2022-11-25, 06:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Inte på en vanlig arbetsplats. I en fotbollsklubb kan det vara annorlunda kring hur kontrakt skrivits. Om knarkandet inneburit kontraktsbrott går det nog att häva avtalet.
Helt riktigt. Skulle precis skriva samma sak men såg att du redan bemött tramset. Att likställa elitidrottares arbetsvillkor med en "normal" arbetsplats är genomkorkat. Det är klart att fotbollsspelare inte kan springa omkring och knarka på fritiden utan att möta konsekvenser när det största ansvaret de har mot sin arbetsgivare är att vårda sin kropp.
Citera
2022-11-25, 06:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Jag känner mig ganska säker på att klubben (DIF) hade stängt av spelaren oavsett hudfärg men det är kanske bara jag.

Jag tror även att vad som sker med honom framöver främst är en spegel av vårt samhälle. Går det som idrottsförening att behålla en spelare anklagad för ett sexualbrott? Ett fall där ord står emot ord?

Låt oss se. Hovrätten har heller inte sagt sitt.
Alla klubbar är olika

Men nej, det blir svårt att behålla en spelare som blivit anklagad för sexualbrott i dagsläget. En stor bidragande faktor är ju att blaskorna väljer att slå på stortrumman så fort dom får reda på att det finns en anklagelse varpå spelaren blir per automatik dömd i "court of public opinion"

Är du villig att sätta lite pengar på ditt uttalande nedan för övrigt?
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hur ofta utöver fasta står JG närmast målvakten när avslut sker? Gissar att han slutar fyra i gnagets interna skytteliga nästa år.
Senast redigerad av Teu 2022-11-25 kl. 06:32.
Citera
2022-11-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hoppas verkligen inte att du har rätt att andra klubbar skulle hanterat det på samma sätt, han blev ju lämnad vind för våg, och ses fortfarande som paria. Känns som att det är rasism bakom då man mottar vita spelare som anklagats för likande tidigare i sin karriär med öppna armar.
Var har du läst att han blivit lämnad vind för våg? Jag räknar med att du inte sitter och gissar, för inte skulle du ha ett intresse av att göra det enbart för att kasta skit på Djurgården?
Citera
2022-11-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt riktigt. Skulle precis skriva samma sak men såg att du redan bemött tramset. Att likställa elitidrottares arbetsvillkor med en "normal" arbetsplats är genomkorkat. Det är klart att fotbollsspelare inte kan springa omkring och knarka på fritiden utan att möta konsekvenser när det största ansvaret de har mot sin arbetsgivare är att vårda sin kropp.
Från och med 2024 är Tramadol doping-klassat och då hade det bara varit att riva kontraktet, nu har jag faktiskt inte en aning om det är tekniskt möjligt utan kompensation men håller med dig i det du skriver. Det är skillnad på elitidrott och en vanlig arbetsplats.
Citera
2022-11-25, 10:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Man kan fundera över hur killen har tagits om hand om. Kommer till ett nytt land, nytt språk, ja allt är nytt. Råkar ut för en setup med en tjej, hamnar i häktet varpå hans enda livlina i landet bryter kontakten totalt. Inte ett knyst hör han från dem. Kan inte vara något jättebra exempel att dra fram vid framtida värvningar?
DIF har arbetat extremt mkt för att få spelare att acklimatisera sig, ha umgänge, träffa landsmän etc.

Du kan fråga vilken afrikan som helst som varit i DIF senaste 10 åren, de håller kontakt med varandra, whats app grupper med ledare o gamla spelare och åker till Sthlm på semester för att hälsa på ibland.

Det finns ett bra nätverk runt spelarna, Moons jävla morsa flögs väl in till o med när han saknade familjen för mkt.

Han ljög DIF rätt upp i ansiktet under 3 möten tror jag och när han häktades så agerade man passivt.

Inte så jävla konstigt ändå väl?

Jag är rätt säker på att Gnaget och Bajen tar hand om sina spelare som saknar förankring i landet så gott de bara kan också.

Känns som en onödig pissfest att diskutera kring DIFs hantering av svarta när Olunga skämtar om att han är DIF ambasssdör i afrika.

Vi kan väl nöja oss med att hata varandra pga frågan om Djurgården hyr arenan av Bajen elr inte? Det räcker ju liksom..
Citera
2022-11-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
DIF har arbetat extremt mkt för att få spelare att acklimatisera sig, ha umgänge, träffa landsmän etc.

Du kan fråga vilken afrikan som helst som varit i DIF senaste 10 åren, de håller kontakt med varandra, whats app grupper med ledare o gamla spelare och åker till Sthlm på semester för att hälsa på ibland.

