Det är relativt vanligt att man talar om tydliga indikationer på att en person är överklass, att ha skor inomhus är en sådan (eller wannabe överklass) och många fler finns det.
Vad anser ni vara typiska koder för medelklassen? Jag kan själv inte direkt komma på några såhär på rak arm om jag skall vara ärlig. Jag märker dock direkt på ett par personer på min Facebook att de INTE tillhör medelklassen eftersom de håller sina relationer relativt offentliga där, "Åh älskar dig Jonte <3 Vi klarar det här..." "Cassandra is now single" tio minuter senare "Cassandra is now in a relationship".
WT-folk uppdaterar dessutom kontinuerligt om totalt ointressanta saker man gör på Facebook som typ "Handlar :-)" "Åh går hem från jobbet nu, blir film med älsklingen och lyssna på lite Metallica

" - det gör inte folk inom medelklassen på samma sätt har jag märkt, dock samma sak igen, tror inte överklassen heller gör det därmed blir det inget exklusivt beteendemönster för medelklassen.
Egna förslag? Gärna utöver Facebook.
*Edit* WT är så nedsättande, menar icke intellektuell arbetarklass ungefär egentligen. Intellektuell arbetarklass och medelklass står varandra mycket närmare, om det ens är någon skillnad idag.