige har förbud mot aggressiva hundar som utgör fara för människor. Polisen har rätt att beslagta, utvärdera och besluta om avlivning av farliga hundar. Eftersom hundar är individer med olika personligheter så behövs inget rasförbud eftersom olika hundar av samma ras beter sig olika.

Så förbudet du efterfrågar finns redan. Men det berör inte farliga raser, eftersom sådana inte finns, utan farliga hundar oavsett ras. Precis som det ska vara.
Citera
2022-02-04, 14:08
Medlem
Citat:
Varken du eller många människor med din åsikt verkar känna till att vi i Sverige har förbud mot aggressiva hundar som utgör fara för människor. Polisen har rätt att beslagta, utvärdera och besluta om avlivning av farliga hundar. Eftersom hundar är individer med olika personligheter så behövs inget rasförbud eftersom olika hundar av samma ras beter sig olika.

Så förbudet du efterfrågar finns redan. Men det berör inte farliga raser, eftersom sådana inte finns, utan farliga hundar oavsett ras. Precis som det ska vara.

Haha, wow det finns en förbud mot aggressiva hundar.
Då har vi inget att oroa oss för längre då
Vi har en 20cm hög lagbok full av förbud men brott tycks begås i allt värre utsträckning. Så hur tycker du det funkar? Du menar då samtidigt parallellt med det argumentet att det inte finns farliga människor?

Det är lite skillnad på en psyksjuk pudel och en psyksjuk amstaff eller. En pudel kanske biter dig och morrar, en psyksjuk amstaff kommer aldrig sluta attackera.

Du menar alltså på fullaste allvar att DET INTE FINNS FARLIGA RASER?!

Låt mig få utveckla.
Självklart är en hund till en stor del en produkt av sin uppväxt och miljö. Men du kan inte bortse från det faktum att en viss hundras har ett helt annat våldskapital när den vär blir misskött och aggressiv.
Därför borde vissa raser HELT förbjudas till vanligt folk och endast få ägas av professionella uppfödare eller militär / polis.
Citera
2022-02-04, 15:35
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Haha, wow det finns en förbud mot aggressiva hundar.
Då har vi inget att oroa oss för längre då
Vi har en 20cm hög lagbok full av förbud men brott tycks begås i allt värre utsträckning. Så hur tycker du det funkar? Du menar då samtidigt parallellt med det argumentet att det inte finns farliga människor?

Det är lite skillnad på en psyksjuk pudel och en psyksjuk amstaff eller. En pudel kanske biter dig och morrar, en psyksjuk amstaff kommer aldrig sluta attackera.

Du menar alltså på fullaste allvar att DET INTE FINNS FARLIGA RASER?!

Låt mig få utveckla.
Självklart är en hund till en stor del en produkt av sin uppväxt och miljö. Men du kan inte bortse från det faktum att en viss hundras har ett helt annat våldskapital när den vär blir misskött och aggressiv.
Därför borde vissa raser HELT förbjudas till vanligt folk och endast få ägas av professionella uppfödare eller militär / polis.

Du säger ju själv i dina inledande rader att förbud inte gör någon nytta. Ändå propagerar du för förbud. Hur ska du ha det? I Danmark införde man förbud mot vissa raser. Problemen är likadana som innan förbudet. Varför? Jo därför att förbud hjälper inte.

Nej det finns inte farliga hundraser. Det finns däremot farliga individer inom alla hundraser. Dessa hundar kan man avliva med stöd av lagen redan i dagsläget. Vad du försöker göra är att måla upp ett problem som inte finns. Vi har inga rasrelaterade problem i Sverige.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in