2022-01-14, 04:34
Medlem
Ja, jag tycker ofta att det märks i kändisvärlden att många blir snyggare med åren och när man jämför en ny bild på någon kändis med en gammal så syns det ofta att skönhetsoperationer förekommit. Jag kollade på en video angående Ariana Grandes utseendeförändring från 2010 till i dag. Tydligen har hon gjort följande ingrep sen dess; nose job, ögonbrynslyft, ögonlocksplastik, hakimplantat, läpppförstoring, ansiktslyft, cheek fillers samt fixat sina tänder. Jämför man denna bild som visar hur hon förändrats genom åren så ser man tydligt att det förekommit ovannämnda skönhetsingrepp. Enligt videon kostade alla dessa ingrepp tillsammans 300 000 dollar i USA.

Jag tänker att det bör se ganska likt ut bland andra kändisar också, både internationellt som svenska kändisar. Inte nödvändigtvis att man gör 10 olika ingrepp, men det känns som att det snarare är regel än undantag att kändisar numera gör skönhetsoperationer och ser därmed ofta orealistiskt bra gentemot en vanlig person. Därmed får den personen också mer framgång och fans eftersom snygga personer beundras och gillas mer än mindre snygga personer.

Vad tror ni? Är det snarare regel än undantag att kändisar som tjänar bra med pengar köper sig diverse skönhetsingrepp. Inte minst veneers alternativt tandreglering+tandblekning är i varje fall väldigt vanligt bland skådespelare har jag märkt. Zac Efron, Tom Cruise och Emma Watson för att nämna några. Är det något som "alla" gör i dagens samhälle eller är det fortfarande många som inte gör det trots att de har pengar till det.
Senast redigerad av next-chapter 2022-01-14 kl. 04:41.
Citera
2022-01-14, 04:48
Medlem
Få som inte gör det.

Ex. Kate Winslet tror jag inte har gjort några ingrepp.
Citera
2022-01-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag tycker ofta att det märks i kändisvärlden att många blir snyggare med åren och när man jämför en ny bild på någon kändis med en gammal så syns det ofta att skönhetsoperationer förekommit. Jag kollade på en video angående Ariana Grandes utseendeförändring från 2010 till i dag. Tydligen har hon gjort följande ingrep sen dess; nose job, ögonbrynslyft, ögonlocksplastik, hakimplantat, läpppförstoring, ansiktslyft, cheek fillers samt fixat sina tänder. Jämför man denna bild som visar hur hon förändrats genom åren så ser man tydligt att det förekommit ovannämnda skönhetsingrepp. Enligt videon kostade alla dessa ingrepp tillsammans 300 000 dollar i USA.

Jag tänker att det bör se ganska likt ut bland andra kändisar också, både internationellt som svenska kändisar. Inte nödvändigtvis att man gör 10 olika ingrepp, men det känns som att det snarare är regel än undantag att kändisar numera gör skönhetsoperationer och ser därmed ofta orealistiskt bra gentemot en vanlig person. Därmed får den personen också mer framgång och fans eftersom snygga personer beundras och gillas mer än mindre snygga personer.

Vad tror ni? Är det snarare regel än undantag att kändisar som tjänar bra med pengar köper sig diverse skönhetsingrepp. Inte minst veneers alternativt tandreglering+tandblekning är i varje fall väldigt vanligt bland skådespelare har jag märkt. Zac Efron, Tom Cruise och Emma Watson för att nämna några. Är det något som "alla" gör i dagens samhälle eller är det fortfarande många som inte gör det trots att de har pengar till det.

Tänk dig själv hur synen på snygga kändisar är i USA.
De ska för evigt vara supersnygga, ur alla vinklar, alltid vara "inne", alltid ha det skitbra.
Fy fan, vem vill ha det så?
Vem klarar av det hela livet?
Vem har råd ens? Hur ska du finansiera high life när du peakat som tex skådis sedan länge?

Nej fy fan, tar gärna pengarna de får, men efter jag peakat hade jag flyttat från USA till typ Danmark eller Norge, där behandlas kändisar inte som gudar, som i USA.
Citera
2022-01-15, 08:53
Medlem
Det är nog väldigt vanligt inte bara bland kändisar men även vanligt folk.
Snubblade precis över den här https://www.instagram.com/p/CYrmNYGollE/?utm_medium=copy_link

Om han är kändis vet jag inte men hade jag sett honom utan att veta att han gjort ingrepp hade jag tänkt, snygg kille.
Dejtade en annan kille, också svensk, som hade opererat näsan 😬

Om man går in på olika klinikers sidor på instagram så ser man hur vanligt det är med både det ena och det andra, t.o.m. näsoperationen i Sverige och framförallt bröstoperationer såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in