2022-08-20, 18:16
Skönt att gårdarna plockades ner på jorden tämligen fort.
Citera
2022-08-20, 18:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tyvärr mötte ni oss under våran svacka. Det får vi jämna ut när vi möts på Tele2.
Slår ni oss då kommer jag gratulera till vinsten!

Idag är jag lite trött på alla icke-fotbollskunniga som drar förhastade slutsatser. Djurgården spelar finfint på bortagräset i Helsingborg, Rumänien och Rijeka. Nu har vi 14 (?) raka utan förlust där 2 poängtapp kommer på långsamt underlag. Då ska de börja bjäbbas om rotation och truppbredd. Truppbredd och rotation räckte till vinst i seriefinal och mot Kalmar. Om folk säger att vi är dåliga på att hantera undermåligt underlag är jag enig.

Men för guds skull, använd era jävla hjärnor och TÄNK. Fan vad jag hatar korkade människor.
Citera
2022-08-20, 18:29
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Idag är jag lite trött på alla icke-fotbollskunniga som drar förhastade slutsatser. Djurgården spelar finfint på bortagräset i Helsingborg, Rumänien och Rijeka. Nu har vi 14 (?) raka utan förlust där 2 poängtapp kommer på långsamt underlag. Då ska de börja bjäbbas om rotation och truppbredd. Truppbredd och rotation räckte till vinst i seriefinal och mot Kalmar. Om folk säger att vi är dåliga på att hantera undermåligt underlag är jag enig.

Men för guds skull, använd era jävla hjärnor och TÄNK. Fan vad jag hatar korkade människor.
Man var inte speciellt effektiva idag. Fine det går långsammare för oss på gräs men att man står och dräller med boll när Varberg pressar oss defensivt istället för att sätta en boll på en anfallare för att skapa ytor. Det var för mycket spel idag som kom från främst Pierres håll och att köra inlägg mot Varberg vet vi båda inte är speciellt effektivt. Snett inåt bakåt är ett vinnande koncept.
Citera
2022-08-20, 18:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Varberg har en fin matta. Du är patetisk
Citera
2022-08-20, 18:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Din Smålandsdjurgårdare. Ingen av era loser spelare, alkisen eller AIKarna på bänken har klagat på mattan däremot har dom som blivit intervjuade sagt att den var bra.

Så håll käft nu om detta tack. Ni kommer sluta efter Hammarby. Ett lag som spelar på Sveriges sämsta plastmatta har aldrig någonsin mandat att klaga på andra lags mattor.
Citera
2022-08-20, 18:45
Medlem
Citat:

Din batty boy ditt sexobjekt och stora idol Hjalmar Ekdal säger såhär:

"
Citat:
Det är en fin gräsmatta, så fotboll går det ju absolut att spela."

Sluta gör dig själv till åtlöje nu med dina loser ursäkter. Du är fan värre än divadude.
Citera
2022-08-20, 18:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Man var inte speciellt effektiva idag. Fine det går långsammare för oss på gräs men att man står och dräller med boll när Varberg pressar oss defensivt istället för att sätta en boll på en anfallare för att skapa ytor. Det var för mycket spel idag som kom från främst Pierres håll och att köra inlägg mot Varberg vet vi båda inte är speciellt effektivt. Snett inåt bakåt är ett vinnande koncept.
Jag är enig om att Bengtsson är svag idag. Men det är inte ett problem med rotation eller bredd. Tvärtom är vi nästan bredast på vänsterbacken.

Generellt är det två saker vi brister i. Spel på långsamt underlag och att avgöra tillknäppta matcher. Vi gör en liknande match mot Helsingborg hemma. Två insläppta mål. Skillnaden är att vi spelar 11 vs 11 och tokdominerar spelet. Idag är vi inte lika dominanta med trots en man mer. Vi ska vara glada med 1p och att Wolf har fingertoppskänsla vid Finndells gula. Men vi har svårt på denna typ av underlag. Skulle vi tappa i kommande konstgräsmatcher kan vi börja prata om bredd, rotation eller 'formtoppen'.

