2022-01-25, 19:42
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Bajen ska inte spela som City tydligen. Skönt å veta att man är realistiska och inte siktar fullt så högt. Räcker väl om man spelar som Bayern likt Djurgården skulle göra nåt år där

Gulliga Stockholmslagen.
Haha, vet inte om du var ironisk eller inte men läser man bara mediernas rubriker istället för att lyssna på vad som egentligen sades på presskonferensen så får man inte hela sanningen

Och för att förtydliga för dom som inte orkar lyssna så sa han att han är försiktig med jämförelser med andra lag pga just felciteringar. Han drog även exemplet att han hade gjort det i Ålborg där manchester citys presspel nämndes. Då skulle alltså Ålborg spela som City (enligt media).
Citera
2022-01-26, 06:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Haha, vet inte om du var ironisk eller inte men läser man bara mediernas rubriker istället för att lyssna på vad som egentligen sades på presskonferensen så får man inte hela sanningen

Och för att förtydliga för dom som inte orkar lyssna så sa han att han är försiktig med jämförelser med andra lag pga just felciteringar. Han drog även exemplet att han hade gjort det i Ålborg där manchester citys presspel nämndes. Då skulle alltså Ålborg spela som City (enligt media).
Media bevisade Martís poäng på ett negativt vis.
Citera
2022-01-26, 09:39
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Bajen ska inte spela som City tydligen. Skönt å veta att man är realistiska och inte siktar fullt så högt. Räcker väl om man spelar som Bayern likt Djurgården skulle göra nåt år där

Gulliga Stockholmslagen.

Som andra säger så vill inte Cifuentes prata om specifika lag han gillar, just för att såna som du direkt går på "BAJEN SKA LIRA SOM CITY"-spåret.

Onödigt dessutom när man kan håna bajen för att de för 347:e gången under vinteruppehållet nämnde att de vann Höstallsvenskan 2022 (t-shirt och DVD snart i shopen).
Citera
2022-01-26, 10:05
Medlem
Så Colak är körd för MFF mer mindre.
Ska man satsa på Sarr/abubakari/Toivonen?

Eller vi har nåt på g?börjar faktiskt oroa mig vi inte kommer ha bättre anfall när allsvenskan startar...vart är Kisen Thelin och härjar idag?
Citera
2022-01-26, 21:49
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Onödigt dessutom när man kan håna bajen för att de för 347:e gången under vinteruppehållet nämnde att de vann Höstallsvenskan 2022 (t-shirt och DVD snart i shopen).

Jag har redan beställt kaffemuggen och badlakanet till dig.
Citera
2022-01-26, 21:50
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Eller vi har nåt på g?börjar faktiskt oroa mig vi inte kommer ha bättre anfall när allsvenskan startar...vart är Kisen Thelin och härjar idag?

Känns konstigt om inte Malmö får in någon likvärdig spelare, kanske inte lika bra men inte mycket sämre.
Citera
2022-01-26, 21:55
Medlem
Tim00Blooms avatar
Varför värvar inte allsvenska klubbar spelare från Brasilien idag? Har spelarna blivit för dyra?
Citera
2022-01-26, 22:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Baniyas, Abu Dhabi. 2,5 år kvar på kontraktet.
Citera
2022-01-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Varför värvar inte allsvenska klubbar spelare från Brasilien idag? Har spelarna blivit för dyra?
Stor konkurrens med många klubbar samt att många av de är rena chansningar, brassar har väl aldrig riktigt gjort sig kända för att vara särskilt diciplinerade. Slutar oftast med att det kostar mer än vad det smakar.
Citera
2022-01-26, 23:20
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Ja, hittills är det nog en av de tråkigare Silly Seasons på länge. Inga direkta rykten utanför Colak vad gäller anfallet. Det känns absolut som vi bör ta in någon. Det troliga är väl att vi väntar på att fönstret stänger för övriga ligor och sedan går lite på vad som finns kvar att hämta. Hade Ola varit två år yngre och inte precis kommit tillbaka från en allvarlig skada så hade jag känt mig lite lugnare utifrån nuvarande trupp.
Citera
2022-01-26, 23:45
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag är inte insatt i euoparankingen. Är allsvenskan 23:a och 'jagar' Israel, Norge, Grekland och Danmark och direkt efter Allsvenskan ligger Rumänien och Bulgarien?

2017/2018 tog allsvenskalagen 5.375 poäng som vi nu blir av med till nästa år, och det var ett "bra" år. Om jag förstår (googlar) ECL-poängen rätt så fördelas de så här.

1 – Awarded to each club eliminated in the first qualifying round
1.5 – Awarded to each club eliminated in the second qualifying round
2 – Awarded to each club eliminated in the third qualifying round
2.5 – Awarded to each club eliminated in the play-offs
2 – All wins from group stage onwards (except knockout round play-offs)
1 – All draws from group stage onwards (except knockout round play-offs)
2 – Group winners
1 – Group runners-up
1 – Each round clubs reach from the semi-finals

AIK, DIF samt ECL-cupvinnaren (alt Elfsborg) ska kvala, utöver Malmö som har chans på samtliga tre turneringar.

Nog tusan borde vi kunna klättra mot Norge,.... eller jag har nog drabbas av försäsongshybris. Hybrisen går över med lite skador och när AIK ryker ur cupen efter naivt ungdomsspel.

Helt ärligt vill jag inte vara i CL igen. För stor skillnad. EL och ECL är roligare, man får ju en hyfsat slant också.
Citera
2022-01-27, 04:48
Medlem
jararvs avatar
Inte kollat spelarmaterial ännu.

Dom slåss för SM guld tips lyder:

IFK Göteborg
Helsingborgs IF
Mjällby AIF
Hammarby
GIF Sundsvall

D v s om skyttekungen Engblom är hos giffarna och inte blev såld 2022.

Somliga 3 poängare med Engblom i giffarna.
Senast redigerad av jararv 2022-01-27 kl. 05:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in