Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-14, 13:59
Medlem
Undrar lite om mina pengar är helt bortblåsta eller inte. Skickade 10k från tustwallet till en contractadress som i detta fallet var universal pickle. Deras Contractadress hittade jag på deras hemsida men nu verkar jag inte komma åt pengarna. Jag ser dem om man kollar på blockexplorer men hittar det inte i min wallet.
Felet jag tror jag gjort är att jag egentligen skulle skickat mina BNB till pancakeswap först men det gjorde jag inte.
Något som vet om det finns något att göra?
Citera
2022-01-14, 14:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Rypto
Undrar lite om mina pengar är helt bortblåsta eller inte. Skickade 10k från tustwallet till en contractadress som i detta fallet var universal pickle. Deras Contractadress hittade jag på deras hemsida men nu verkar jag inte komma åt pengarna. Jag ser dem om man kollar på blockexplorer men hittar det inte i min wallet.
Felet jag tror jag gjort är att jag egentligen skulle skickat mina BNB till pancakeswap först men det gjorde jag inte.
Något som vet om det finns något att göra?

Hur många confirmations är det på transaktionen? En del vill ha 6 confirmationer, andra vill ha ytterligare några innan dom anser att den är valid.

Klart är att Blockchain explorer aldrig ljuger. Säger den att dina krypto är på en viss adress så är dom det, sedan är frågan om det är en adress som du äger eller inte.
Citera
2022-01-14, 14:11
Medlem
Verkar vara 8 blockconfirmations om det är det du tänker på.

Antar att jag inte äger Adressen men hur kan jag se det? När jag klickar in på adressen som jag skickade till så står det 0 i balance.
Citera
2022-01-14, 14:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Verkar vara 8 blockconfirmations om det är det du tänker på.

Antar att jag inte äger Adressen men hur kan jag se det? När jag klickar in på adressen som jag skickade till så står det 0 i balance.

Då har du antingen skickat till fel address, eller så har du inte 8 confirmations än.

Du äger inte adressen om du inte har nycklarna till dem, så i det fallet blir det av yttersta vikt att du litar på siten du skickat till så du inte blir scam:ad.
Citera
2022-01-14, 14:46
Medlem
Okej men om man går back to basic så funkar det väll så att man skickar sina krypto till en viss adress för att vara med i den, den adressen äger man ju inte tänker jag?
Citera
2022-01-14, 14:50
Medlem
Citat:
Okej men om man går back to basic så funkar det väll så att man skickar sina krypto till en viss adress för att vara med i den, den adressen äger man ju inte tänker jag?
Vad är det för kryptovaluta du skickat från Trust Wallet och hur fick du tag i mottagaradressen?
Citera
2022-01-14, 15:08
Medlem
Från Trustwallet skickade jag 2,5 BNB till adressen som står på universalpickletoken.com, om man scrollar lite längre ner på sidan så hittar man den.
Citera
2022-01-14, 16:48
Medlem
Citat:
Från Trustwallet skickade jag 2,5 BNB till adressen som står på universalpickletoken.com, om man scrollar lite längre ner på sidan så hittar man den.
Varför i hela friden skickade du din BNB till den officiella adressen för kontraktet? Du ska bara skicka coins till dina egna adresser på exchanges eller till andra wallets som du har privat nyckel till.

Varför skickade du inte till din MetaMask eller till Binance? Vad var syftet med din överföring?
Citera
2022-01-14, 16:51
Medlem
Leastons avatar
Frågan är varför man ens sysslar med fucking "Pickletoken" när man inte har minsta aning om hur krypto fungerar...
Hur hittar man ens dit?
Citera
2022-01-14, 16:54
Medlem
Sorry dude, men verkar som du skickat BNB (förmodligen på BEP20 eftersom du nämnde Pancakeswap) till en token på ERC20.

Dina coins är borta för evigt. Kontrollera alltid att du har privat nyckel eller skickar till en exchange där du blivit tilldelad en publik adress. Och kontrollera ALLTID att du skickar på rätt nätverk!

Beklagar! Skicka PM om du undrar något.

Edit: Såg nu att du inte kan skicka PM eftersom du är ny här.
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-14 kl. 17:07.
Citera
2022-01-14, 16:54
Medlem
Madzen123s avatar
Tips är att alltid börja med och skicka en mindre summa och se om du har rätt adress.
Du är en lärdom rikare nu iaf, tror det är rätt gg att få tbx dem.
Citera
2022-01-14, 16:58
Medlem
Bortblåsta sorry.

Som tumregel så skickar man en liten summa först, annars händer sånt här. Sedan rekommenderar jag dig att läsa på lite mer om hur krypto fungerar innan du ger dig in på pcs o hela det kaninhålet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in