4 matcher med rotation - 2 klara vinster mot medelstark till starkast möjliga motstånd. Två poängtapp mot beskedligt motstånd. Den enda trenden som kan skönjas är underlaget.

Edit: ska tilläggas att Häcken är enormt starka i att vända och vinna denna typ av matcher. De har vänt underläge borta mot Mjällby och Värnamo. Liknande historia hemma mot Mjällby där 1-0 kommer sent in i matchen. Vi, Bajen och Malmö har alla likartad förmåga att bli väldigt krampaktiga i spelet:
- Sirius borta för Malmö
- Värnamo hemma för Bajen.
- Sirius hemma för Häcken är det ultimata exemplet på kyla.
Senast redigerad av cokehyena 2022-08-20 kl. 18:58.
Citera
2022-08-20, 19:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Reservelvan som slog Kalmar och Häcken menar du?

Bara bra tack.

Varför spelade inte den idag då?
Citera
2022-08-20, 19:03
Medlem
Citat:
Jag är enig om att Bengtsson är svag idag. Men det är inte ett problem med rotation eller bredd. Tvärtom är vi nästan bredast på vänsterbacken.

Generellt är det två saker vi brister i. Spel på långsamt underlag och att avgöra tillknäppta matcher. Vi gör en liknande match mot Helsingborg hemma. Två insläppta mål. Skillnaden är att vi spelar 11 vs 11 och tokdominerar spelet. Idag är vi inte lika dominanta med trots en man mer. Vi ska vara glada med 1p och att Wolf har fingertoppskänsla vid Finndells gula. Men vi har svårt på denna typ av underlag. Skulle vi tappa i kommande konstgräsmatcher kan vi börja prata om bredd, rotation eller 'formtoppen'.

4 matcher med rotation - 2 klara vinster mot medelstark till starkast möjliga motstånd. Två poängtapp mot beskedligt motstånd. Den enda trenden som kan skönjas är underlaget.

Edit: ska tilläggas att Häcken är enormt starka i att vända och vinna denna typ av matcher. De har vänt underläge borta mot Mjällby och Värnamo. Liknande historia hemma mot Mjällby där 1-0 kommer sent in i matchen. Vi, Bajen och Malmö har alla likartad förmåga att bli väldigt krampaktiga i spelet:
- Sirius borta för Malmö

Har du dödshotat Hjalmar än?
Citera
2022-08-20, 19:09
Medlem
regndroppens avatar
Citat:

- Sirius borta för Malmö
Hade hellre sett Elias spela idag han var vass senast. Bara ta nya tag på tisdag. Jag ser helst om man nu kommer till ECL att man lägger krutet på hemmafighterna där då man får 5 miljoner per vinst. Vi är starka hemma och med underlaget bör det kunna ge en fördel samtidigt som man kör reserver på bortaplan. För ju måste man börja satsa på Allsvenskan.
Citera
2022-08-20, 19:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hade hellre sett Elias spela idag han var vass senast. Bara ta nya tag på tisdag. Jag ser helst om man nu kommer till ECL att man lägger krutet på hemmafighterna där då man får 5 miljoner per vinst. Vi är starka hemma och med underlaget bör det kunna ge en fördel samtidigt som man kör reserver på bortaplan. För ju måste man börja satsa på Allsvenskan.
Enig. Jag tycker vi skulle roterat mindre idag och ta större risker mot Apoel på tisdag. Jag tror vi tar får 6:e rake vinst i Europa och 4:e raka på högklassigt gräs hur som.

Sedan kan allsvenskan räddas upp över 10+ omgångar. Bara vi oss till gruppspel känner vi till förutsättningarna framåt.
Citera
2022-08-20, 19:31
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför spelade inte den idag då?
Det står klart och tydligt i föregående inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in