Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Haha, du har absolut rätt. Det allra viktigaste är att vinna oavsett hur det ser ut i övrigt, speciellt nu när det kommer ett uppehåll.
Jag kan hålla med om att ni hade kontroll över matchen men man hade svårt att kommer till rejäla målchanser. Det var som att titta på oss denna vår.
Men jag vet inte, svårt att beskriva känslan, det ser både bra och dåligt ut samtidigt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad Stahre vill få ut ur spelet, lite som Milos hos oss.
Nu är Stahre inte känd för att experimentera men den trupp man har att tillgå hade ett 4-3-3 fungerat ganska väl, på pappret iaf sedan är det en annan femma att få ihop det också.
Jag är extremt dåligt på att analysera fotboll taktiskt, men med det sagt känns det som att två saker främst saknas:
Först och främst skjuter vi både för lite och för dåligt. Vi hade väl inte ett skott på mål i första halvlek i går och sköt knappt några skott heller. Sen började vi skjuta lite mer i andra och så länge bollen går på mål finns det chans till något, typ två mål. Kanske är grundproblemet att vi söker oss allra mest ut på kanten, men sen inte har kvaliteten i inläggen att få till skottlägen.
I andra hand saknar vi det snabba omställningsspelet som var väldigt lyckosamt under hösten. Istället för att driva framåt och fylla på så fort man vinner bollen känns det återigen som att man söker att spela runt bollen för att hitta lägen från kanten.
Det är väl lite som du säger, det ser rätt bra och dåligt ut samtidigt, eftersom vi knappast bara tjongar boll och snarare håller i den lite för mycket, men vi skapar extremt lite vasst utifrån det.
/feldgrau