Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-31, 11:44
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är väl om något relevant för storleken på klubben? Medlemmar, publik på matcher och allmänt intresse är helt underordnat vunna titlar enligt dig?

Du tycker såklart också att BFC Dynamo är störst i Berlin.

Anser du Turkiet vara en större fotbollsnation än Nederländerna? Var kommer detta absurda hävdelsebehov från?
Citera
2022-10-31, 11:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Anser du Turkiet vara en större fotbollsnation än Nederländerna? Var kommer detta absurda hävdelsebehov från?

Rent krasst så borde Egypten vara en av de absolut största fotbollsnationerna som finns med lag som Al-Ahly som har ca 50 miljoner fans i landet.
Citera
2022-10-31, 12:48
Så jävla skönt att bärga Europaplatsen som är så viktig dessa tider. Bajen räddar således säsongen som får ett "godkänt", istället för fiaskostämpel som låg lite väl nära tillhands ett tag.

Om det räcker till 2:a eller 3:a plats återstår att se, men det är inte så viktigt som att Dif schabblade bort guldet (tack Degerfors och gnaget för det).

Nu kan Bajen i lugn och ro fokusera på att göra de 2-3 nyckelvärvningarna som behövs om Jeahze och Bojanic säjas, för mer än så är det inte. Laget är annars ganska komplett inför nästa år.

Med nytt EL spel på menyn så kan man fortsätta öppna plånboken istället för att behöva dra åt svångremmen som många andra lag behöver göra.

- -

Grattis Häcken, välförtjänt guld med tanke på hur usla konkurrenterna ändå var i år.
Citera
2022-10-31, 13:10
Rasmus Lindgren

Citat:
Häcken 2022 har det bästa mittfältet i allsvenskans historia.
Citera
2022-10-31, 13:12
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Så jävla skönt att bärga Europaplatsen som är så viktig dessa tider. Bajen räddar således säsongen som får ett "godkänt", istället för fiaskostämpel som låg lite väl nära tillhands ett tag.

Om det räcker till 2:a eller 3:a plats återstår att se, men det är inte så viktigt som att Dif schabblade bort guldet (tack Degerfors och gnaget för det).

Nu kan Bajen i lugn och ro fokusera på att göra de 2-3 nyckelvärvningarna som behövs om Jeahze och Bojanic säjas, för mer än så är det inte. Laget är annars ganska komplett inför nästa år.

Med nytt EL spel på menyn så kan man fortsätta öppna plånboken istället för att behöva dra åt svångremmen som många andra lag behöver göra.

- -

Grattis Häcken, välförtjänt guld med tanke på hur usla konkurrenterna ändå var i år.

Personligen håller jag med dig om att vi schabblade bort det (utan att ta något från Häckens prestation). För andra året i rad dessutom. Vi hade det i våra egna händer.

På er vrak lät det dock annorlunda för fem-sex omgångar sedan. DIF skulle aldrig klara att dubbla med europaspel och hade dessutom det svåraste schemat kvar. Fyra-femma skulle nog DIF sluta. Bajen däremot hade det enklaste spelschemat och vägen till guld var utstakad.

Borde du inte då vara mer besviken över att ha torskat guldet än vara lättad över att vi inte vann? Detta är exakt varför folk ser Bajen som en loserförening.
Citera
2022-10-31, 13:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Rent krasst så borde Egypten vara en av de absolut största fotbollsnationerna som finns med lag som Al-Ahly som har ca 50 miljoner fans i landet.

Satan, ändå har jag aldrig hört talas om dom. Antar att jag inte är tillräckligt fotbollsintresserad för att hålla koll på världens största fotbollsklubbar

FC syrianska har ju fans över hela världen. Vet inte hur många dessa är men antar att de borde vara med på listan som en av Sveriges största klubbar?
Citera
2022-10-31, 13:24
Medlem
Citat:
Personligen håller jag med dig om att vi schabblade bort det (utan att ta något från Häckens prestation). För andra året i rad dessutom. Vi hade det i våra egna händer.

På er vrak lät det dock annorlunda för fem-sex omgångar sedan. DIF skulle aldrig klara att dubbla med europaspel och hade dessutom det svåraste schemat kvar. Fyra-femma skulle nog DIF sluta. Bajen däremot hade det enklaste spelschemat och vägen till guld var utstakad.

