2022-02-06, 07:15
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Helt enig i den observationen. De flesta av mina klasskamrater ifrån jordbruksgymnasiet var ju småbarnsföräldrar när de fyllt typ 20-21 och hade både hus och gård att ta hand om.

De flesta var ju bondsöner eller bondöttrar som drogs till varandra så barn, jobb och hus (gård) var ju nästan givet efter examen för de allra flesta.

Inte som idag när det känns som att folk är över 30 innan de skaffar första barnet eller flyttar hemifrån vid 25.

Inte flyttar en stockholmare hemifrån innan 30, lugn i stormen nu.
Citera
2022-02-07, 21:02
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Dygnet-runt butikerna ... tänker du på Shell & OKQ8 då? Fast de stänger runt 05 & öppnar 07.

Antar det... Eller Mc Donalds. Har iaf hört det argumentet från tre av varandra oberoende inflyttade stadsbor i ämnet stad vs landsbygd. Ungefär: "Men när man behöver något mitt i natten, då är det jätte jobbigt om man bor på landet"

Ofta man behöver nåt mitt i natten, tänker jag... Men det verkar va ett argument för vissa...
Citera
2022-02-07, 21:57
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puss.in.boots
Antar det... Eller Mc Donalds. Har iaf hört det argumentet från tre av varandra oberoende inflyttade stadsbor i ämnet stad vs landsbygd. Ungefär: "Men när man behöver något mitt i natten, då är det jätte jobbigt om man bor på landet"

Ofta man behöver nåt mitt i natten, tänker jag... Men det verkar va ett argument för vissa...
Eller hur? Ofta man är vaken klockan 02 på natten och kommer på att "jag måste köpa mjölk NU"

Men till och med i lilla Vilhelmina är ju CirkleK öppet dygnet om.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in