Citat:
De kan inte bo i vare sig tält eller idrottshallar längre än en kortare tid. Att sätta ihop folk tätt, medför att smittosamma sjukdomar lättare får fäste. Vi är inte ute ur pandemin än, även om folk tycks tro det. Ukraina är också ett land med antibiotikaresistent tuberkulos, vilket är en mycket smittosam sjukdom, ofta med dödlig utgång.
Det här kräver ett ansvarsfullt handläggande av berörda myndigheter och jag tvivlar på att man klarar av det.
Ska vi sedan hantera mängder av andra utlänningar som utvecklar avundsjuka och ska konkurrera om vem som har mest rätt till förmåner och vem det är mest synd om, blir det inte lätt.
Självklart väljer jag sida med fördel till våra ukrainska flyktingar. De kommer förhoppningsvis att förändra synen på vad en riktig flykting är. Dessutom är de som kommer nu, välutbildade, många talar mycket god engelska, de kan uppföra sig och de har stil. Det kommer knappast att vara till fördel för vissa andra grupper.
Det här kräver ett ansvarsfullt handläggande av berörda myndigheter och jag tvivlar på att man klarar av det.
Ska vi sedan hantera mängder av andra utlänningar som utvecklar avundsjuka och ska konkurrera om vem som har mest rätt till förmåner och vem det är mest synd om, blir det inte lätt.
Självklart väljer jag sida med fördel till våra ukrainska flyktingar. De kommer förhoppningsvis att förändra synen på vad en riktig flykting är. Dessutom är de som kommer nu, välutbildade, många talar mycket god engelska, de kan uppföra sig och de har stil. Det kommer knappast att vara till fördel för vissa andra grupper.
[https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dn8nkw/oisin-cantwell-irina-flydde-krigets-ukraina-nu-ar-hon-fast-i-migrationsverkets-ko
"Irina Starodub, 29, lämnade Kiev med de två barnen då bomber började falla över de norra förorterna."
"Sonen, nio år"
"Hon arbetade för bara några veckor sedan ännu i en butik. Frånskild, men livet var stabilt"
Precis den typen folk som Sverige har behov utav, dessa kommer bygga landet starkt i framtiden, åtminstone om man får tro flertalet i denna tråd. Människor utan utbildning men flera barn som skall försörjas. :whoco5