2022-03-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
De kan inte bo i vare sig tält eller idrottshallar längre än en kortare tid. Att sätta ihop folk tätt, medför att smittosamma sjukdomar lättare får fäste. Vi är inte ute ur pandemin än, även om folk tycks tro det. Ukraina är också ett land med antibiotikaresistent tuberkulos, vilket är en mycket smittosam sjukdom, ofta med dödlig utgång.
Det här kräver ett ansvarsfullt handläggande av berörda myndigheter och jag tvivlar på att man klarar av det.

Ska vi sedan hantera mängder av andra utlänningar som utvecklar avundsjuka och ska konkurrera om vem som har mest rätt till förmåner och vem det är mest synd om, blir det inte lätt.

Självklart väljer jag sida med fördel till våra ukrainska flyktingar. De kommer förhoppningsvis att förändra synen på vad en riktig flykting är. Dessutom är de som kommer nu, välutbildade, många talar mycket god engelska, de kan uppföra sig och de har stil. Det kommer knappast att vara till fördel för vissa andra grupper.

[https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dn8nkw/oisin-cantwell-irina-flydde-krigets-ukraina-nu-ar-hon-fast-i-migrationsverkets-ko

"Irina Starodub, 29, lämnade Kiev med de två barnen då bomber började falla över de norra förorterna."

"Sonen, nio år"

"Hon arbetade för bara några veckor sedan ännu i en butik. Frånskild, men livet var stabilt"

Precis den typen folk som Sverige har behov utav, dessa kommer bygga landet starkt i framtiden, åtminstone om man får tro flertalet i denna tråd. Människor utan utbildning men flera barn som skall försörjas. :whoco5
Citera
2022-03-11, 21:05
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vår familj kommer att ställa upp och ta in en ukrainsk familj. Dags att skicka tillbaka afghanerna och ta emot våra riktiga bröder och systrar.
Hur länge ska den familjen bo hos er? Vad ska de bo efteråt?
Citera
2022-03-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
De kan inte bo i vare sig tält eller idrottshallar längre än en kortare tid. Att sätta ihop folk tätt, medför att smittosamma sjukdomar lättare får fäste. Vi är inte ute ur pandemin än, även om folk tycks tro det. Ukraina är också ett land med antibiotikaresistent tuberkulos, vilket är en mycket smittosam sjukdom, ofta med dödlig utgång.
Dessutom detta. Ut med dem, ASAP.
Citera
2022-03-11, 21:07
Medlem
ModernaSveriges avatar
Unga kristna vita ovaccinerade kvinnor? Jag tar tre tack.
Citera
2022-03-11, 21:08
Medlem
Vet någon om det är sån här tryck i våra grannländer också?
Citera
2022-03-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernaSverige
Unga kristna vita ovaccinerade kvinnor? Jag tar tre tack.

Du kommer försörja dom och betala skolgång etc till de är självförsörjande hoppas jag!
Citera
2022-03-11, 21:10
Medlem
ModernaSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertiltheman
Du kommer försörja dom och betala skolgång etc till de är självförsörjande hoppas jag!

Självklart. Det är ju min plikt som man.
Citera
2022-03-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Är det sjuka och handikappade som ska betala den här gången också? Maggan ansåg att besparingarna för flyktingkrisen skulle ligga där 2015.

Det fattas 600 000 bostäder i Sverige. Var ska de bo?

Det kommer bli ännu längre bostadsköer, svårt att få läkartider, kaos i skolor etc.. Allt kommer det vara långa köer till och fattas en massa personal. Svenska barn kommer få bo hemma ännu längre om de inte kan punga upp 20 miljoner som är vad en vanlig bostadsrätt kommer kosta snart (då dessa priser stiger iom invandring)

De som skriver att vi kan ju skicka ut folk från MENA och låta dessa ta deras plats. Kan ni inte vara realistiska istället? Det där kommer aldrig hända. Det kommer bara bli ännu mer trångt.

De som skriver att dessa återvänder sen.. Tror ni på det själva eller? Det finns inget exempel på nån annan flyktinggrupp som återvänt sen när kriget slutat. Ukraina är fattigt och många av dem har säkert redan drömt om ett liv i väst.

De som tror att det bara kommer kvinnor.. De kommer såklart ta hit männen så fort de kan som anhöriginvandrare (såvida inte mannen stupat)

De som snackar om att de är utbildade. Hur vet ni vilka som kommer? Ukraina är ett fattigt land.

De som skriver att det är en bättre invandringsgrupp förstår inte att flyktingmottagning är en kostnad.. Så de som redan kaosar nu kommer få ännu mindre resurser.. vilket innebär mer kaos. Det var det som hände 2015. Andra generationen flippade ut sen dess, klyftorna och skjutningarna har ökat. Flyktingmottagning är en kostnad. Som du kommer få betala på ett eller annat sätt. Det måste tas pengar från nånstans.
Pengarna Såssarna har spenderat på lata, muslimska apor, hade kommit till väl pass nu!
Citera
2022-03-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Levnadsstandard betydligt högre i Sverige än i Polen/Ungern. Socialskydd bättre.Alla vet att det går att leva bra på olika bidrag. Man kan få hyresrätt utan att jobba. Vara försörjd av andra i princip livet ut om man vill så.
Men om man vill tjäna pengar så går det att göra i Sverige fortare än I Polen/Ungern.
Och verkligen drivande personer kommer att jobba sig upp och snart flytta till BR eller villor.
Saken är att Sverige som land blir sämre generellt med sådan onormalt flyktingmottagande så inte säkert att de ambitiösa och drivande från Ukraina skulle välja just Sverige...tyvärr

Du svarade inte på mina frågor.
Citera
2022-03-11, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Kommer bli en gigantisk utmaning för Sverige att hantera.

Precis, det finns inga problem, bara utmaningar!
Citera
2022-03-11, 21:24
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-4-000-flyktingar-varje-dygn-till-sverige/

Just nu kommer det cirka 4 000 ukrainare till Sverige, varje dygn. Om trenden fortsätter så kommer antalet ukrainare till Sverige vara 200 000 fram till sommaren och om kriget fortsätter så kan det bli ett rekordår i år som slår år 2015 med råge.
Vad tycker ni om det? Ser vi en ukrainsk invasion i Sverige?

Finns det tillräckligt med bostäder för ukrainarna? Nu kommer ju staten placera ut människorna då EBO lagen inte gäller längre.
Sverigedemokraterna är positiva till en stor ukrainsk invandring, är skribenterna på I&I också det?

Hur många ukrainare kan Sverige ta emot? Kan vi ta emot en miljon ukrainare och ge dom PUT?
Jag är positiv till det då det är en riktig flyktingvåg med riktiga offer. Det är såna här vi skulle ha tagit in 2015, då hade jag inte varit negativ till invandringspolitiken.

Om det skulle komma 200K Ukrainare till sommaren så är vi inte längre bara 10.45M invånare, utan 10.65M, nästan 10.7M och ett steg närmare till 11M invånare.
Citera
2022-03-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
[https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dn8nkw/oisin-cantwell-irina-flydde-krigets-ukraina-nu-ar-hon-fast-i-migrationsverkets-ko
Människor utan utbildning men flera barn som skall försörjas. :whoco5
Självklart kommer många sådana som du beskriver också, men överlag vill jag påstå att det handlar om rekorderliga kvinnor som kan hugga i och jobba. Om vi inte klemar bort dem och inte vågar ställa krav, om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in