Citat:
Ursprungligen postat av
dreba
Det är inte Ryssland som ligger bakom, men USA.
Jag påstår inte att Ryssland ligger bakom, men jag undrar vad du har för minsta lilla bevis för att USA ligger bakom detta.
Citat:
Vad skulle syftet vara annars?
Bara för att offentligheten inte vet så betyder det inte att du vet. Förklara var du fick informationen ifrån om att det skulle vara USA eller något NATO-allierat land. Är det möjligtvis en uppvärmd glaspipa fylld med fina vita kristaller?
Citat:
De vill få svenskarna att ansluta sig till Nato. Ren och skär skrämseltaktik.
En mycket mer logisk konspirationsteori med tanke på vad som är aktuellt på tapeten just nu på Rysslands initiativ vore väl isåfall att anta att Ryssland vill driva upp saker och ting i Europa för att rättfärdiga en bild av ett expanserande NATO som ett yttre hot den Ryska säkerheten och därmed befoga sina aggressioner. Nu säger jag inte att det är så, utan jag visar bra hur dåligt genomtänkt din konspirationsteori är.
Nå. Fram med bevisen. Du har ingenting att gå på. Bara en massa påhitt.
Citat:
De här kraftverken är redan kartlagda i detalj med hjälp av spionsatelliter.
Ryssland har inte den kapaciteten när det gäller rekning inför exempelvis specialoperationer. Då behöver du dels testa responsen och dels ha detaljerade bilder på mycket närmare håll, något som en rysk satellit inte klarar. Du vill veta om det finns nya förstärkningar på dörr osv.
Satelliter kan inte genomföra signalspaning så som en drönare kan.
Men du är ju en militär expert, så, bäst vi lyssnar på dig.
Citat:
Pågår samtidigt en kampanj i sociala medier med syfte att skrämma Svensken för Ryssen. Allt för att skapa en opinion för anslutning till nato, något som varit på tapeten många gånger tidigare.
Sjukt.. så du håller alltså med min konspirationsteori om att det är Putin som ligger bakom dessa drönare. Jag vet inte om jag håller med dig där, men ja det är fullt möljigt.