Borde du inte då vara mer besviken över att ha torskat guldet än vara lättad över att vi inte vann? Detta är exakt varför folk ser Bajen som en loserförening.
Andraplatsen trodde jag vi hade grepp om efter era tre raka torsk och på väg mot den fjärde mot Malmö men den sumpade vi på eget bevåg. Vilka bajare har pratat om guld så nyligen på ett sätt som att vi skulle ha suttit i förarsätet?
Man började ju drömma lite smått när man såg Häckens kvarvarande schema men jag har alltid svårt att tro på något när man måste förlita sig så enormt på andra lags resultat.
Citera
2022-10-31, 13:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Rasmus Lindgren

Knappast. Djurgårdens mittfält under det tidiga 2000-talet och MFF:s mittfält säsongen 2016 håller jag högre för att ta två exempel.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-10-31 kl. 13:27.
Citera
2022-10-31, 13:29
Citat:

Det var ganska få omgångar som Bajare var kaxiga och räknade hem guldet, det kan du inte säga emot.

Kommer inte ihåg tabelläget exakt, men efter stortorsken borta mot Norrköping med 5-6 omgångar kvar, så var det nog rätt få Bajare som räknade hem något guld. Inför den matchen var dock förhoppningarna ganska stora om jag minns det rätt. Men det var nog också den enda omgången där det fanns stora förhoppningar.

- - -

Nej, ingen Bajare i mitt flöde tycker 3:e platsen är ett fiasko. Det hade varit lite jobbigare om Dif hade tagit guldet. Sedan, att det inte är ett fiasko, betyder inte att alla Bajare ser det som succé heller. Det är en gråskala, och kraven på Bajen är högre nu när vi har en av allsvenskans hösta omsättningar. En 3:e plats är absolut minimum krav nu och kommande år.

Efter sommarens värvningar så hade nog alla större förhoppningar på höstsäsongen, det skall sägas. Vagic och Concha har bara varit inhoppare, och dom har inte direkt lyft laget. Många hade förväntat sig att dom skulle göra större avtryck. Men det är ändå ganska hoppfullt att dessa kommer igång bättre när dom fått göra en försäsong med laget.

Skillnaden mellan en 3:e plats och en 4:e plats är enorm nu iom starten av ECL och alla pengar det finns att hämta där.
Citera
2022-10-31, 13:32
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Andraplatsen trodde jag vi hade grepp om efter era tre raka torsk och på väg mot den fjärde mot Malmö men den sumpade vi på eget bevåg. Vilka bajare har pratat om guld så nyligen på ett sätt som att vi skulle ha suttit i förarsätet?
Man började ju drömma lite smått när man såg Häckens kvarvarande schema men jag har alltid svårt att tro på något när man måste förlita sig så enormt på andra lags resultat.

Fem-sex omgångar sedan är menat tiden runt matchen mot Degerfors. Före vår episka förlustkavalkad som ni förutspådde. Då var vi inte ens att betrakta som utmanare till guldet utifrån hur tongångarna gick. Även Häcken hade ett tufft schema, Bajen däremot skulle gå rent.
Citera
2022-10-31, 13:35
Medlem
Citat:
Fem-sex omgångar sedan är menat tiden runt matchen mot Degerfors. Före vår episka förlustkavalkad som ni förutspådde. Då var vi inte ens att betrakta som utmanare till guldet utifrån hur tongångarna gick. Även Häcken hade ett tufft schema, Bajen däremot skulle gå rent.
Har nog inte sett en enda bajare som pratat om att vi skulle ha suttit i något förarsäte, men så är det också ganska enkelt att slänga sig med sånt utan att backa upp det.
Citera
2022-10-31, 13:45
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Har nog inte sett en enda bajare som pratat om att vi skulle ha suttit i något förarsäte, men så är det också ganska enkelt att slänga sig med sånt utan att backa upp det.

Haha, skojar du nu? Du läser inte på er sida på svenska fans?

Snacket om att ni hade det enklaste spelschemat med 5-6 omgångar kvar är taget från luften? Alla sluttabeller som gjordes med aftonbladets (?) verktyg. Snacket om att gå rent? Att DIF och Häcken samtidigt hade svåra scheman. Att DIF dessutom inte hade truppen för att kunna dubblera med Europaspelet. Inget av detta är taget från verkligheten?

Jag var övertygad om att det skulle stå mellan oss och Häcken i slutändan. Därför är det smolk i bägaren att vi inte nådde hela vägen fram. Antar att du i efterhand håller med om detta? Det var aldrig realistiskt att Bajen skulle vinna guldet? Där är vi isf eniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in