Citat:
Ursprungligen postat av
London
Personligen håller jag med dig om att vi schabblade bort det (utan att ta något från Häckens prestation). För andra året i rad dessutom. Vi hade det i våra egna händer.
På er vrak lät det dock annorlunda för fem-sex omgångar sedan. DIF skulle aldrig klara att dubbla med europaspel och hade dessutom det svåraste schemat kvar. Fyra-femma skulle nog DIF sluta. Bajen däremot hade det enklaste spelschemat och vägen till guld var utstakad.
Borde du inte då vara mer besviken över att ha torskat guldet än vara lättad över att vi inte vann? Detta är exakt varför folk ser Bajen som en loserförening.
Det var ganska få omgångar som Bajare var kaxiga och räknade hem guldet, det kan du inte säga emot.
Kommer inte ihåg tabelläget exakt, men efter stortorsken borta mot Norrköping med 5-6 omgångar kvar, så var det nog rätt få Bajare som räknade hem något guld. Inför den matchen var dock förhoppningarna ganska stora om jag minns det rätt. Men det var nog också den enda omgången där det fanns stora förhoppningar.
- - -
Nej, ingen Bajare i mitt flöde tycker 3:e platsen är ett fiasko. Det hade varit lite jobbigare om Dif hade tagit guldet. Sedan, att det inte är ett fiasko, betyder inte att alla Bajare ser det som succé heller. Det är en gråskala, och kraven på Bajen är högre nu när vi har en av allsvenskans hösta omsättningar. En 3:e plats är absolut minimum krav nu och kommande år.
Efter sommarens värvningar så hade nog alla större förhoppningar på höstsäsongen, det skall sägas. Vagic och Concha har bara varit inhoppare, och dom har inte direkt lyft laget. Många hade förväntat sig att dom skulle göra större avtryck. Men det är ändå ganska hoppfullt att dessa kommer igång bättre när dom fått göra en försäsong med laget.
Skillnaden mellan en 3:e plats och en 4:e plats är enorm nu iom starten av ECL och alla pengar det finns att hämta där.