• 2
  • 3
2022-02-02, 22:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Tycker han framstår som lite småkorkad faktiskt. (dock ej så korkad som Ebba eller Sabuni)

Nje... hur då? Tror nog JÅ har ett IQ en bit över medel, inte i nivå med t ex Palme - som f ö var ett bra exempel på att hög intelligens inte på något sätt är en garant för vettigt ledarskap, eller?
Citera
2022-02-02, 22:55
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Vad tycker ni om Åkesson, är han en manlig man som passar som ledare (nu är han förvisso bara en välbetald marionett i det riggade spelet, men oavsett vilket...)?

Är han pålitlig, då han ständigt svänger med sitt parti i alla stora frågor?

Är han duglig som politisk företrädare, då han i media påståtts lida av spelmissbruk och inte kunnat vara trogen, också enligt media, pendlar i vikt upp och ner, är deprimerad och svag.

Vad tycker ni om hans kvaliteter?

Utan Åkesson stannar SD. Han är skicklig.
Citera
2022-02-02, 22:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Utan Åkesson stannar SD. Han är skicklig.

Håller i stort med, ingen partiledare betyder så mycket för sitt parti som han. Det är därför missen att sätta sig i knät på Kristersson är så jäkla olyckligt.
Citera
2022-02-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Låt mig först låta meddela att jag tycker JÅ är en utmärkt ledare för vårt parti. Klok, kunnig och påläst. Bra debattör.

Varför???

Jag är ledsen men är det något jag måste säga om Jimmie så är det att han inte är påläst. Man måste vara kär i honom för att ens nämna de. Han är faktiskt ganska oförberedd och improviserar. Han svarar ofta att han inte har koll på detaljerna. Finns en Youtube-video som är flera minuter lång som består av 'jag-vet-inte'. Påläst är de sista ordet jag skulle använda om honom.

Däremot passar han partiet perfekt och hans väljare, han är kärnfull och använder sig av ett enklare språkbruk än många andra politiker vilket jag tror väljarna gillar. Men påläst - nej. Inte ens Sverigedemokrater kan hålla med om det. Ebba och Ulf är i en helt annan nivå.
Citera
2022-02-02, 23:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag är ledsen men är det något jag måste säga om Jimmie så är det att han inte är påläst. Man måste vara kär i honom för att ens nämna de. Han är faktiskt ganska oförberedd och improviserar. Han svarar ofta att han inte har koll på detaljerna. Finns en Youtube-video som är flera minuter lång som består av 'jag-vet-inte'. Påläst är de sista ordet jag skulle använda om honom.

Däremot passar han partiet perfekt och hans väljare, han är kärnfull och använder sig av ett enklare språkbruk än många andra politiker vilket jag tror väljarna gillar. Men påläst - nej. Inte ens Sverigedemokrater kan hålla med om det. Ebba och Ulf är i en helt annan nivå.

Kan hålla med om att han ogärna "skarvar" - till skillnad från andra politiker har han inga problem med att säga: "det vet inte jag" - tycker jag är en styrka.

Är helt övertygad om att han t ex är medveten om att vi gått från 12 till 6 aktiva kärnreaktorer, vilket är mer än vad nya energiministern hade koll på...NU vet hon nog, hoppas vi!
Citera
2022-02-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Tycker han framstår som lite småkorkad faktiskt. (dock ej så korkad som Ebba eller Sabuni)

Håller inte med, han är vass. Dock mindre energi när han var ung, det är synd.
Citera
2022-02-09, 09:23
Medlem
Harry_s avatar
"Det enda han inte vet något om är sitt eget parti"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-nazister-i-sd
Citera
2022-02-09, 18:41
Medlem
Jimmie har börjat bli ordentligt fet nu igen. Tryckt i sig för mycket fläskkött?
Citera
2025-04-27, 16:04
Medlem
Vilka jobb skulle han kunna få om han avgår idag? Knappast från våra myndigheter pga hans åsikter.
Citera
2025-05-01, 03:34
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nje... hur då? Tror nog JÅ har ett IQ en bit över medel, inte i nivå med t ex Palme - som f ö var ett bra exempel på att hög intelligens inte på något sätt är en garant för vettigt ledarskap, eller?

Han är intelligent nog för att lära sig av oss naturbegåvade retoriker. Han studerar skickliga talare och lär sig våra metoder. Han vänder motståndarnas misstag mot dom själva och pekar på lösningar till DERAS misstag.

Det som behöver tränas upp är snabbheten i repliken. Där kan man med fördel studera Donald Trump i mediaintervjuer.
Citera
2025-05-06, 22:03
Medlem
Gosifs avatar
20 år som partiledare imorgon! Tiden går snabbt!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in