2022-01-15, 18:53
Medlem
Blir inte klok p detta. Rotera bilder i Windows 11. Om jag hgerklickar, och vljer rotera hger/vnster... s roterar bara ikonen, inte sjlva bilden. Vad gra att fixa detta?
Citera
2022-01-15, 19:20
Medlem
link71s avatar
https://letmegooglethat.com/?q=how+t...res+Windows+11

Varsgod !
Citera
2022-01-16, 08:10
Medlem
Hittar inget passande.

Citat:
Ursprungligen postat av link71
https://letmegooglethat.com/?q=how+t...res+Windows+11

Varsgod !
Citera
2022-01-16, 13:44
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Blir inte klok p detta. Rotera bilder i Windows 11. Om jag hgerklickar, och vljer rotera hger/vnster... s roterar bara ikonen, inte sjlva bilden. Vad gra att fixa detta?

Beskriv vad du vill uppn, och beskriv stegvis vad du gr...

Vilket program har du som standard till att ppba bilder med ?
Citera
2022-01-16, 14:44
Medlem
Vet sedan tidigare windows och andra datorer, s kan man rotera bild frn liggande till stende eller tvrt om. Genom att hgerklicka p ikonen tillbilden och vlja hger/vnster. Men sedan jag installerade windows 11.. s har det aldrig fungerat p min hemdator. Enbart ikonen roterar. Dubbelklickar jag p bilden, s ppnads den i ett gammalt gammalt bildvisingsprogram som jag gillar. ACDSee.

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Beskriv vad du vill uppn, och beskriv stegvis vad du gr...

Vilket program har du som standard till att ppba bilder med ?
Citera
2022-01-16, 16:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Vet sedan tidigare windows och andra datorer, s kan man rotera bild frn liggande till stende eller tvrt om. Genom att hgerklicka p ikonen tillbilden och vlja hger/vnster. Men sedan jag installerade windows 11.. s har det aldrig fungerat p min hemdator. Enbart ikonen roterar. Dubbelklickar jag p bilden, s ppnads den i ett gammalt gammalt bildvisingsprogram som jag gillar. ACDSee.

Ahh.. S tror jag vi talar om "tumnagel" och frhandsvisning ?

Du kunde ju, temporrt, gra MS bildframvisare till standard, och se om det fungerar dr. Om det skulle gra det kan det tnkas vara ngot med att din gama ACDSee inte r helt p talfot med W11, eller att man kanske kan hitta en uppdatering eller ngot ?

Vilken version ADCSee kr du, och det fungerade i W10 ?
Senast redigerad av konstit 2022-01-16 kl. 16:54.
Citera
2022-01-17, 07:15
Medlem
Tack fr ditt svar. Hur gr jag MS bildframvisare till standard?
Hade win7 innan. =)

Citat:
Ahh.. S tror jag vi talar om "tumnagel" och frhandsvisning ?

Du kunde ju, temporrt, gra MS bildframvisare till standard, och se om det fungerar dr. Om det skulle gra det kan det tnkas vara ngot med att din gama ACDSee inte r helt p talfot med W11, eller att man kanske kan hitta en uppdatering eller ngot ?

Vilken version ADCSee kr du, och det fungerade i W10 ?
Citera
2022-01-17, 17:01
Medlem
konstits avatar
Citat:
Tack fr ditt svar. Hur gr jag MS bildframvisare till standard?
Hade win7 innan. =)

Kontrolpanel standardprogrammer
Citera
2022-01-17, 22:17
Medlem
Har ven upptckt att nr jag tex importerar bilder frn mobilen, som jag tagit i portrtt mode. S roterar Windows bilden av sig sjlv, att den ser rtt ut automatiskt. Har detta med saken att gra?

Citat:
Kontrolpanel standardprogrammer
Citera
2022-01-18, 10:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Har ven upptckt att nr jag tex importerar bilder frn mobilen, som jag tagit i portrtt mode. S roterar Windows bilden av sig sjlv, att den ser rtt ut automatiskt. Har detta med saken att gra?

Svrt att sga... Som utgngspunkt vid all felskning prvar man en sak i taget. Har du provat att byta standardapp till bildframvisning ?
Citera
2022-04-24, 12:40
Medlem
Det ska inte vara ett problem om senastw uppdateringen r installerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här