2022-02-05, 19:48
Medlem
MrSkargards avatar
Larsson var väl inte ordinarie förra året? I den mån jag såg MFF-matcher 2021 så såg jag honom nästan aldrig i startelvan.
Citera
2022-02-05, 20:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur kommer det sig att MFF fortfarande inte gjort sig av med Eric Larsson, som varit en av de sämsta högerbackarna i flera säsonger?

Han är underskattad. Enorm arbetskapacitet dessutom användbar i trebackslinje.
Citera
2022-02-05, 20:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Larsson var väl inte ordinarie förra året? I den mån jag såg MFF-matcher 2021 så såg jag honom nästan aldrig i startelvan.

Startade i 17 seriematcher, i tre CL-kvalmatcher och i tre CL-gruppmatcher. Det är väl något mellanting.

Men hade nog blivit bra färre om inte Beijmo hade skadat sig.
Citera
2022-02-05, 21:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
MARBELLA. Tre placeringar skilde i allsvenska tabellen i höstas.

Betydligt mer när Hammarby 2–0-besegrade IFK Göteborg, menar Astrit Selmani.

– Det var klasskillnad, säger Bajenanfallaren.
Haha, Selmani är så jävla cringe.

Ute och mopsar sig över en vinst i träningsmatch.
Citera
2022-02-05, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Förutom träningsmatcher fyller man upp med intervjuer av nyförvärv, tränare, sportchef osv, dessutom lägger man ut klipp från träningar och gör lite produktioner från resorna och laget. Jag tyckte det var kul att se från de fysiska testerna till exempel.

Jag tycker att man försöker hålla en ganska jämn nivå med content men det är klart det är mer under en sådan här del av säsongen, jag tror man publicerat ett tiotal klipp bara den senaste veckan. I tider där jag upplever att MFF sluter sig allt mer gentemot sina supportrar när det kommer till information uppskattar jag lite insyn och öppenhet.

Det jag är orolig kring tjänsten är att det är ytterligare ett steg där man styr över det innehåll kring laget och begränsar utomstående reportrar att komma med intressanta infallsvinklar i deras rapportering. Det kommer aldrig visas något mer än fluff och det man väljer att visa sina supportrar. Jag förstår poängen med att köra mycket i eget regi men det finns ändå en oro att man ska sluta sig ytterligare.

Måste dock säga att jag är positivt överraskad över att de verkar ha fixat till produktionskvalitén i samband med matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Utveckla.

Nu bryter jag in här men man först började med att begränsa hur mycket ledningen uttalade sig om saker, det var endast ett antal personer som gav uttalanden. Sedan har man hänvisat till GDPR när det kom till skador och mörkade där. Man har begränsat tillgången till spelarintervjuer och gett tafatta ursäkter när man blivit konfronterade kring det. Det har varit oerhört toppstyrt under pandemin vad som kommer ut från MFF. Detta var bara några få exempel.

Det fortsätter jobbas mycket i det tysta men det har börjat ljusna lite då man äntligen verkar ha insett att det gått lite för långt. Milos har fått mer utrymme. I samband med Mattias Larssons (fd. Kvällspostenjournalist) intåg så har det blivit mer "öppet" igen, iaf när det kommer till innehåll. Nu får vi även en skadelägespublicering på hemsidan där man går igenom vilket steg i återhämtningsprocessen spelarna är i varje vecka som var helt omöjligt för inte så länge sedan.
Citera
2022-02-05, 22:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Har aldrig hört talas om att Bajen varit ute efter Curtis Edwards faktiskt. Och jag är rätt glad för det då jag inte tycker han har i ett topplag att göra.

Fast vänta nu, när var ni ett topplag?
Sluta göra bort dig, jag köper att sorkarna och framförallt iffiff har varit bättre än oss, men aldrig bajen, aldrig. AIK har förövrigt tappat som fan i sin rekrytering enligt mig (alltså inte empirisk fakta) och får dom inte in lovebomb-Guidetti så tror jag det flesta ser deras silly som rätt misslyckad.
Vad ni har tagit in har jag ärligt ingen aning om, för ni är, och har alltid varit, en parentes i Svensk Fotboll.
Citera
2022-02-05, 23:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sluta göra bort dig, jag köper att sorkarna och framförallt iffiff har varit bättre än oss, men aldrig bajen, aldrig. AIK har förövrigt tappat som fan i sin rekrytering enligt mig (alltså inte empirisk fakta) och får dom inte in lovebomb-Guidetti så tror jag det flesta ser deras silly som rätt misslyckad.
Vad ni har tagit in har jag ärligt ingen aning om, för ni är, och har alltid varit, en parentes i Svensk Fotboll.