Det finns ett bra nätverk runt spelarna, Moons jävla morsa flögs väl in till o med när han saknade familjen för mkt.

Han ljög DIF rätt upp i ansiktet under 3 möten tror jag och när han häktades så agerade man passivt.

Jag är rätt säker på att Gnaget och Bajen tar hand om sina spelare som saknar förankring i landet så gott de bara kan också.

Känns som en onödig pissfest att diskutera kring DIFs hantering av svarta när Olunga skämtar om att han är DIF ambasssdör i afrika.

Vi kan väl nöja oss med att hata varandra pga frågan om Djurgården hyr arenan av Bajen elr inte? Det räcker ju liksom..
Han kommer inte bemöta något av det vi skriver, han vill bara ljuga om rivalerna men är samtidigt tyst varenda gång någon i hans egen klubb gör något fel. Patetiskt.
Citera
2022-11-25, 11:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Tramadol i sig är inte skadligt för kroppen. Däremot är det ingen merit att ha på CV:t. För Djurgårdens del är det sak samma annat än för transfervärdet. Lite drogscreening under närmaste året, sen är saken ur världen.

Avgörande är om Hovrätten tar upp fallet och om han isf hinner frias inför vinterfönstret. Det är en väldigt bra fotbollsspelare, bryter vi kontraktet går han som Bosman till typ Cypern eller Bulgarien.
Citera
2022-11-25, 11:21
Medlem
Londons avatar
Citat:

Är du villig att sätta lite pengar på ditt uttalande nedan för övrigt?

Beror väl på vilket odds jag får

Såklart hög osäkerhet i att gissa detta i november. Syftningen var att om Stefanelli är kvar och får spela längst fram så tror jag han att gör fler. Hade även lagt pengarna på era nyförvärv som tyvärr känns som riktigt bra värvningar. Därav fyra.

Med det sagt är det väl troligt, iaf till en början, att JG får förtroendet och mer speltid för en av de två (?) positionerna längst fram. Att han är given straffskytt om han är på plan talar ju givetvis också till hans fördel.
Citera
2022-11-25, 12:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://fotbolldirekt.se/2022/11/24/...in-i-det-sista

Malmö desperata att värva Berg men knäcktes ändå av Djurgården:

Näringskedjan.

Otippat att du ska fjanta dig mot Malmö igen det är samma gamla visa varenda gång. Helt ärligt kunde jag inte bry mig mindre om att ni lyckads sno en 30årig norrman som vi inte fört en dialog med tillskillnad från Rydström.

Förresten näringskedjan där är MFF i topp med 22 SM guld, 15 cupguld och en finalplats i Europacupen. Dessa meriter kommer du aldrig får uppleva i din livstid.

Näringskedjan broder.
Citera
2022-11-25, 12:47
Medlem
TilhelmWells avatar
Garcia och Berg är givetvis två helt klart bra nyförvärv. Transfersummorna är helt OK. Vad Djurgården behöver är ca fem spelare som håller samma klass som de 15-16 man gick runt på den här säsongen (räknar bort några som fick ytterst lite speltid). Man behöver ha 20 utespelare som man kan rotera och som inte drar ner kvaliteten på startelvan. D v s om man vill göra om resan i toppen av Allsvenskan och ute i Europa igen. Nu när Holmberg lämnar så behövs minst en anfallare till, samt en till mittfältare och en till försvarare. Tappar man någon ytterligare som Ekdal så kommer det behövas ännu en. När man nu dragit in så mycket pengar genom ECL så måste man sluta upp med att vara dumsnåla. Man måste satsa för att ta ytterligare steg mot Champions League, där de riktigt stora pengarna finns.
Citera
2022-11-25, 17:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Otippat att du ska fjanta dig mot Malmö igen det är samma gamla visa varenda gång. Helt ärligt kunde jag inte bry mig mindre om att ni lyckads sno en 30årig norrman som vi inte fört en dialog med tillskillnad från Rydström.

Förresten näringskedjan där är MFF i topp med 22 SM guld, 15 cupguld och en finalplats i Europacupen. Dessa meriter kommer du aldrig får uppleva i din livstid.

Näringskedjan broder.
Jaha, nu får man inte ens citera media utan att bli påhoppad...
Citera
2022-11-25, 18:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Det är ju beteendet från klubben efter häktningen som man undrar över. Klubben klipper ju alla banden och fansen dömer honom på förhand. Sen visar det sig, kanske, att han råkat ut för en setup och står där med förstörd framtid trots ett nu ganska ringa brott (tramadol). Tycker du inte att klubben kunnat hantera det annorlunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in