2022-01-15, 18:53
Medlem
Blir inte klok på detta. Rotera bilder i Windows 11. Om jag högerklickar, och väljer rotera höger/vänster... så roterar bara ikonen, inte själva bilden. Vad göra att fixa detta?
Citera
2022-01-15, 19:20
Medlem
link71s avatar
https://letmegooglethat.com/?q=how+t...res+Windows+11

Varsågod !
Citera
2022-01-16, 08:10
Medlem
Hittar inget passande.

Citat:
Ursprungligen postat av link71
https://letmegooglethat.com/?q=how+t...res+Windows+11

Varsågod !
Citera
2022-01-16, 13:44
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Blir inte klok på detta. Rotera bilder i Windows 11. Om jag högerklickar, och väljer rotera höger/vänster... så roterar bara ikonen, inte själva bilden. Vad göra att fixa detta?

Beskriv vad du vill uppnå, och beskriv stegvis vad du gör...

Vilket program har du som standard till att öppba bilder med ?
Citera
2022-01-16, 14:44
Medlem
Vet sedan tidigare windows och andra datorer, så kan man rotera bild från liggande till stående eller tvärt om. Genom att högerklicka på ikonen tillbilden och välja höger/vänster. Men sedan jag installerade windows 11.. så har det aldrig fungerat på min hemdator. Enbart ikonen roterar. Dubbelklickar jag på bilden, så öppnads den i ett gammalt gammalt bildvisingsprogram som jag gillar. ACDSee.

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Beskriv vad du vill uppnå, och beskriv stegvis vad du gör...

Vilket program har du som standard till att öppba bilder med ?
Citera
2022-01-16, 16:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Vet sedan tidigare windows och andra datorer, så kan man rotera bild från liggande till stående eller tvärt om. Genom att högerklicka på ikonen tillbilden och välja höger/vänster. Men sedan jag installerade windows 11.. så har det aldrig fungerat på min hemdator. Enbart ikonen roterar. Dubbelklickar jag på bilden, så öppnads den i ett gammalt gammalt bildvisingsprogram som jag gillar. ACDSee.

Ahh.. Så tror jag vi talar om "tumnagel" och förhandsvisning ?

Du kunde ju, temporärt, göra MS bildframvisare till standard, och se om det fungerar där. Om det skulle göra det kan det tänkas vara något med att din gama ACDSee inte är helt på talfot med W11, eller att man kanske kan hitta en uppdatering eller något ?

Vilken version ADCSee kör du, och det fungerade i W10 ?
Senast redigerad av konstit 2022-01-16 kl. 16:54.
Citera
2022-01-17, 07:15
Medlem
Tack för ditt svar. Hur gör jag MS bildframvisare till standard?
Hade win7 innan. =)

Citat:
Ahh.. Så tror jag vi talar om "tumnagel" och förhandsvisning ?

Du kunde ju, temporärt, göra MS bildframvisare till standard, och se om det fungerar där. Om det skulle göra det kan det tänkas vara något med att din gama ACDSee inte är helt på talfot med W11, eller att man kanske kan hitta en uppdatering eller något ?

Vilken version ADCSee kör du, och det fungerade i W10 ?
Citera
2022-01-17, 17:01
Medlem
konstits avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Hur gör jag MS bildframvisare till standard?
Hade win7 innan. =)

Kontrolpanel standardprogrammer
Citera
2022-01-17, 22:17
Medlem
Har även upptäckt att när jag tex importerar bilder från mobilen, som jag tagit i porträtt mode. Så roterar Windows bilden av sig själv, att den ser rätt ut automatiskt. Har detta med saken att göra?

Citat:
Kontrolpanel standardprogrammer
Citera
2022-01-18, 10:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Har även upptäckt att när jag tex importerar bilder från mobilen, som jag tagit i porträtt mode. Så roterar Windows bilden av sig själv, att den ser rätt ut automatiskt. Har detta med saken att göra?

Svårt att säga... Som utgångspunkt vid all felsökning prøvar man en sak i taget. Har du provat att byta standardapp till bildframvisning ?
Citera
2022-04-24, 12:40
Medlem
Det ska inte vara ett problem om senastw uppdateringen är installerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här