Nu ska du inte förminska Bajen de har ju trots allt 1 SM-guld och 1 cup-guld under sin 107 åriga historia.
Citera
2022-02-05, 23:38
Avslutad
Citat:
Du talar med en cupmästare, så tänk på tonen...

Vad det gäller Edwards så har han som sagt inte i ett topplag att göra. Och menar ni att ni är ett topplag och Edwards är en av de som skall se till att så blir fallet, så önskar jag er lycka till 2022...
Citera
2022-02-05, 23:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du talar med en cupmästare, så tänk på tonen...

Vad det gäller Edwards så har han som sagt inte i ett topplag att göra. Och menar ni att ni är ett topplag och Edwards är en av de som skall se till att så blir fallet, så önskar jag er lycka till 2022...

Ingen bryr sig om cupen.. När var ni ett topplag då? Ni är mer "vi dansade en sommar" än ett lag att bry sig om. Om ett par år kommer nån kokainstinn chef snatta kassan igen och ni faller likt en fura... Det är där ni är, acceptera det bara.
Citera
2022-02-06, 00:00
Avslutad
Citat:
Om ett par år kommer nån kokainstinn chef snatta kassan igen och ni faller likt en fura...
Ok, men tills dess sker så har vi gått från randen till konkurs till att vara bättre än er på 1. Publikintäkter, 2. Merchintäkter 3. Sponsorintäkter och slutligen 4. Spelarförsäljningsintäkter och allt tyder på att Bajen tillsammans med MFF 2022 ökar avståndet neråt till er som slåss om 3:e platsen kring dessa.

Visst, ekonomi är inte likställt med framgångar, men det tenderar att gå hand i hand. MFF är facit på det. Men vi har trots allt en cuptitel som talar för att vi även börjat omsätta ekonomiska framgångar till sportsliga framgångar.

Så länge dif ligger runt 15 tusen i snittpublk så kommer ni i längden tappa mark mot de lag som drar betydlig mer intresse än så och lyckas kapitalisera på det.

Du får hoppas på att någon "kokainstinn chef" snattar kassan av Bajen, för mycket annat talar inte för Dif på länge sikt.

Väl mött 2022
Senast redigerad av se_där... 2022-02-06 kl. 00:03.
Citera
2022-02-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det jag är orolig kring tjänsten är att det är ytterligare ett steg där man styr över det innehåll kring laget och begränsar utomstående reportrar att komma med intressanta infallsvinklar i deras rapportering. Det kommer aldrig visas något mer än fluff och det man väljer att visa sina supportrar. Jag förstår poängen med att köra mycket i eget regi men det finns ändå en oro att man ska sluta sig ytterligare.

Måste dock säga att jag är positivt överraskad över att de verkar ha fixat till produktionskvalitén i samband med matcherna.

Nu bryter jag in här men man först började med att begränsa hur mycket ledningen uttalade sig om saker, det var endast ett antal personer som gav uttalanden. Sedan har man hänvisat till GDPR när det kom till skador och mörkade där. Man har begränsat tillgången till spelarintervjuer och gett tafatta ursäkter när man blivit konfronterade kring det. Det har varit oerhört toppstyrt under pandemin vad som kommer ut från MFF. Detta var bara några få exempel.

Det fortsätter jobbas mycket i det tysta men det har börjat ljusna lite då man äntligen verkar ha insett att det gått lite för långt. Milos har fått mer utrymme. I samband med Mattias Larssons (fd. Kvällspostenjournalist) intåg så har det blivit mer "öppet" igen, iaf när det kommer till innehåll. Nu får vi även en skadelägespublicering på hemsidan där man går igenom vilket steg i återhämtningsprocessen spelarna är i varje vecka som var helt omöjligt för inte så länge sedan.

Malmö är en medlemsstyrd förening så det kan aldrig bli ett problem så länge som medlemmarna inte är ok med det, skulle det bli ett problem så får man lämna in en motion om att saker måste förändras.

Citat:
Ingen bryr sig om cupen.

Alla säger det tills dom vinner hehe

Jag kommer ihåg er planstormning och Blottar-Bosses glädjefnatt, det kanske blev för mycket firande så att du glömt bort det?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-02-06 kl. 00:07.
Citera
2022-02-06, 06:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Bajen är alltid ett topplag under försäsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in